printlogo


کد خبر: 230676تاریخ: 1400/3/22 00:00
بلژیک-روسیه، گروه B؛ ساعت ۲۳:۳۰
قدم اول مدعی قهرمانی

 گازپروم آره‌نا امشب میزبان نخستین بازی بلژیک و روسیه در یورو ۲۰۲۰ است. بلژیک به عنوان تیم اول رنکینگ جهانی به چیزی کمتر از قهرمانی در این مسابقات راضی نمی‌شود، آن طرف هم روسیه شانس خوبی برای صعود به مرحله بعد به عنوان یکی از دو تیم اول جدول گروه دارد.
بلژیک ۴۱ سال قبل در تلاش برای رسیدن به قهرمانی اروپا تنها در فینال کم آورد و به آلمان غربی باخت اما مارتینس می‌خواهد به عنوان بهترین تیم جهان این کار ناتمام را تمام کند و تیمی را که همواره بازیکنان خوبی داشته، به نخستین جام معتبر تاریخش برساند.
آنها در مرحله مقدماتی از ۳۰ امتیاز ممکن همه را گرفتند اما خاطره سال ۲۰۱۶ همچنان بازیکنان حاضر در تورنمنت فرانسه را اذیت می‌کند؛ وقتی ولز در یک چهارم نهایی شیاطین سرخ را ۳ بر یک از پیش رو برداشت و شگفتی آفرید. بلژیک پنج سال قبل برای نخستین بار بعد از یورو ۲۰۰۰ در این رقابت‌ها حاضر شده بود اما پیشرفت چشمگیر این تیم در یک دهه اخیر باعث شده در میان مدعیان قهرمانی یورو ۲۰۲۰ باشند و اگر حتی در گروهی که دانمارک و فنلاند هم در آن حضور دارند، صدرنشین نشوند، فاجعه رخ داده است.
بلژیک در بازی‌های تدارکاتی مثل همیشه گلزن نبوده، با یونان یک-یک مساوی کرده و با تک گل روملو لوکاکو از سد کرواسی گذشته. این تیم در ۹ بازی آخرش شکست نخورده و انتظار می‌رود در اولین بازی برای قهرمانی خودنمایی کند.
روسیه هم با مربیگری استانیسلاو چرچسوف در مرحله مقدماتی عملکرد خوبی داشت و تنها دو بار به بلژیک باخت. در دوران اتحاد جماهیر شوروی و در نخستین دوره جام ملت‌های اروپا در سال ۱۹۶۰ وقتی چهار تیم در آن حضور داشتند، روسیه به قهرمانی رسید. بعد از آن تنها یک بار در سال ۲۰۰۸ به نیمه نهایی رسیدند که ستاره الهام‎‌بخش تیم آندری آرشاوین بود، غیر از آن بارها از مرحله گروهی حذف شده‌اند.
بلژیک در مقدماتی یورو ۳ بر یک و ۴ بر یک روسیه را برد و در هفت بازی آخرش با روسیه شکست نخورده که بهترین نتیجه‌اش برابر بلژیک تساوی ۳-۳ در بازی دوستانه چهار سال قبل رقم خورده.
 
اخبار تیمی
کوین دبروین، بازیساز تأثیرگذار بلژیک، به خاطر شکستگی صورت در جریان فینال لیگ قهرمانان اروپا مجبور به جراحی شد و مارتینس شانس اینکه در نخستین بازی مرحله گروهی حاضر باشد، زیاد ندانسته. ستاره منچسترسیتی تنها غایب بلژیک برای این بازی نیست و اکسل ویتسل که مدتی در زنیت سنت پترزبورگ بازی کرده، به دلیل آسیب دیدگی آشیل نمی‌تواند در ورزشگاه تیم سابقش به میدان برود. ادن آزار هم زیاد مصدوم می‌شود و شاید مربی اسپانیایی برای این بازی رویش ریسک نکند.
لئونارد تروسار و ددریک بویاتا از مصدومیت جزئی رها شده و در دسترس مارتینس هستند اما جای شگفتی است اگر هر کدام از این دو در ترکیب اصلی قرار بگیرند با توجه به اینکه یان فرتونگن و تورگان آزار گزینه‌های بهتری برای پست آنها هستند.
دیمیتری بارینوف، هافبک روسیه که با مصدومیت‌های صورت آشنا است، در بازی با بلغارستان بینی‌اش آسیب دید و مجبور به ترک زمین شد اما این بازیکن ۲۴ ساله احتمالاً شرایط بازی در نخستین دیدار تیمش در یورو را به دست آورده است. رومن زوبنین هم از مسأله‌ای که مشخص نشده، رها شده اما فدور کودریاشوف، مدافع باتجربه روس‌ها به دلیل مصدومیت ساق پا هیچ نقشی مقابل بلژیک نخواهد داشت.
گل دیرهنگام و پیروزی بخش الکساندر سوبولف مقابل بلغارستان بعید است او را جلوتر از آرتم زیوبا در ترکیب اصلی قرار دهد چون این مهاجم 198 سانتیمتری می‌خواهد به ۳۰ گل ملی برسد و با رکورددار کشورش، الکساندر کرژاکوف برابر شود.
 
ترکیب احتمالی دو تیم
بلژیک: کورتوآ؛ آلدرویرلد، دنایر، فرتونگن؛ کاستانیه، تیلمانس، دندانکر، کاراسکو؛ مرتنز، آزار؛ لوکاکو
روسیه: شونین؛ بارینوف، دژیکیا، سمنوف؛ فرناندز، زوبنین، اودزوئف، کوزیائف؛ میرانچوک، گولووین؛ زیوبا
 

Page Generated in 0.0066 sec