printlogo


کد خبر: 230616تاریخ: 1400/3/20 00:00
ایران - کامبوج؛ ساعت 19
بازخوانی خاطره پیروزی 14 گله در حضور زنان در آزادی

 جمعه 21 خرداد 1400، دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، گروه C، ورزشگاه ملی منامه
ایران – کامبوج برای ایرانی‌ها علاوه بر یادآوری برد تاریخی 14 بر صفر در دور رفت مسابقات، یادآور خاطره شیرین این برد در حضور هواداران زن در ورزشگاه آزادی هم هست. روزی که زنان اجازه حضور بدون محدودیت در ورزشگاه آزادی را پیدا کرده بودند و ملی‌پوشان با پیروزی 14 گله مقابل کامبوج این روز را خاطره‌انگیزتر کردند.
از آن مسابقه تا امروز که در دور برگشت این دو تیم در منامه دوباره مقابل هم قرار می‌گیرند، تغییرات زیادی در شرایط مسابقات و همچنین شرایط دو تیم ایجاد شده است. کادرفنی دو تیم تغییر کرده و بعد از کناره‌گیری کره‌شمالی از رقابت‌ها، شرایط محاسبه امتیاز این بازی هم دستخوش تغییر شده است.
با توجه به انصراف کره شمالی از حضور در ادامه مسابقات و با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا نتایج تیم‌های پنجم در گروه‌ها پاک می‌شود و پس از آن شرایط تیم‌ها برای صعود بررسی می‌شود. در گروه C رتبه پنجمی از آن کامبوج خواهد شد و تیم ملی با هر نتیجه‌ای در برابر این تیم به پیروزی برسد در مسیر صعود ثمربخش نخواهد بود. به نوعی این بازی برگزار می‌شود تا نتیجه آن در پرونده فوتبال ایران بایگانی شود.
همین موضوع باعث می‌شود اسکوچیچ به احتمال زیاد از بازیکنان اصلی خود در این بازی استفاده نکند و تیم دومش را راهی زمین مسابقه کند. بخصوص که او برای بازی حساس با تیم ملی عراق 4 بازیکن 2 کارته دارد که در صورت گرفتن کارت زرد، از بازی با عراق محروم خواهند شد. سردار آزمون، احسان حاجی‌صفی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و مهدی ترابی، 4 بازیکنی هستند که بدون شک اسکوچیچ در استفاده از آنها مقابل کامبوج بیشتر احتیاط خواهد کرد. ضمن اینکه او نمی‌خواهد بازیکنان اصلی‌اش را خسته کند و برای بازی با عراق به بازیکنانی تازه نفس و پرانرژی نیاز دارد. همه اینها باعث می‌شود ترکیب متفاوتی از تیم ملی فوتبال ایران را در بازی با کامبوج ببینیم.
با توجه به آب و هوای گرم و شرجی منامه، اینطور که در مسابقات گروه C مشاهده می‌شود، بازیکنان از نظر بدنی شرایط ایده‌آلی ندارند. از سویی تیم‌ها در حالی مهیای حضور در این بازی‌ها شدند که بازی‌های لیگ به تازگی پایان یافته و بازیکنان کمی خسته هستند. لیگ برتر در کشور ما هنوز در جریان است و بعد از بازی‌های تیم‌های هفته‌های پایانی آن برگزار خواهد شد. همه اینها دلایلی است که ایده استراحت دادن اسکوچیچ به بازیکنان اصلی منطقی‌ترین تصمیم در حال حاضر به نظر برسد.
در دیدار رفت، علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، رامین رضاییان، احمد نوراللهی، احسان حاجی‌صفی، محمد محبی (73 - مهرداد محمدی)، سردار آزمون (47 - مسعود شجاعی)، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی برای تیم ملی ایران بازی کردند که از آن ترکیب رضاییان، محمد محبی، مهرداد محمدی و مسعود شجاعی در تیم کنونی حضور ندارند.
مارک ویلموتس بلژیکی هم که در دیدار رفت روی نیمکت ایران می‌نشست جای خود را به دراگان اسکوچیچ داده است.
در دیدار رفت دو تیم در این مرحله احمد نوراللهی، سردار آزمون (3 گل)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سوئی (گل به خودی)، کریم انصاری‌فرد (4گل)، محمد محبی (2 گل)، مهدی طارمی و مهرداد محمدی برای تیم ملی فوتبال کشورمان گل زدند.
در آن سوی زمین هم البته فلیکس دالاماس در بازی رفت روی نیمکت این تیم حضور داشت که هوندا بازیکن ژاپنی او را کمک می‌کرد اما حالا این مربیان از تیم ملی کامبوج جدا شده و جای خود را به ریو هیروز داده‌اند. این تغییرات هم البته وضعیت کامبوج را در کسب نتایج تغییر نداده است.
کامبوج در دور برگشت مسابقات هم تا کنون بازی با بحرین را 8 بر صفر باخته و مقابل عراق هم به نتیجه 4 بر یک تن داده است که احتمالاً به دلیل تأثیر نداشتن نتیجه بازی تیم‌ها با کامبوج، اصراری به زدن گل‌های بیشتر دیده نشده است، وگرنه کامبوج همان کامبوج است.
تصاویر منتشر شده از تمرینات تیم ملی ایران بعد از پیروزی مقابل بحرین نشان می‌دهد که بازیکنان در شرایط جسمی و روحی مناسبی هستند، تمرینات شاد و پر انرژی تیم ملی ادامه پیدا می‌کند و همه اینها از شرایط خوبی خبر می‌دهد که بر ملی‌پوشان حاکم است. درست است که بیشتر تمرکز آنها بر بازی با عراق است اما می‌دانند که در مسیر صعود بی‌چون و چرا، در هر دو بازی پیش رو نیاز به پیروزی داریم.
 

Page Generated in 0.0060 sec