printlogo


کد خبر: 231004تاریخ: 1400/3/27 00:00
خبر

یازده تیم باید مسابقه بدهند
حضور قطعی ایران و 12 تیم در جام ملت‌ها
جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ در چین برگزار خواهد شد و پس از پایان مسابقات مرحله گروهی انتخابی جام جهانی چهره ۱۳ تیم این مسابقات تاکنون مشخص شده است. تیم ملی چین به عنوان میزبان به همراه تیم‌های ملی ایران، عراق، قطر، کره‌جنوبی، ژاپن، عربستان، عمان، لبنان، استرالیا، سوریه، امارات و ویتنام علاوه بر حضور در مرحله بعد انتخابی جام جهانی، مستقیماً جواز حضور در چین را به دست آوردند.
۲۲ تیم دیگر شامل تاجیکستان، ازبکستان، کویت، بحرین، ترکمنستان، اردن، فلسطین، مالزی، فیلیپین، قرقیزستان، هند، تایلند، سنگاپور، مغولستان، افغانستان، هنگ‌کنگ، مالدیو، سریلانکا، نپال، میانمار، یمن و بنگلادش باید به همراه برنده دو دیدار پلی‌آف که از بین چهار تیم کامبوج، اندونزی، گوام و چین تایپه انتخاب می‌شوند، یک مرحله دیگر را برگزار کنند تا چهره یازده تیم دیگر صعود کننده به مسابقات مشخص شود. همچنین کره‌شمالی که از مسابقات گروهی انتخابی جام جهانی قطر انصراف داده بود نیز از این مسابقات کنار گذاشته شد.
 
 
جدایی احتمالی ابراهیمی، چشمی و کریمی
 از لیگ ستارگاندیپورت ایرانی‌ها از قطر؟
به نظر می‌رسد فصل بعدی لیگ ستارگان قطر، شاهد تغییرات گسترده‌ای در برگزاری این مسابقات خواهیم بود. رسانه‌های قطری از 10 تیمی شدن لیگ این کشور در فصل بعدی خبر دادند. نشریه العرب قطر اعلام کرده است که به تیم‌های قطری فرصتی داده شده تا با توجه به تورنمنت‌های فوتبال در قاره‌های مختلف بازیکنان خارجی خوبی را برای فصل جدید جذب کنند. هر چند طبق گزارش سازمان لیگ ستارگان قطر عملکرد بازیکنان بومی نسبت به خارجی‌ها در فصل اخیر بهتر بوده و همین موضوع باعث تغییر سیاست‌ها می‌شود.
بر اساس این گزارش تاکنون 14 بازیکن خارجی به صورت رسمی از فهرست تیم‌های لیگ ستارگان قطر کنار گذاشته شدند که علی کریمی (الدحیل)، امید ابراهیمی (الاهلی) و روزبه چشمی (ام‌صلال) در میان آنها قرار دارند. البته همه‌ چیز نشان‌دهنده خروج تعداد زیادی از دیگر بازیکنان خارجی لیگ ستارگان با توجه به عدم موفقیت‌شان است. در صورتی که این اخبار صحت داشته باشد، باید شاهد جدایی این بازیکنان ایرانی از تیم‌های‌شان باشیم و کریمی به همراه چشمی و ابراهیمی در این تابستان باید تیم‌های جدیدشان را انتخاب کنند.
 

Page Generated in 0.0059 sec