printlogo


کد خبر: 230478تاریخ: 1400/3/18 00:00
خبر و مصاحبه

نایب رئیسی لیموچی در کمیته توسعه ورزشی APC
سیما لیموچی، نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک به عنوان نایب رئیس کمیته توسعه ورزشی و بازی‌های کمیته پارالمپیک آسیا منصوب شد.
این انتصاب به پیشنهاد خانم لزلی فانگ، رئیس کمیته توسعه ورزشی و بازی‌های APC انجام شده و به موجب آن سیما لیموچی تا سال 2023 عهده‌دار سمت نایب رئیسی کمیته توسعه ورزشی و بازی‌های کمیته پارالمپیک آسیا خواهد بود.
 
 
دعوت 60 بازیکن به اردوی هندبال زنان
کادرفنی تیم ملی هندبال زنان اسامی ۶۰ بازیکن دعوت شده به نخستین مرحله اردوی آمادگی را اعلام کرد. اولین مرحله اردوی تیم ملی هندبال زنان به منظور آمادگی هر چه بیشتر برای شرکت در رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا و انتخابی جهانی از ۲۰ لغایت ۲۶ خردادماه جاری در مشهد برگزار می‌شود. بر همین اساس کادر فنی تیم ملی اسامی ۶۰ بازیکن را اعلام کرد که آنها در دو گروه به اردو فراخوانده شدند.
این 60 نفر در قالب دو گروه حدوداً 30 نفره وارد اردو خواهند شد. طبق برنامه گروه اول از 20 تا 23 خرداد و گروه دوم از 23 تا 26 خرداد در اردو خواهند بود تا کادر فنی با زیر نظر گرفتن آنها، نفرات برتر را برای حضور در دور بعدی اردو‌ها انتخاب کند.
عزت‌الله رزمگر به عنوان مدیرفنی، خدیجه قانع به عنوان مربی، نشمین شافعیان به عنوان مشاور فنی، فاطمه جعفری به عنوان فیزیوتراپ و ناهید مقبول به عنوان سرپرست تیم را هدایت خواهند کرد.
مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۲۴ شهریور به میزبانی کره جنوبی آغاز می‌شود که تیم ملی ایران نیز آمادگی خود را جهت حضور در این دور از رقابت‌ها اعلام کرده است. در این دوره از مسابقات در صورت حضور ۱۲ تیم، ۶ تیم نخست سهمیه جهانی را کسب خواهند کرد.
 
 
توضیح رضایی درباره سهمیه‌های باقی‌مانده پارالمپیک
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو می‌گوید تکلیف سهمیه‌های باقی‌مانده در رشته‌های دوچرخه‌سواری، قایقرانی، دوومیدانی، تیراندازی و پاراتکواندو امروز سه‌شنبه پس از برگزاری نشست هیأت رئیسه و هیأت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک مشخص خواهد شد.
هادی رضایی در توضیح شرایط کاروان پارالمپیک ایران گفت: «در حال حاضر اعزام ۵۴ ورزشکار به بازی‌های پارالمپیک توکیو قطعی شده است و تکلیف اعزام ۱۲ ورزشکار دیگر در رشته‌های دوچرخه‌سواری، قایقرانی، دوومیدانی، تیراندازی و پاراتکواندو پس از جلسه هیأت رئیسه و هیأت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک که روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد ماه ساعت ۱۴ در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.»
او همچنین درباره وضعیت یک سهمیه باقی‌مانده در رشته پاراتیروکمان گفت: «برای اینکه تکلیف جانشین مرحوم راضیه شیرمحمدی در بازی‌های پارالمپیک توکیو مشخص شود، قرار است تیم ملی پاراتیروکمان اواسط تیرماه در مسابقات بین‌المللی چک شرکت کند تا وضعیت جانشین مرحوم شیرمحمدی و همچنین پنج سهمیه کسب شده (۴ سهمیه در مردان یک سهمیه در زنان) مورد بررسی قرار گرفته و برای اعزام به توکیو نهایی شود.»
 
 
 دعوت روسیه از هوگوپوشان نوجوان
تیم تکواندوی نوجوانان کشورمان با ترکیبی ۵ نفره به منظور شرکت در اردویی مشترک ۲۵ خرداد تا ۷ تیرماه در شهر سوچی حضور پیدا می‌کند.
کمپ بین‌المللی روسیه از ۲۵ خرداد تا ۷ تیرماه به میزبانی شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود که فدراسیون تکواندوی روسیه از ۵ تکواندوکار ایرانی به همراه سرمربی برای حضور در این کمپ دعوت کرده است.
مسابقات انتخابی با حضور نفرات اول رنکینگ لیگ نوجوانان که شرایط سنی شرکت را داشتند، برگزار شد و ۵ نفر برتر انتخاب شدند. 
امیرعباس رهنما (وزن ۴۸- کیلوگرم)، امیرحسین ملکی (وزن ۵۵- کیلوگرم)، متین رضایی (وزن ۶۳- کیلوگرم)، رضا کلهر (وزن ۷۳- کیلوگرم) و ابوالفضل عباسی (وزن ۷۳+ کیلوگرم) برای حضور در این اردو دعوت شده‌اند. این نفرات به همراه محمدرضا زوار به عنوان سرمربی در این کمپ تمرینی شرکت می‌کنند. کمپ بین‌المللی سوچی توسط فدراسیون تکواندوی روسیه و با حمایت کمیته المپیک این کشور برگزار می‌شود.

Page Generated in 0.0058 sec