printlogo


کد خبر: 230747تاریخ: 1400/3/23 00:00
به حاشیه‌ها فکر نکن
اعاده حیثیت از لیگ ایران

سامان موحدی راد
 
درباره ترکیب ایران و نحوه بازی کردنش در برابر کامبوج پیش‌بینی‌های زیادی می‌شد. بیشتر این پیش‌بینی‌ها معطوف به نتیجه بازی ایران و بحرین و با در نظر گرفتن بازی حساس ایران برابر عراق بود و روی یک خط حرکت می‌کرد: ایران برای بازی آسانش برابر کامبوج با ترکیب اصلی به میان نمی‌رود و احتمالاً یک پیروزی کم گل و کم خطر را در پیش می‌گیرد تا با استراحت ستاره‌ها در این بازی همه به بازی حساس برابر عراق برسند اما اسکوچیچ نشان داد که اشتهای زیادی برای پیروزی‌های پر گل دارد و از همین روزنه‌های کوچک هم برای بازی گرفتن از ستاره‌هایش و قراردادن تیم ملی در موقعیت‌های تمرینی بهترین بهره را می‌برد. برای همین هم تیم تقریباً با همه ستاره‌هایش برابر کامبوج به میدان رفت و با پیروزی خیره‌کننده ۱۰ بر صفر کارش را پایان داد. اگرچه به کامبوج 4 گل کمتر از بازی رفت زدیم اما احتمالاً همه متفق‌القول هستیم که وضعیت امروز تیم ملی از آنچه در آن پاییز پیش از کرونا و در دستان ویلموتس بوده بهتر است. تیمی که حالا کمی از خودش شخصیت تیمی نشان داده و کیفیتش هم در زمین بازی به بازی بهتر شده و همه را امیدوار کرده که از پس بازی حساس آخر در برابر عراق هم به خوبی بر‌خواهد آمد.
اگرچه اسکوچیچ در این بازی به ستاره‌های اصلیش استراحت نداد و تقریباً از همه بازی گرفت اما نیمه دوم فرصتی شد تا بازیکنانی مثل مهدی قائدی و کاوه رضایی هم در ترکیب تیم ملی حضور یابند و همین فرصت یک نیمه‌ای به مهدی قائدی کافی بود تا او عملکرد خیره‌کننده‌اش در زمین را به نمایش بگذارد. یکی از بهترین محصولات لیگ برتر ایران که با آمار خیره‌کننده هر چهار دقیقه یک دریبل همه‌کاره زمین در نیمه دوم بود؛ هم گل زد و هم پاس گل داد و هم پنالتی گرفت. اگرچه اسکوچیچ نشان داده مثل کی‌روش و ویلموتس روی ستاره‌های لیگ‌های اروپایی حساب ویژه‌ای برای ترکیب اصلی‌اش باز کرده اما نمایش خیره‌کننده قائدی احتمالاً او را مجاب می‌کند تا در بازی‌های بعدی تیم ملی به ترکیب تحمیل شود. مهدی قائدی البته می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای تعویض‌های طلایی هم باشد. بازیکن سریع و تکنیکی‌ای که می‌تواند با حضورش در نیمه دوم بازی گره از کار تیم باز کند.
این نمایش در برابر کامبوج به گونه‌ای اعاده حیثیت از لیگ ایران هم بود و ستاره‌های لیگ ایران هم توانستند خودشان را به ترکیب تیم ملی تحمیل کنند. اسکوچیچ بسیار خوشبخت است که چنین ستاره‌هایی را در چنین وضعیتی از آمادگی در اختیار دارد. بازیکنانی که در تیم‌هایشان بهترین هستند و در بهترین فرم به تیم ملی هم رسیده‌اند. تنها نقطه نگران‌کننده بازی پایانی حواشی احتمالی دیدار با عراقی‌هاست. چیزی که در چند رویارویی اخیر ایرانی‌ها و عراقی‌ها از آن گریزی نبوده و باید بازیکنان تیم ملی از آن پرهیز کنند.
 

Page Generated in 0.0049 sec