printlogo


کد خبر: 229260تاریخ: 1400/2/25 00:00
گل‌گهر سیرجان یک- ذوب‌آهن اصفهان صفر
جبـــران مقابل تیم سابــــق

گل‌گهر سیرجان که هفته گذشته با نتیجه یک بر صفر مقابل فولاد خوزستان شکست خورد، این هفته مقابل ذوب‌آهن اصفهان به دنبال برد بود. ذوبی‌ها که هفته گذشته استقلال را با ۲ گل مغلوب خود کرده بودند، برای اینکه از خطر سقوط دورتر شوند، این هفته به چیزی جز برد فکر نمی‌کردند. با این انگیزه‌ها، بازی گل‌گهر و ذوب‌آهن از هفته بیست و سوم لیگ برتر شروع شد. 
در نیمه اول این مسابقه شاهد یک بازی برابر از سوی دو تیم در 20 دقیقه ابتدایی بودیم. از دقیقه 20 تا 45 این تیم گل‌گهر بود که مالکیت بیشتری داشت ولی به جز یک موقعیت که پورعلی در دقیقه 35 روی پاس خوب شاکری به دست آورد، موقعیت دیگری نداشت. 
با این حال این مالکیت ادامه داشت ولی تساوی بدون گل در پایان این نیمه روی تابلوی ورزشگاه امام علی (ع) نوشته شد. با شروع نیمه دوم تیم امیر قلعه‌نویی با سه تعویضی که انجام داده بود، توفانی آغاز کرد و توانست گل اول را خیلی زود به ثمر برساند. در دقیقه ۴۸ یک و دوی عاشوری با بازیکن خودی در محوطه جریمه ذوب‌آهن به گونه‌ای انجام گرفت که این بازیکن موقعیت تک به تک را به گل تبدیل کند. پس از این گل ذوب‌آهن از لاک دفاعی خارج شد ولی بازیکنان گل‌گهر هوشیارانه عمل کردند و موقعیتی به جز ضربات ایستگاهی به تیم حریف ندادند. در پایان بازی هم سورمه‌ای‌پوشان گل‌گهری هوشمندانه تیم را به زمین حریف بردند و یک پیروزی شیرین به نامشان ثبت شد. 
در نهایت سه امتیاز این مسابقه حساس به تیم گل‌گهر رسید تا با کسب 35 امتیاز بالاتر از استقلال در جدول رده‌بندی قرار بگیرد. در سوی دیگر ذوب‌آهن 21 امتیازی در رتبه چهاردهم باقی ماند ولی اگر نساجی 20 دقیقه دیگر تحمل کند و با پیروزی زمین مسابقه را مقابل فولاد ترک کند، ذوب‌آهن یک پله سقوط خواهد کرد.
 
 
حسینی: 
یک لحظه غفلت کردیم و تنبیه شدیم
مجتبی حسینی سرمربی ذوب‌آهن اصفهان اعتقاد دارد تیمش در مصاف با گل‌گهر سیرجان روی یک غفلت گل خورده و تنبیه شده است. حسینی پس از شکست یک بر صفر شاگردانش مقابل گل‌گهر سیرجان می‌گوید: «بازی نسبتاً خوبی بود و شناخت نسبتاً خوبی از حریف داشتیم. در نیمه اول بازی خوبی ارائه کردیم، موقعیت گلزنی خلق کردیم و نقاط خوب حریف را بستیم. سرمربی حریف در نیمه دوم با تعویض‌های خود، جریان بازی را تغییر داد. گفته بودیم خطر گل‌گهر، بازیکن شماره 8 این تیم است که خیلی خوب به حملات رقیب تنوع می‌دهد. متأسفانه گلی بچگانه روی یک غفلت خوردیم. گل‌گهر در ادامه توانست بازی را به خوبی ببندد و پیروز شود. همه بازیکنان ما تلاش کردند اما زمانی که گل بچگانه می‌خورید، تنبیه می‌شوید.» سرمربی ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به توالی بازی‌های خارج از خانه تیمش توضیح می‌دهد: «این سومین بازی خارج از خانه متوالی ماست. پس از آغاز نیم‌فصل دوم در هفت بازی به میدان رفتیم که تنها دو مسابقه آن خانگی بوده است. بازی ما در جام حذفی هم خارج از خانه است و فکر می‌کنم این مدل برنامه‌ریزی برای تیم‌هایی مانند ما که نیروهای محدودی دارند، خیلی سخت است. امیدوارم دیگر شاهد این موضوع نباشیم.»
 
 
الهویی: 
گلزاری «سیدجلال» تیم ماست
سعید الهویی مربی گل‌گهر سیرجان مدعی شد تیمش بدون دادن فرصت گلزنی به ذوب‌آهن موفق به شکست این تیم شده است: «مقابل یکی از تیم‌های خوب لیگ بازی کردیم، تیمی که در بازی قبلی مقابل استقلال نشان داد چقدر خوب تفکرات آقای حسینی را در زمین پیدا می‌کند، ولی مقابل این تیم نتیجه خوبی گرفتیم. در این بازی به دلیل ساختار دفاعی ذوب‌آهن نتوانستیم موقعیت‌های زیادی ایجاد کنیم. از آن طرف موقعیتی هم به ذوب‌آهن ندادیم که این موضوع هم خیلی مهم است. به آقای حسینی تبریک می‌گویم و فکر می‌کنم این تیم در ادامه موفق خواهد بود. بعد از باخت مقابل فولاد در هفته پیش که روی اتفاقات بود دیروز از لحاظ روحی تیم وضعیت خوبی پیدا کرده بود.»
 الهویی درباره تعویض‌های گل‌گهر در بین دو نیمه، می‌گوید: «با اتفاقاتی که در نیمه اول افتاد، آقای قلعه‌نویی به این نتیجه رسید که شکل تیمی در بعد هجومی تغییر پیدا کند و سه تغییر تاکتیکی در بین دو نیمه داشتیم و دیدید با همین موضوع به گل رسیدیم. خدا را شکر با رفع مصدومیت‌ها دست ما در نیم ‌فصل دوم باز‌تر است و راحت‌تر می‌توانیم تغییر تاکتیک بدهیم.» مربی گل‌گهر درباره وضعیت مهران گلزاری و حضور او در زمین، ادامه می‌دهد: «گلزاری یکی از بازیکنان خوب و کاپیتان اول تیم ماست. مهران باید جایگاه سیدجلال در پرسپولیس را در گل‌گهر داشته باشد. رهبری تیم برعهده او است فارغ از اینکه بازی کند یا نکند. این ذهنیت کاپیتانی در مهران به تیم کمک می‌کند.»
 

 


Page Generated in 0.0056 sec