printlogo


کد خبر: 229266تاریخ: 1400/2/25 00:00
المپیک توکیو قسمت مرادی نشد
پایان تلخ شاهنامه برای سهراب

ایران ورزشی - ناکامی کیانوش رستمی و سهراب مرادی در رقابت‌های وزنه‌برداری آسیایی ازبکستان که حکم تورنمنت طلایی گزینشی را داشت، بیانگر از دست رفتن سهمیه المپیک 2021 ژاپن برای این دو ستاره طلایی وزنه‌برداری ایران در بازی‌های 2016 ریو بود. ولی با توجه به اینکه نمی‌شد آخرین فرصت حضور و کسب امتیاز المپیکی در تورنمنت نقره‌ای کلمبیا را برای این دو وزنه‌بردار نادیده گرفت، سهراب مرادی عازم کالی، میزبان برگزاری این دوره از بازی‌ها شد تا آخرین فرصت هم از دست نرود اما کتف تازه بهبود یافته و جراحی شده سهراب زیر وزنه تاب نیاورد و با تشدید آسیب دیدگی، امید المپیکی شدن او هم مثل کیانوش رستمی به ناامیدی مبدل شد.
قبل از اعزام تیم ملی وزنه‌برداری به مسابقات آسیایی تاشکند ازبکستان، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان برای بازدید از اردوی تیم ملی و دیدن شرایط ملی‎پوشان خصوصاً المپیکی‌های وزنه‌برداری و چهره‌های شاخصی همچون سهراب مرادی و کیانوش رستمی در کمپ تیم ملی وزنه‌برداری حاضر شد و پشت درهای بسته نظاره‌گر تمرین عصرگاهی وزنه‌برداران بود.
 همانجا بود که گویا سرمربی تیم ملی به دستور رئیس فدراسیون وزنه‌برداری برای انجام یک شوی تبلیغاتی و گرفتن رضایت وزیر برای دریافت بودجه بیشتر و اعزام تیم به ازبکستان با هزینه وزارتخانه تصمیم می‌گیرند تا سهراب مرادی به وزنه 232 کیلوگرم که رکورد دوضرب جهان در دسته 96 کیلوگرم است حمله کند. اتفاقی که تقریباً تیرخلاصی دوباره بود بر پیکر تازه جان گرفته سهراب مرادی. سهراب گویا طبق دستور سرمربی و رئیس فدراسیون در حالی‌که هنوز بدنش به فرم ایده‌آل قبل بازنگشته و 
آسیب دیدگی‌هایش صد درصد بهبود نیافته بود زیر وزنه 232 کیلوگرمی می‌رود. وزنه‌ای که باعث می‌شود هم آسیب دیدگی کهنه سهراب دوباره شدت پیدا کند، هم از ناحیه عضله پشت ران، مصدومیتی جدید را دودستی تقدیم مرادی قبل از اعزامش به ازبکستان می‌کند! همین باعث می‌شود سهراب برای درمان دردش چند روزی را قبل از سفر به ازبکستان تمرین نکند. بعد هم که عازم تاشکند شد در روز مسابقه نتواند آنچه را که برای دشت سهمیه المپیک نیازداشت، برای خود روی تخته ثبت کند. پس از آن نیز در کلمبیا همان درد کهنه امان سهراب را برید تا یک خودنمایی و شوآف تبلیغاتی به ظاهر ساده و پیش پا افتاده که می‌توانست اصلاً در دستور کار کادرفنی و فدراسیون نباشد، باعث شود تا تشدید آسیب دیدگی سهراب مرادی، فرصت طلایی کسب سهمیه و حضور در سومین المپیک دوران ورزشی این وزنه‌بردار را از او بگیرد. بنابراین به جرأت می‌توان اذعان داشت که رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری نقش اساسی و کلیدی در تغییر سرنوشت سهراب مرادی و حذف او از چرخه امتیازی کسب سهمیه المپیک در دسته 96 کیلوگرم داشتند. زیرا اگر آنها اجازه نمی‌دادند و از سهراب نمی‌خواستند که جلوی وزیر به این وزنه سنگین حمله کند، الان وضعیت سهراب اینگونه در کلمبیا رقم نمی‌خورد. سهراب برای رسیدن به سهمیه المپیک اصلاً نیازی به مهار وزنه 232 کیلویی نداشت چون او با مجموع 387 هم سهمیه‌اش قطعی می‌شد اما همین ندانم‌کاری ساده کار دست سهراب و وزنه‌برداری ایران داد تا کاروان ایران از داشتن یک چهره شاخص و نامدار دیگر در المپیک توکیو محروم باشد.
 

Page Generated in 0.0055 sec