printlogo


کد خبر: 230759تاریخ: 1400/3/23 00:00
خبر

اورسجی سرپرست فدراسیون جهانی کبدی شد
با رأی کنفدراسیون‌های زیر مجموعه فدراسیون‌ جهانی، عباس اورسجی به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی انتخاب شد. با اعلام فدراسیون جهانی کبدی عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی ایران با رأی ۵ قاره به عنوان‌ سرپرست فدراسیون جهانی انتخاب شد. رأی‌گیری با حضور نواب رئیس جهانی و رؤسای قاره‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و در انتها اورسجی به اتفاق آرا به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی انتخاب شد.
پیش از این ریاست فدراسیون جهانی بیش از دو دهه در اختیار هندی‌ها و «جی اس گهلوت» بود که او یک ماه قبل از دنیا رفت. اساسنامه فدراسیون جهانی کبدی به این صورت است که هر کدام از قاره‌ها یک نایب رئیس جهانی دارند و این افراد به همراه دبیرکل فدراسیون جهانی برای انتخاب سرپرست جهانی اقدام به رأی‌گیری کردند که تمامی اعضا رأی به سرپرستی عباس اورسجی به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی دادند.
حکم سرپرستی فدراسیون جهانی کبدی توسط دکتر یونگ دبیرکل فدراسیون جهانی به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کشورمان ارسال شد. این نخستین بار است که مسئولیت یک فدراسیون جهانی را یک ایرانی بر عهده می‌گیرد.
 
هندبال باشگاه‌های آسیا
پیروزی مقتدرانه مس ایران مقابل القطن یمن
نخستین مسابقه رقابت‌های هندبال باشگاه‌های مردان آسیا با پیروزی مس ایران به پایان رسید. در نخستین دیدار مسابقات هندبال باشگاه‌های مردان آسیا از ساعت 12:30 دقیقه به وقت تهران دو تیم صنعت مس کرمان و القطن یمن به مصاف هم رفتند. تیم صنعت مس از ابتدای مسابقه نبض بازی را در دست گرفت و با ارائه یک بازی حساب شده و منطقی موفق شد نیمه اول این دیدار را 18 بر 6 به سود خود به پایان رساند. در نیمه دوم این دیدار شاگردان حمید صادقی شاه‌نشین مقتدرانه موفق شدند 37 بر 19 پیروز شوند و دو امتیاز این دیدار را از آن خود کنند و در صدر گروه B قرار گیرند.
 
 
حضور کوبل داوری و میترا نوری در قهرمانی هندبال آسیا
کنفدراسیون هندبال آسیا از سه زن ایرانی برای قضاوت و عضویت در کمیته فنی مسابقات قهرمانی زنان آسیا دعوت کرد. بر اساس دعوت کنفدراسیون هندبال آسیا، فرناز مظاهری و عاطفه مظفریانی کوبل داوری ایران برای قضاوت در مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا و میترا نوری، عضو هیأت رئیسه فدراسیون هندبال ایران برای عضویت در کمیته فنی در رقابت‌های قهرمانی آسیا حاضر می‌شوند. هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۲۴ شهریور تا سوم مهر سال ۱۴۰۰ در کره جنوبی برگزار می‌شود.
 
 
اعزام ۶ کماندار ریکرو به آخرین انتخابی المپیک
مرحله سوم مسابقات جام‌جهانی تیروکمان که آخرین مرحله انتخابی المپیک است، در پاریس برگزار می‌شود و ۶ کماندار در رشته ریکرو عازم این مسابقات می‌شوند. مرحله سوم جام‌جهانی تیروکمان و آخرین مرحله مسابقات انتخابی در رشته ریکرو زنان و مردان روز شنبه (۲۹ خرداد) در پاریس برگزار می‌شود و ۶ کماندار جهت شرکت در این مسابقات بامداد روز پنجشنبه (۲۷ خرداد) راهی فرانسه می‌شوند. مهتا عبداللهی، شیوا شجاع‌مهر، زهرا نعمتی، میلاد وزیری، رضا شبانی و صادق اشرفی ۶ کماندار ریکرو زنان و مردان اعزامی به این تورنمنت هستند. هدایت این تیم را بهزاد پاکزاد (سرمربی) و لیلا سخایی به عنوان مربی بر عهده دارند. این مسابقات از روز شنبه ۲۹ خرداد در پاریس برگزار می‌شود و کمانداران برای کسب سهمیه در بخش تیمی زنان و مردان و انفرادی زنان به رقابت می‌پردازند. همچنین تیم ملی کامپوند زنان و مردان نیز برای شرکت در مرحله سوم جام‌جهانی تیروکمان روز شنبه ۲۹ خرداد عازم این مسابقات می‌شوند.

Page Generated in 0.0047 sec