printlogo


کد خبر: 230677تاریخ: 1400/3/22 00:00
ولز – سوئیس، گروه A؛ ساعت 17:30
امیدوارها

ولز، پنج سال پس از راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا، یورو 2020 را با بازی مقابل سوئیس در باکو آغاز خواهد کرد. هر دو تیم امیدوارند دست کم به دور حذفی این رقابت‌ها راه یابند اما گروه A یورو رقابتی‌ترین گروه این مسابقات است. از تیم پنج سال پیش ولز، تنها هشت نفر در این تیم مانده‌اند و بازیکنانی مانند گرت بیل، آرون رمزی و جو آلن هم در سطح پنج سال پیش نیستند. اما آنها در مرحله مقدماتی نشان دادند که تیم خوبی هستند. ولز توانست پنج بازی پیاپی شکست‌ناپذیر باشد و پس از کرواسی به یورو 2020 راه یابد.
اژدهایان در این گروه عملاً با سوئیس و ترکیه بر سر رده دوم جدول می‌جنگند و ایتالیا بخت اول صدرنشینی گروه است.
ولز در یک سال گذشته، تیم‌های هم‌سطح خود را به‌خوبی برده است، از جمله در لیگ ملت‌های اروپا که آنها توانستند به دسته برتر برگردند.
رایان گیگز، مربی این تیم به دلیل پرونده‌ قضایی‌اش کنار گذاشته شد اما راب پیج توانسته در هفت ماه حضورش در این تیم، گذار را به‌خوبی انجام دهد.
ولز زیاد به رقابت‌های بزرگ دنیا راه نمی‌یابد اما زمانی که این اتفاق می‌افتد، آنها تاثیرگذار ظاهر می‌شوند. ولز در جام جهانی 1958 و در یورو 2016 به مرحله نیمه‌نهایی رسید.
اما سوئیس در چهار تورنمنت اخیر، سه بار در مرحله گروهی حذف شد و پنج سال پیش هم در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل لهستان شکست خورد.
سوئیس اخیراً شش بازی پیاپی را برده و پیش از آن هم با اسپانیا با نتیجه یک - یک مساوی کرده است. در حال حاضر تنها 12 تیم در دنیا بالاتر از سوئیس در رده‌بندی فیفا قرار دارند و به این ترتیب، اگر سوئیس در مرحله گروهی حذف شود، ناکامی بزرگی رقم می‌خورد.
این تیم بازیکنان بااستعدادی دارد و شاید امسال، سالی باشد که سوئیس در یک تورنمنت بزرگ می‌درخشد.
در ولز، پیج باید تصمیمات تاکتیکی مهمی بگیرد، از جمله اینکه سه‌دفاعه بازی کند یا چهاردفاعه. احتمالاً او از سه مدافع استفاده خواهد کرد و نکو ویلیامز و کانر رابرتز در پست بال کناری به بازی خواهند رفت.
رمزی در چند سال گذشته در ولز بازی نکرده و به این ترتیب او شاید به عنوان ذخیره استفاده شود.
طرفداران ولز می‌خواهند کیفر مور مقابل سوئیس در ترکیب باشد اما پیج احتمالاً مهاجم شناخته‌شده‌ای را به زمین نمی‌فرستد. در سوئیس هم ولادیمیر پتکوویچ باید به چند سؤال بزرگ جواب دهد. ماریو گاورانوویچ در آخرین بازی تدارکاتی سوئیس مقابل لیختن‌اشتاین، هت‌تریک کرد و انتظار می‌رود در کنار هریس صفروویچ بازی کند.
گرانیت ژاکا و ژردان شکیری هم در ترکیب حضور می‌یابند و از بین دنیس زکریا و رمو فرویلر، یکی بازی خواهد کرد.
 
ترکیب احتمالی دو تیم
ولز: وارد؛ مفام، رودون، دیویس؛ رابرتز، آلن، آمپادو، ویلیامز؛ بیل، ویلسون، جیمز.
سوئیس: زومر؛ الودی، آکانجی، شار؛ امبابو، ژاکا، فرویلر، رودریگس؛ شکیری؛ گاروانوویچ، صفروویچ.
 منبع: Sports Mole
 

Page Generated in 0.0058 sec