printlogo


کد خبر: 230688تاریخ: 1400/3/22 00:00
لژیونرها

کلید انتقال سردار در دست بلوتی 
دوباره آزمون، دوباره رم
از چندی پیش رسانه‌های روسی و ایتالیایی از علاقه باشگاه رم و ژوزه مورینیو سرمربی این تیم برای جذب سردار آزمون خبر دادند و اکنون به نظر می‌رسد احتمال جذب این مهاجم ایرانی بیشتر شده است. نشریه کوریره دلو اسپورت که در رم منتشر می‌شود از آغاز مذاکرات برای جذب آزمون خبر داد. طبق اعلام کوریره، کلید انتقال سردار به پایتخت ایتالیا، شکست مذاکرات میان رم و تورینو بر سر انتقال آندره آ بلوتی است. این نشریه با تیتر تورینو از درخواست خود پایین نمی‌آید و جالوروسی‌ها با اطرافیان فوتبالیست ایرانی تماس گرفته‌اند نوشت: «بدیهی است که آنچه مورینیو و هواداران را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد، ورود به بازار نقل و انتقالات است. اخبار روز از شکست مذاکرات با تورین برای جذب آندره بلوتی خبر می‌دهند. رئیس باشگاه تورینو درخواست 30 میلیونی برای جذب بلوتی را رد می‌کند. اگر تماسی بین دو طرف گرفته نشود، این معامله بسته می‌شود. به همین دلیل رم با اطرافیان آزمون بازیکن ایرانی زنیت سن پترزبورگ که قراردادش در سال 2022 به پایان می‌رسد، تماس گرفته است.»
به نظر می‌رسد مورینیو طرفداران زیادی بین بازیکنان دارد و در صورت پیوستن ژکو به یوونتوس، آزمون می‌تواند زیر نظر او رشد کند. سردار متولد 1995 است و قد او نیز 1/86 سانتی‌متر بوده و او یکی از هزاران «مسی‌ها» در دنیای فوتبال است. به او لقب مسی ایرانی را داده‌اند. باید دید که زنیت برای صدور رضایتنامه او چقدر می‌خواهد. در واقع جزئیات بیشتری در دست نیست. آزمون امسال 26 ساله شده و در 83 بازی برای زنیت 52 گل به ثمر رسانده است. ستاره ایرانی در فوریه سال 2019 با رقمی در حدود 12 میلیون یورو به زنیت پیوست و تا ژوئن سال 2022 با این باشگاه قرارداد دارد.
 
 
شجاع در الریان می‌ماند
بازگشت خلیل‌زاده به ایران منتفی شد
نشریه استاد الدوحه در خبری از حضور شجاع خلیل‌زاده برای یک فصل دیگر در جمع بازیکنان الریان خبر داد تا بدین ترتیب شایعات بازگشت او به فوتبال ایران نیز منتفی شود. استاد الدوحه نوشت: «شجاع خلیل‌زاده مدافع ایرانی، در حال آماده‌سازی خود برای دومین فصل حضور در الریان است، جایی که او در کنار یاسین براهیمی الجزایری در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت. پیش‌بینی می‌شود که الریان سه بازیکن خارجی خود را تغییر بدهد چرا که این باشگاه رسماً جدایی گابریل مرکادو آرژانتینی را اعلام کرد و انتظار می‌رود که یوهان بولی ساحل عاجی و فرانک کوم کامرونی نیز به مرکادو بپیوندند.» شجاع خلیل‌زاده در فصل گذشته پس از پایان قراردادش و با انتقالی آزاد از پرسپولیس به الریان پیوست. او در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فصل گذشته که در دوحه برگزار شد برای تیم ایرانی به میدان رفت و در صعود پرسپولیس به دیدار فینال کمک کرد.
استاد الدوحه در ادامه نوشت: «این درخشش خلیل‌زاده از مرحله گروهی تا دیدار نیمه نهایی با پرسپولیس، باعث شد تا الریان او را به خدمت بگیرد و این بازیکن به الرحیب (لقب الریان) ملحق شود. شجاع خلیل‌زاده در لیگ ستارگان در 13 مسابقه برای تیم الریان به میدان رفت که طی آن سه کارت زرد دریافت کرد. وی همچنین در دیدار با قطر اس سی که با نتیجه دو بر صفر به سود الریان به پایان رسید، یک گل به ثمر رساند. علاوه بر این، او در جریان پیروزی سه بر یک مقابل الوکره نیز یک گل وارد دروازه حریف کرد. در جام امیر نیز این بازیکن در جریان پیروزی دو بر صفر مقابل الدحیل در بازی نیمه نهایی و صعود الریان به مسابقه نهایی، به تیمش کمک کرد تا الرحیب در دیدار فینال که اکتبر برگزار می‌شود، مقابل السد به میدان برود. در سطح لیگ قهرمانان آسیا هم شجاع خلیل‌زاده در هر شش بازی الریان که در گوای هند برگزار شد، به میدان رفت.»

 


Page Generated in 0.0065 sec