printlogo


کد خبر: 230667تاریخ: 1400/3/22 00:00
یک گام تا صعود
تیم ملی روی دوش ستاره‌ها

سامان موحدی راد
 
دیدارهای مهم تیم ملی در بحرین می‌توانست یک نقطه ناکامی عمومی برای فوتبال ایران باشد اما دو بازی اول به خوبی با موفقیت کامل پشت سر گذاشته شد تا تنها دیدار ایران و عراق در روز پایانی به عنوان آخرین گام تیم ملی از اهمیت برخوردار باشد. در روزهایی که فوتبال در ایران نابسامان‌تر از همیشه اداره می‌شد و می‌شد انتظار داشت از چنین تدارکی نتیجه‌ای فاجعه‌بار هم حاصل شود، تیم ملی از پس رقبای گروهش تا به اینجا به خوبی برآمده و ایرانی‌ها را به سومین حضور پیاپی در جام‌جهانی امیدوار کرده است.
یکی از نکات مهمی که این موفقیت را رقم زده، آمادگی بالای ستاره‌های تیم ملی است. چند سالی است که محصولات فوتبال ایران در لیگ‌هایی چون پرتغال، بلژیک، روسیه، دانمارک و انگلستان توپ می‌زنند. در نگاه اول عدم حضور پررنگ ستاره‌های ایرانی در سطح اول فوتبال اروپا در قیاس با رقبای شرق آسیایی‌مان یک نقطه ضعف به نظر می‌‌رسد. ولی چیزی که حداقل در این بازی‌ها اثبات شد این بود که جاه‌طلبی ستاره‌های ایرانی در تیم‌های‌شان و تحمیل کردن خودشان به ترکیب‌ها و بازی‌های پیاپی موجب شد تا آنها هم در اوج آمادگی به تیم ملی برسند و هم کمک بزرگی به این تیم بکنند. شاید تیم ملی در بهترین موقعیت ممکن ستاره‌هایش را در اوج آمادگی کنار هم چید. زوج خط حمله تیم ملی ایران بی‌شک بهترین‌های این روزهای فوتبال آسیا هستند. ستاره‌هایی که احتمالاً تابستان پر خبری برای‌شان در پیش باشد و شاید یکی از آن انتقال‌های تاریخی فوتبال ایران را رقم بزنند. ولی به هر حال هرچه که بود سردار آزمون در زنیت و مهدی طارمی در پورتو در ماه‌های گذشته و تا همین آخرین روزهای لیگ‌شان یک ستاره پرکار بودند و مدام نام‌شان به عنوان زننده یا سازنده گل در تیم‌های‌شان به گوش می‌رسید. همین هم موجب شد تا در بازی با بحرین چنین درخشان ظاهر شوند. طارمی که در پرتو آقایی می‌کند و به تازگی برنده جایزه زیباترین گل لیگ قهرمانان اروپا هم شده است. از سردار هم خبرهای تکراری انتقال به ایتالیا به گوش می‌رسد. در کنار این دو ستاره نباید از کیفیت سامان قدوس چشم پوشید. ستاره‌ای که از فرانسه به انگلستان رفت تا در یک فصل رؤیایی و بعد از ۷۶ سال تیم برنتفورد را به لیگ برتر برساند. بازی درخشان او در برابر بحرین چنان چشمگیر بود که کمتر کسی بتواند باور کند او در بازی‌های بعدی روی نیمکت باشد. علی قلی‌زاده دیگر ستاره‌ای است که خودش را به تیم ملی اسکوچیچ تحمیل کرده است. ستاره لیگ بلژیک حالا بازیکن ثابت تیم ملی است. به این ترکیب اگر یک علیرضا جهانبخش آماده هم اضافه شود، بی‌شک موجب می‌شود تا تیم ملی ایران مهارناپذیرتر شود.
ستاره‌های تیم ملی بدون مصدومیت و در اوج آمادگی از لیگ‌های اروپایی به تیم اضافه شدند و در زمان و مکان درست به کمک تیم آمدند. حساب ویژه‌ای که اسکوچیچ روی این ستاره‌ها باز کرده بود، جواب داد و حالا تنها برداشتن آخرین گام در برابر عراق مانده است.
 

Page Generated in 0.0065 sec