printlogo


کد خبر: 230658تاریخ: 1400/3/22 00:00
نسبت به 4 سال قبل تیم بهتری هستیم
جلالی: بدون مشکل عراق را می‌بریم

مجید جلالی، کارشناس فوتبال با اشاره به دو بازی اول ایران مقابل هنگ کنگ و بحرین می‌گوید: «نکته مشترک در هر دو بازی این بود که ما در نیمه دوم هر دو بازی عملکرد بهتری نسبت به نیمه نخست داشتیم و بیشتر هم گل زدیم و تسلط بیشتری بر بازی داشتیم و این دلیل دارد و دلیلش هم شرایط بدنی خوب بازیکنان ما است، خصوصاً اینکه چون بازی در شرایط جوی و آب و هوایی سنگین برگزار می‌شود، شرایط بدنی خوب نمود بیشتری پیدا می‌کند.
 دلیل دومش هم این است که ما نیمکت خوبی داریم و بازیکنان ذخیره تیم ما در حد فیکس بازی کردن برای تیم ملی هستند ولی بازی‌ها فشرده است و این نفرات باید منتظر بمانند تا فرصت بازی به آنها داده شود. در کل تیم ما تیم خوبی است.» جلالی تیم ملی فعلی را بسیار پرمهره می‌داند اما اینکه چرا حالا برای صعود به مشکل خورده‌اند، اینطور می‌گوید: «این اتفاقات در فوتبال همیشگی است و در کشورهای مختلف و سطوح مختلف فوتبال دیده می‌شود. تیمی مثل آرژانتین که همیشه جزو بهترین تیم‌های دنیا بوده، بارها پیش آمده در همین مرحله مقدماتی برای صعود به جام جهانی به مشکل خورده و این مسائل در فوتبال پیش می‌آید. ما به خاطر اتفاقات دور رفت و بازی‌های بدی که داشتیم و تیم خوب مدیریت نشد، کارمان سخت شد و به این مشکلات خوردیم. ما از لحاظ نفرات یک تیم غنی هستیم و سرمربی تیم هم مهم است که بتواند یک مجموعه خوب را به درستی مدیریت کند و اسکوچیچ به نظرم در این مورد موفق عمل کرد و توانست هدایت خوبی روی تیم داشته باشد. به نظرم از لحاظ نفرات ما نسبت به 4 سال قبل به مراتب تیم بهتری هستیم و شرایط بهتری از نظر بازیکنان و کیفیت مهره‌ها داریم.»
 او مدعی است که تعویض‌های اسکوچیچ بسیار تأثیرگذار بوده است: «سامان قدوس واقعاً یک تغییر خوب بود که با ورودش به زمین مقابل بحرین جریان بازی را تغییر داد و سایر تعویضی‌ها هم مفید بودند و حتی در بازی قبل هم نگاه کنید، کریم انصاری فرد و مهدی ترابی از زمان حضورشان در زمین توانستند چقدر مفید واقع شوند و روند بازی را تغییر دهند و روی بازی تأثیرات مثبتی بگذارند. در این بازی هم سامان و سعید عزت‌اللهی و سایرین خوب و تأثیرگذار ظاهر 
شدند.» 
جلالی با اطمینان از پیروزی تیم ملی مقابل عراق صحبت می‌کند: «همانطور که گفتم شرایط تیم ما خیلی خوب است و می‌توانیم بدون مشکل از سد عراق هم عبور کنیم و راهی مرحله بعدی شویم.»
 اما آقا معلم درباره مدعیان قهرمانی لیگ و البته کیفیت آنها اینگونه اظهار می‌کند: «به هر حال پرسپولیس و سپاهان در بازی‌های لیگ خودشان را با ثبات‌تر از تیم‌های دیگر نشان دادند و این ثبات در مدیریت، کادرفنی، بازیکنان و شیوه بازی وجود داشته و ثمره‌اش را هم دیده‌اند و این باعث شده یک رقابت جذاب را در بالای جدول شاهد بودیم. در مورد کیفیت کلی لیگ هم باید بگویم به دلیل وقفه زیاد در بازی‌ها، کیفیت لیگ دچار افت شدیدی شده 
است.»
 

Page Generated in 0.0054 sec