printlogo


کد خبر: 230699تاریخ: 1400/3/22 00:00
خرده گزارش

مدیر بازرسی در جلسه با مدیران پرسپولیس:
قوانین مربوط به شرکت‌های دولتی رعایت شود
مسعود طاهری جعفری مدیرکل سازمان بازرسی کل کشور در امور ورزش و جوانان به همراه دو تن از همکارانش آخر هفته گذشته به بررسی امکانات و فعالیت‌ها در باشگاه پرسپولیس پرداخت و با جعفر سمیعی مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره باشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.
طاهری جعفری در ابتدا راهی ورزشگاه درفشی‌فر شد و بازدید کاملی از تأسیسات و امکانات این مجموعه داشت. در این بازدید، سمیعی به همراه ابراهیم شکوری، توضیحات کاملی در خصوص شرایط ورزشگاه درفشی‌فر ارائه کردند. این مجموعه در اختیار پیمانکار قرار گرفته و تغییرات زیادی در شرایط فیزیکی و امکاناتش ایجاد شده است.
مدیرکل سازمان بازرسی کل کشور در امور ورزش و جوانان سپس راهی دفتر باشگاه شد. در ادامه جلسه، موارد مربوط به فصل آینده مورد بررسی قرار گرفت و از سوی شکوری، طراحی نرم‌افزار ویژه برای مدیریت تیم‌های پایه معرفی شد. همچنین به صورت کلی در مورد اینکه باشگاه با چه شرایط اقتصادی در اختیار تیم جدید مدیریت قرار گرفته بود، بحث شد.
سمیعی در خصوص بدهی‌ها، درآمدها و منابع درآمدزایی به صحبت پرداخت و طاهری جعفری نیز تأکید داشت همه اقدامات باشگاه باید مثل همین ماه‌ها براساس قانون باشد و قوانین مربوط به شرکت‌های دولتی در مدیریت باشگاه رعایت شود. مدیرکل سازمان بازرسی کل کشور در امور ورزش از اینکه مدیریت باشگاه، صرف و صلاح بیت‌المال را برای هر امری در نظر می‌گیرد، تقدیر و تشکر کرد.
در بخش دیگری از این جلسه، ایمان حسین‌پور شرفشاد معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس به توضیح پرونده‌های قضایی در زمان مدیریت فعلی پرداخت.
طاهری جعفری همچنین از سمیعی درخواست کرد اقدامات مدیریتی باشگاه پرسپولیس به شکلی پیش برود که به نوعی، ریل‌گذاری برای مدیران بعدی باشد تا آنها هم بتوانند همین روند را در باشگاه پرسپولیس ادامه دهند.
 
 
شفاف‌سازی جالب رئیس فراکسیون ورزش مجلس:
ورزشگاه درفشی‌فر 10 مدعی مالکیت دارد!
محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس با انتقاد از روند خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در میان انتقادها و صحبت‌هایش در این خصوص به مسأله عجیبی اشاره کرد: «آقایان از یک سو می‌گویند که تمام مراحل خصوصی‌سازی را انجام داده‌اند و آماده خصوصی‌سازی است، در حالی که چند روز پیش نامه‌ای محرمانه دریافت کردم که درباره ورزشگاه درفشی‌فر، ۱۰ نفر مدعی مالکیت این باشگاه هستند. آقایان ادعا می‌کنند که سند صادر کرده‌اند، در صورتی که اسنادی که آن مدعیان به ما ارائه داده‌اند هم برای ما معتبر است. ما تا کی می‌توانیم خود را فریب دهیم و با احساسات آنان بازی کنیم؟»
قرار بود سهام باشگاه پرسپولیس در سال گذشته از طریق فرابورس به مزایده گذاشته شود که این مسأله چند بار به تعویق افتاد و در نهایت عملی نشد. یکی از موارد لازم برای ورود سهام به فرابورس شفاف شدن دارایی‌های باشگاه پرسپولیس بود که ورزشگاه شهید درفشی‌فر یکی از مهم‌ترین‌هایش بود.
سال گذشته و در شرایطی که بحث خصوصی‌سازی جدی شده بود در اواخر مردادماه و در دوران مدیریت مهدی رسول‌پناه اعلام شد سند ورزشگاه درفشی‌فر به نام پرسپولیس خورده اما حالا با مطالبی که رئیس فراکسیون ورزش مجلس اعلام کرده چالش در اختیار گرفتن این مجموعه همچنان سر جای خود باقی است.
ورزشگاه درفشی‌فر در حالی هنوز مالکیت مشخصی ندارد که پرسپولیس بیشتر امکانات این مجموعه را به بخش خصوصی اجاره داده و از آن درآمدزایی می‌کند. جالب اینکه همین دو روز قبل مدیریت باشگاه پرسپولیس مدیران بازرسی را به این ورزشگاه بردند تا نشان دهند از دارایی‌های خود به خوبی مراقبت و نگهداری می‌کنند و از این امکانات به سود باشگاه استفاده می‌کنند اما نه تیم بزرگسالان نه تیم‌های پایه پرسپولیس استفاده مناسبی از این مجموعه کامل و مجهز نمی‌برند.
 

 


Page Generated in 0.0053 sec