printlogo


کد خبر: 229261تاریخ: 1400/2/25 00:00
روزهای سخت ماشین‌سازی برای بقا
شرط اول پیروزی در بازی‌های رودررو

گزارش
جعفر برزگر   
 
تیم ریشه‌دار و قدیمی ماشین‌سازی تبریز از ابتدای فصل با تغییرات زیاد روی نیمکتش مواجه شد و یکی دو مرتبه هم مالک آن تصمیم به کناره‌گیری از لیگ گرفت. شرایط برای آنها به شکلی پیش رفت که از 21 بازی 11 امتیاز به دست آوردند یعنی به طور میانگین هر بازی 52/0 امتیاز. حالا این تیم تا پایان فصل 9 بازی پیش رو دارد که هر کدامش فوق‌العاده اهمیت خواهد داشت. آنها فصل را با وحید بیاتلو آغاز کردند و در ادامه هدایت تیم‌شان را به سعید اخباری سپردند. بعد از آن مهدی پاشازاده به تیم آمد و دو بازی روی نیمکت این تیم بود تا اینکه برای بازی برگشت با استقلال دوباره اخباری روی نیمکت رفت. کاظم محمودی سرپرست تیم نفر بعدی بود تا در بازی با گل‌گهر مسئولیت فنی تیم را هم عهده‌دار شود. تا اینکه نوبت به علیرضا اکبرپور رسید.
حالا این تیم در شرایطی قرار دارد که اگر شاگردان این مربی تمام بازی‌های‌شان را با پیروزی پشت سر بگذارند 38 امتیازی می‌شوند و آن وقت برای ماندن باید امیدوار باشند که دو تیم از سه تیم نساجی، سایپا و نفت مسجدسلیمان امتیاز کمتری را به دست آورند. اما تا قبل از بازی‌های دیروز نساجی و سایپا 19 و نفتی‌های مسجدسلیمان 24 امتیازی بودند.
حالا چند شرایط را برای تیم ماشین‌سازی در نظر می‌گیریم: اول اینکه ماشین‌سازی اگر 38 امتیازی شود در آن صورت نساجی و سایپا اگر از بازی‌های باقی‌مانده‌شان 20 امتیاز کسب کنند 39 امتیازی خواهند شد و سقوط ماشین‌سازی قطعی می‌شود. در این شرایط اگر نفت مسجدسلیمان 15 امتیاز از 9 بازی باقی‌مانده خود را به دست آورد در آن صورت باز هم ماشین‌سازی برای ماندن باید با دو تیم سایپا و نساجی رقابت کند.
اما نکته قابل توجه این است که ماشین‌سازی تا پایان فصل دو بازی شش امتیازی با نساجی و نفت مسجدسلیمان دارد که باید در آن بازی‌ها به پیروزی برسد. اما اگر ببازند در بهترین حالت 32 امتیازی خواهند شد و در آن صورت دو تیم سایپا و نساجی با 14 امتیاز و نفت مسجدسلیمان  با 9 امتیاز از 9 بازی 33 امتیازی شده و باز هم سقوط ماشین‌سازی به لیگ یک حتمی خواهد بود.
اما اگر ماشین‌سازی در دو بازی رودررو با نساجی و مسجدسلیمان به تساوی رضایت دهد در بهترین حالت 34 امتیازی می‌شود و در این شرایط نساجی و سایپا با 16 و نفت مسجدسلیمان هم با 11 امتیاز سقوط ماشین‌سازی را امضا می‌کنند.
تیم تبریزی به ترتیب با نفت مسجدسلیمان، تراکتور، نساجی، سپاهان، مس رفسنجان، فولاد، پرسپولیس، پیکان و صنعت نفت آبادان بازی دارد. بدون اینکه با پیش‌داوری درباره سخت‌تر بودن کدام بازی صحبت کنیم اما با توجه به شرایط فعلی آنها در جدول، 6 بازی از 9 بازی با تیم‌های نفت مسجدسلیمان، نساجی، تراکتور، فولاد، سپاهان و پرسپولیس حساسیت بیشتری خواهد داشت چرا که دو تیم اولی برای ماندن و چهار تیم دیگر برای قهرمانی و کسب سهمیه تلاش می‌کنند.
اگرچه به بازی‌های رودرروی ماشین‌سازی تا پایان فصل مقابل رقبای انتهای جدولی‌اش اشاره کردیم اما نباید فراموش کنیم که دیگر تیم‌های پایین جدول هم باید چنین بازی‌هایی را تجربه کنند. به عنوان مثال نفت مسجدسلیمان باید با ذوب‌آهن و همین تیم اصفهانی با نساجی هم بازی کند. البته سایپا هم باید با ذوب‌آهن رودررو شود. به همین دلیل تمام این بازی‌ها می‌تواند معادلات را برای تیم‌های سقوط کننده به هم بزند اما چیزی که برای ماشین‌سازی اهمیت دارد و نباید اجازه دهد کارش بیشتر از این به اما و اگر برسد پیروزی در همین تقابل‌های شش‌امتیازی است.
 
بحران مصدومیت و محرومیت در ماشین‌سازی
ماشین‌سازی تبریز فردا میهمان نفت مسجدسلیمان خواهد بود، این در حالی است که محرومیت و مصدومیت تعدادی از بازیکنان ثابت این تیم باعث شده تا علیرضا اکبرپور با چالشی سخت مواجه شود. حبیب گردانی، رضا کریمی و محمد ابراهیمی سه بازیکن تأثیرگذار ماشین‌سازی مصدوم هستند و به احتمال فراوان این بازی مهم را از دست خواهند داد. البته بازیکنانی مثل حسین‌پور، سعید ابوترابی و وحید نعمتی که با مشکل مصدومیت مواجه بودند به این بازی خواهند رسید. منصور باقری دیگر بازیکن ماشین‌سازی هم محروم است و نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. مهدی رستمی هم در بازی با نفت مسجدسلیمان غایب خواهد بود. این در حالی است که تست کرونای فردین عابدینی هم مثبت شده و این بازیکن هم بازی با نفت مسجدسلیمان را از دست خواهد داد.

 


Page Generated in 0.0056 sec