printlogo


کد خبر: 230703تاریخ: 1400/3/22 00:00
حلالی: با احترام به سپاهان، ما کادر فنی قوی‌تری داریم
برای پرسپولیس لیگ مهم‌تر از سوپرجام است

گفت و گو
محمدقراگزلو    
 
اسماعیل حلالی یکی از اعضای آن تیم مقتدر پرسپولیس در میانه دهه 70 بود که قهرمانی‌های زیادی داشت و البته مثل تیم فعلی از بازیکنان ملی‌پوش زیادی برخوردار بود. با توجه به شرایط پیش آمده برای پرسپولیس قبل از سوپر جام با حلالی صحبت کردیم که می‌خوانید:
 
تعدد بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس و مصدومیت دو تا از آنها شرایط سختی را برای این تیم قبل از سوپرجام ایجاد کرده. فکر می‌کنید پرسپولیس از پس این مشکلات برمی‌آید؟
من قبلاً هم جایی صحبت کردم و گفتم داشتن این تعداد بازیکن در تیم ملی چند حسن و چند عیب دارد.
یادم هست زمان شما هم چیزی حدود 11،10 نفر از پرسپولیس به تیم ملی دعوت می‌شدند.
13 تا هم می‌شدیم.
یک فصل هم به خاطر همین مسأله از لیگ کنار کشیدید. همان سالی بود که عابدزاده در بازی آخر به استقلال اهواز از وسط زمین گل زد و گلش هم قبول نشد.
بله دقیقاً، آن بازی من سرما خورده بودم و از تلویزیون بازی را تماشا می‌کردم. 5 بر یک بازی را بردیم و آن گل هم کاملاً سالم بود.
چه اتفاقی افتاد که از لیگ کنار کشیدید؟
5 یا 6 هفته بازی کردم اما بقیه تیم‌ها تا هفته یازدهم و دوازدهم بازی کرده بودند. مقدماتی جام جهانی را هم داشتیم و باید 4 روز یک بار بازی می‌کردیم که تصمیم گرفتند تیم را بکشند بیرون.
شاید اگر کناره‌گیری نمی‌کردید قهرمان می‌شدید.
ما بازیکنان خوبی داشتیم اما برنامه‌ریزی طوری بود که نمی‌شد ادامه داد. مت کوویچ آن فصل آمده بود و دو تا بازی را بردیم، دو تا مساوی کردیم و یکی هم باختیم. آن بازی را که باختیم در شیراز مقابل برق بود که من پنالتی خراب کردم.
می‌خواستید از مضرات و حسن‌های حضور بازیکنان ملی‌پوش زیاد پرسپولیس بگویید.
بله، ما شش بازیکن ملی داریم و اگر تیم به جام جهانی برود اینها روی ابرها خواهند بود و همه چیز برایشان خوب می‌شود چه از نظر فوتبالی چه مالی. اینها از نظر روحی روانی هم شرایط خیلی مطلوبی پیدا می‌کنند اما اگر خدای ناکرده ناکام شویم برگرداندن این بازیکن به شرایط نرمال کار بسیار سختی است و اینها بیشترین آسیب را می‌بینند. برگشتن‌شان هم زمانبر است و مربی پرسپولیبس نمی‌تواند یکی دو روزه آنها را برگرداند. بازی تیم ما در سوپرجام با بازی بعدی‌اش در لیگ فاصله کمی دارد. سوپر جام هم مهم است اما به نظرم لیگ اهمیت بیشتری دارد و بچه‌های دیگر هم می‌توانند در بازی سوپرجام به میدان بروند و نفرات اصلی آسیب نبینند.
اما این جام برای مربیان و باشگاه مهم است و در رزومه آنها ثبت می‌شود.
بله قبول دارم جام برای باشگاه و مربیان مهم است ولی سلامت بازیکنان ارزشمندتر است. ما غیر از بازی سوپرجام هفت بازی مهم در لیگ برتر داریم که اهمیت بسیار زیادی دارند. به نظرم بچه‌هایی که الان در تهران تمرین می‌کنند باید تمرکز خیلی بالایی داشته باشند و با روحیه قوی تمرین کنند تا به مرز آمادگی برسند. ما یک ماه سخت را پیش رو داریم که هم می‌تواند برایمان فوق‌العاده باشد هم بد. ما تیم فوق‌العاده‌ای داریم. البته یکسری مشکلات در باشگاه هست که از زمان تأسیس‌اش وجود داشته و واقعیت هم همین است که تا وقتی خصوصی نشود درست نخواهد شد. به نظرم بچه‌ها نباید تمرکزشان را از دست بدهند. ما باید بازی به بازی جلو برویم چون حریف ما یعنی سپاهان تیم قدرتمندی است و نفرات خوبی هم دارد.
کادر فنی خوبی هم دارد.
با تمام احترامی که برای محرم نویدکیا و کادرش قائلم به نظرم کادر فنی سپاهان به پای کادر فنی ما نمی‌رسد. محرم نویدکیا مربی کم‌تجربه‌ای است. من از آقای مرزبان شناخت کافی دارم. ایشان از نظر روحی و توانمندی فنی بالا هستند ولی بچه‌های کادر ما هر کدام‌شان به لحاظ توانمندی فنی و تجربه وزنه‌ای هستند و ما از این حیث جلوییم. این قدرت کادر فنی خیلی می‌تواند کمک کند ضمن اینکه اگر حضور هواداران در ورزشگاه آزاد شود می‌تواند برگ برنده تیم ما باشد.
با مصدومیت وحید امیری و غیبت او مقابل تراکتور و البته شرایط سختی که بقیه ملی‌پوشان دارند شانس پرسپولیس را برای موفقیت در سوپرجام چقدر می‌دانید؟
از مصدومیت وحید خیلی ناراحت شدم. وحید یک نفر نیست بلکه چند نفر است. او کاملاً در اختیار تیم بوده و از هر نظر فوق‌العاده است.
انگار تمام خصایل مثبت را یکجا دارد.
بله واقعاً مطیع و سر به راه است و تمرین می‌کند. مربیان چنین بازیکنانی را خیلی دوست دارند چون حاشیه ندارند و سالم زندگی می‌کنند. وحید از نظر اخلاقی هم مقید است. این بازیکنان نیاز به مربی ندارند. ما چند تا از اینها را در تیم‌مان داشتیم و داریم. محمد انصاری هم اینطوری بود. بعضی از بازیکنان خیلی خوب زندگی می‌کنند. به نظرم امیری و انصاری می‌توانند الگو باشند. ربیع‌خواه هم چنین حالتی داشت. اینها واقعاً استثنایی بودند. من از درون می‌شناسم‌شان. البته بقیه بچه‌های ما هم خوب هستند اما اینها یک پله بالاتر هستند چون در هر تیمی بازی کنند نه تنها جو تیم را به هم نمی‌ریزند بلکه اوضاع را درست می‌کنند و این خیلی به مربی و باشگاه کمک می‌کند. من برای انصاری و ربیع‌خواه در تیم‌های‌شان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم وحید هرچه سریع‌تر برگردد اما هواداران پرسپولیس نگران نباشند چون اینقدر بازیکن خوب داریم که جای وحید را پر می‌کنند و این مصدومیت‌ها زیاد مهم نیست.
 

 


Page Generated in 0.0061 sec