printlogo


کد خبر: 230664تاریخ: 1400/3/22 00:00
شب دوم از جام ملت‌های اروپا؛ رونمایی از شیطان و اژدها!

علی بابازاده
 
در ادامه مسابقات جام ملت‌های اروپا و از گروه‌های یک و دو، نوبت به تیم‌های ولز و بلژیک رسیده تا در مقابل حریفان خود قرار بگیرند؛ پس از جدال افتتاحیه بین تیم‌های ایتالیا و ترکیه، امروز دیگر تیم‌های گروه A در باکو و به قضاوت کلمنت تورپین فرانسوی رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند و درصدد به دست آوردن اولین ۳ امتیاز خود در یورو ۲۰۲۰ هستند. 
عملکرد اژدهایان طی سال‌های گذشته با نوسان زیادی همراه بوده و شاگردان رابرت پِیج در تیم ملی ولز، برای تصاحب پیروزی مقابل سوییس و ولادیمر پتکوویچ کار سختی پیش رو خواهند داشت. پس از گذشت سه سال، ولز با رایان گیگز قطع همکاری کرد و رسوایی‌های اخلاقی اسطوره سابق منچستر یونایتد، باعث شد تا دستیارش هدایت تیم ملی ولز در جام ملت‌های اروپا را برعهده بگیرد.
 ولز با ستارگانی نام آشنا همچون دنیل جیمز، گرت بیل، جو آلن، دنی وارد و آرون رمزی می‌کوشد تا با عملکردی قابل توجه، نظم و هماهنگی سوییس را مختل کند. ۶ بازی گذشته پتکوویچ با تیم ملی سوییس در رقابت‌های مختلف با پیروزی به پایان رسیده و حاصل دو بازی رو در رو بین ولز و سوییس، کسب یک ‌برد برای هر تیم بوده؛ اژدهایان امیدوارند درخشش در یورو ۲۰۱۶ را ادامه داده و این بار هدف و آرزویی بالاتر از رسیدن به نیمه‌نهایی در سر دارند! بعد از بازی ۳۰؛۱۷ دقیقه گروه A، ورزشگاه پارکن کپنهاگن میزبان اولین مسابقه گروه B خواهد بود؛ دانمارک و فنلاند به قضاوت آنتونی تیلور انگلیسی از ساعت ۳۰؛۲۰ دقیقه به مصاف یکدیگر می‌روند. آخرین جدال بین دو تیم در سال ۲۰۱۱ با برتری ۲ بر ۱ دانمارکی‌ها به پایان رسید و شنبه شب شاگردان مارکو کانِروا در تلاش خواهند بود تا به خواسته مردم و سرزمین‌شان‌ عمل کنند؛ حذف زود هنگام برای تیمی‌که در جمع بهترین‌ها قرار گرفته، مانع از رؤیا پردازی‌های بیشتر خواهد شد و پیروزی مقابل کسپر اشمایکل، امیل هویبیرگ، یانیک وسترگارد، یوسف پولسن و کریستین اریکسن کمترین خواسته کشور «هزار دریاچه» 
است.
تزار‌ها بار دیگر به رهبری ولادیمیر چرچسوف به میدان آمدند و در دیگر بازی گروه B به مصاف شیاطین سرخ می‌روند؛ از ساعت ۳۰؛۲۳ دقیقه و به قضاوت متئو لاهوز اسپانیایی، روسیه و بلژیک آخرین نبرد شنبه شب را برگزار و «عصر یخبندان» در یورو ۲۰۲۰ را احیا خواهند کرد. 
بلژیک بار دیگر و پس از‌ جام جهانی ‌۲۰۱۸، گذرش به ورزشگاه سن‌پترزبورگ روسیه افتاده و انتظار صعودی بی‌دردسر از آنها داریم. یادمان نرود که روبرتو مارتینز خاطره خوشی از این شهر ندارد و شکست یک بر صفر مقابل فرانسه در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۸، دقیقاً در همین ورزشگاه رخ داد. 
«نسل طلایی» بلژیک، لیاقت یک قهرمانی در تورنمنت‌های معتبر را دارد و حالا که میانگین سنی بسیاری از ستارگان همچون هازارد و یان فرتونگن بالا رفته، فرصت درخشش و تصاحب جام کمتر شده! حضور کوین دی بروینه، ادن هازارد و اکسل ویتسل برای بازی اول در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و برد هفته گذشته برابر کرواسی، بدون حضور هافبک‌های منچسترسیتی و بروسیا دورتموند به دست آمد و مهاجم رئال مادرید نیز تنها ۹‌ دقیقه فرصت بازی کردن نصیبش شد.
یورو ۲۰۲۰، ادامه خوابِ شیرین روسیه در سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید و چرچسف تیمی‌ را به یک‌چهارم نهایی جام جهانی رساند که در بین نشریات روس هم محکوم به حذف از مرحله گروهی بود! نوبت به نمایش تیم‌های کم ادعا رسیده و جام ملت‌های اروپا وارد دومین روز خود شده؛ اگر به دنبال دیدن یک شگفتی و شناختن تیم معجزه‌ساز هستید، مسابقات امروز را از دست ندهید.
 

Page Generated in 0.0069 sec