printlogo


کد خبر: 230694تاریخ: 1400/3/22 00:00
سوژه

 آبی‌ها از اجاره‌نشینی خلاص می‌شوند؟
احتمال بازگشت استقلال به کمپ حجازی
تمرینات استقلال در تعطیلات روزهای اخیر لیگ برتر در ورزشگاه انقلاب تهران برگزار شده است. این ورزشگاه به دلیل شرایط خاصی که دارد و افراد زیادی از این مجموعه استفاده می‌کنند همواره با سختگیری‌های مسئولان آن برای ورود و خروج همراه است. در واقع همین موضوع باعث شد تا مدیران این مجموعه به رغم آنکه با استقلال برای انجام تمرینات خود قرارداد منعقد کرده‌اند اجازه ندهند بازی تدارکاتی خود مقابل پیکان را در این مجموعه برگزار کنند و استقلالی‌ها که قصد داشتند از تیم پیکان میزبانی کنند، به ورزشگاه این تیم رفتند و بازی آنجا برگزار شد. حالا بعد از برگزاری این بازی، مسئولان باشگاه استقلال که می‌دانند با ادامه این روند نمی‌توانند میزبان تیم‌های دلخواه خود باشند، در تلاشند تا مقدمات بازگشت تیم برای انجام تمرینات خود در کمپ ناصر حجازی را فراهم کنند. مجموعه‌ای که در یک منطقه مناسب در غرب تهران سال‌ها است قرار گرفته اما مورد استفاده تیم بزرگسالان قرار نمی‌گیرد و به شکل پیمانی در اختیار دیگران قرار دارد! بی‌توجهی مدیران باشگاه استقلال در سال‌های اخیر به این مجموعه سبب شده تا این زمین چندان مورد توجه نباشد اما ظاهراً خانه به دوشی تیم باعث شده تا مدیران به فکر بازگشت به این مجموعه باشند. البته کیفیت زمین ورزشگاه ناصرحجازی نیز در شرایط آنچنان مطلوبی نیست اما همین که مدیران استقلال عزم خود را جزم کرده‌اند تا دوباره در این مجموعه تمرینات را دنبال کنند خبر خوبی است. استقلال برخلاف رقیب سنتی‌اش مدام محل تمرین خود را تغییر می‌دهد و سالانه مبالغ قابل توجهی بابت اجاره زمین از دست می‌دهد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که علاوه بر کمپ ناصرحجازی که وزارت ورزش رسماً اعلام کرد جزو دارایی‌های استقلال محسوب می‌شود چند ورزشگاه دیگر هم در اختیار باشگاه استقلال است اما مدیران استقلال در سال‌های اخیر بیشتر ترجیح داده‌اند که زمین اجازه کنند و ترتیبی اتخاذ داده نشود که کمپ‌ها یا ورزشگاه‌های در اختیار به مأمنی برای انجام تمرینات همیشگی تیم تبدیل شود.
 
 
مدیران استقلال به دنبال تعدیل قراردادها؟
پشت پرده پرداخت نشدن حقوق بازیکنان چیست؟
اختلاف‌هایی که بارها میان رشید مظاهری و مدیرعامل باشگاه استقلال بر سر کسر قرارداد این دروازه‌بان رخ داده ناشی از تعهدهای مالی بی‌حساب و کتابی است که ابتدای فصل منعقد شده است. در همین راستا باشگاه استقلال قصد داشت قرارداد کلیه بازیکنان خود را تعدیل کند و حتی هفته قبل صحبت از کسر 5 درصد از قرارداد بازیکنان و مربیان شد اما این خبر را باشگاه استقلال تکذیب کرد. یکی از دلایلی که سبب شده باشگاه استقلال فعلاً پی این ماجرا را نگیرد، وضعیت خاص این روزهای استقلال است. شاید اگر مجیدی از مشکلات مالی و بدهی باشگاه به بازیکنان و کادرفنی پرده برنمی‌داشت کسر قرارداد عملی می‌شد اما انتشار یک استوری علیه باشگاه استقلال و رونمایی از این ماجرا سبب شد تا باشگاه استقلال که با بازیکنان تسویه حساب انجام نداده، فعلاً به سراغ این ماجرا نرود.
اینطور که سرمربی استقلال گفته باشگاه استقلال تا امروز که باید نیمی از دستمزدها پرداخت می‌شد تنها 35 درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده است؛ هرچند که برخی براین باورند خلف وعده باشگاه استقلال در پرداخت مطالبات بازیکنان بی‌ارتباط با قراردادهای کلانی نیست که ابتدای فصل با برخی بازیکنان منعقد شده و انگار مسئولان باشگاه استقلال در صدد کاستن از قرارداد برخی بازیکنان و عملی کردن این پروژه هستند و بعد از آن می‌خواهند دستمزد بازیکنان را به روز کنند و مبالغ تازه‌ای را به آنها بپردازند.
ظاهراً این ماجرای پرداخت نشدن حقوق بازیکنان که باعث اعتراض سرمربی هم شده بی‌ارتباط با موضوع تعدیل قراردادها نیست و به مدیران باشگاه استقلال گفته شده قرارداد برخی بازیکنان کاسته شود و بعد از آن باقیمانده دستمزد بازیکنان به حساب‌های‌شان واریز شود. در واقع مدیران استقلال پول دارند اما به دنبال به تعادل کشاندن قراردادها هستند تا به نوعی خواسته بالادستی‌ها نیز عملی شود.
 

 


Page Generated in 0.0063 sec