printlogo


کد خبر: 230682تاریخ: 1400/3/22 00:00
سوژه و مصاحبه

مدل بازی ما شبیه عراق است
فریبا: اسکوچیچ نقش مؤثری در تیم ملی دارد
بهتاش فریبا درباره آخرین دیدار ایران برابر عراق که حساس‌ترین بازی هم هست، اینگونه صحبت می‌کند: «به اعتقاد من عراق به مراتب از بحرین سخت‌تر و خطرناک‌تر است. آنها همیشه در سطح ملی و باشگاهی ما را اذیت کرده‌اند. مدل بازی آنها شبیه به ما است و فیزیکی هستند. ضربات ایستگاهی خوبی می‌زنند و شوت‌های از راه دورشان هم پرقدرت است. بنابراین ما نباید به آنها اجازه زدن شوت بدهیم و تا آنجا که می‌توانیم در نزدیکی‌های دروازه روی آنها خطا نکنیم تا صاحب ضربات ایستگاهی شوند.»
فریبا با ابراز ناراحتی از مصدومیت وحید امیری می‌گوید: «به طور حتم یکی از بهترین بازیکنان ایران چه در عرصه ملی و چه باشگاهی وحید امیری است. متأسفانه از مصدومیت او به شدت ناراحت شدم و اعتقاد دارم با شرایطی که دارد به دو بازی آینده ایران نخواهد رسید. اول اینکه برای او آرزوی سلامتی دارم و اعتقاد دارم بازیکنان خوبی هستند که می‌توانند در دو بازی آینده جانشین امیری باشند.»
مربی پیشین استقلال در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود احتمال دارد اسکوچیچ در مرحله بعد سرمربی ایران نبوده و الان هم در نتایج تیم ملی تأثیرگذار نیست، می‌گوید: «الان زمان این صحبت‌ها نیست و نمی‌دانم چرا بعضی‌ها چنین حرف‌هایی را انجام می‌دهند. درست است که تیم ملی کشورمان ستاره دارد اما حضور اسکوچیچ کنار زمین تأثیرگذار است. اسکوچیچ یک مربی مردمی است. به شهرستان می‌رود و در آنجا بازی‌ها را می‌بیند اما ما عادت کرده‌ایم کسانی را تحویل بگیریم که درشت حرف می‌زنند و خودشان را بالاتر از دیگران می‌دانند. اسکوچیچ نقش تأثیرگذاری در تیم ملی دارد و با شرایطی که ما در این مرحله وارد شدیم تنها یک اردوی کوتاه‌مدت داشته و با اینکه بازی تدارکاتی هم انجام ندادیم او توانست در تیم ملی موفق باشد.»
بهتاش فریبا که خودش سال‌ها بازیکن تیم ملی بوده و در استقلال نیز به عنوان مربی فعالیت کرده، درباره شرایط تیم ملی برای صعود به جام جهانی می‌گوید: «مرحله بعد به مراتب تیم‌ها سخت‌تر و پرقدرت‌تر خواهند بود. بنابراین مسئولان فدراسیون فوتبال باید برنامه‌ریزی دقیقی را انجام داده تا ملی‌پوشان‌مان بتوانند با آمادگی کامل در مرحله بعد نمایش قابل قبولی داشته و به جام جهانی صعود کنند.»
 
 
شکست بنفیکا مقابل اسپورتینگ
طیبی 18 گله ماند
سومین مسابقه از پنج بازی فینال فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ برتر فوتسال پرتغال برگزار شد که بنفیکا همانند دیدارهای اخیرش در حضور حسین طیبی در جمع نفرات اصلی، به مصاف اسپورتینگ لیسبون رفت. یاران طیبی در سومین دیدار که جذاب‌تر و نزدیک‌تر از دو رقابت قبلی بود، در نهایت با اختلاف یک گل در زمین اسپورتینگ مغلوب شدند. اسپورتینگ لیسبون نیمه اول دیدار سوم فینال را با تساوی یک بر یک به پایان رساند اما در نیمه دوم توانست یک گل روی یک ضد حمله بزند و به برتری دو بر یک خانگی مقابل بنفیکا دست یابد. بنفیکا ساعت ۲۱ یکشنبه شب (بیست و سوم خردادماه) در دومین میزبانی در فینال لیگ برتر پرتغال مقابل اسپورتینگ لیسبون قرار می‌گیرد که در صورت پیروزی، فینال پنجم در اواخر هفته آینده تکلیف تیم قهرمان این رقابت‌ها را مشخص می‌کند. حسین طیبی، ملی‌پوش ایرانی تیم فوتسال بنفیکا که در دو فینال قبلی به ترتیب یک و دو گل به ثمر رسانده بود، در دیدار سوم مقابل اسپورتینگ لیسبون نتوانست این روند را دنبال کند و ۱۸ گل این فصل خود را افزایش بدهد.
 
 
دوری شش ماهه کمانگر از فوتبال
مصدومیت تلخ ستاره تیم زنان
هنوز 30 دقیقه از دیدار دوستانه تیم‌های ملی زنان ایران و بلاروس نگذشته بود و در شرایطی که حریف دو بر صفر پیش بود، مریم ایراندوست مجبور به انجام تعویض اجباری شد و سرشین کمانگر مدافع 27 ساله اما باتجربه تیم ملی فوتبال زنان قادر به ادامه بازی نبود و ایراندوست سمانه چهکندی را به زمین مسابقه فرستاد. پس از معاینات انجام شده مشخص شد که کمانگر به صورت قطعی ماه‌ها از زمین مسابقه دور است و به دلیل پارگی رباط صلیبی نیازمند عمل جراحی است و نمی‌تواند حتی در شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان نیز برای تیم باشگاهی‌اش به میدان برود. البته او همچنان همراه کاروان تیم ملی فوتبال زنان ایران در بلاروس حضور دارد و قرار است پس از اتمام اردوی تیم ملی در مینسک بلاروس، همراه دیگر ملی‌پوشان به تهران بازگردد و پروسه درمانی خود را آغاز کند؛ احتمالاً کمانگر تا شش ماه آینده قادر به حضور در زمین مسابقه نخواهد بود تا پس از آن به مرور زمان بتواند به شرایط ایده‌آل خود بازگردد.

Page Generated in 0.0048 sec