printlogo


کد خبر: 229168تاریخ: 1400/2/21 00:00
بدترین خرید تاریخ رئال، روی دست باشگاه مانده
آزارهای ادن آزار

گزارش
 پیت جنسن  
 
وقتی فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید، در تلاش برای جاانداختن سوپرلیگ اروپایی خودش بود، یکی از عباراتی که چندین بار تکرار کرد، این بود که اگر کاری برای نجات فوتبال انجام نشود، ورزش محبوب تا سال 2024 می‌میرد.
سال 2024 همچنین سالی است که قرارداد پنج ساله ادن آزار به پایان می‌رسد، او در سال 2019 از چلسی به رئال آمد و بابت هر فصل 25 میلیون پوند دستمزد می‌گیرد.
دو مسأله جدی وجود دارد. یکی اینکه رئال نگران است در بحران اقتصادی موجود غرق شود و دیگر اینکه باید ظرف سه فصل 78 میلیون پوند ناخالص به بازیکنی بدهد که در فرم فعلی‌اش هر فصل تقریباً 20 بازی انجام می‌دهد و 2 گل می‌زند.
روزنامه مارکا در سرمقاله جمعه خود آزار را بدترین خرید تاریخ رئال مادرید توصیف کرد حداقل تا وقتی که خودش رال جور دیگری اثبات کند.
مشکل اصلی رئال مادرید این است که چاره‌ای جز ادامه این روند و به قولی سوختن و ساختن ندارد.
چهارشنبه شب بعد از حذف رئال به دست چلسی، آزار با هم‌تیمی‌های سابق خود خوش و بش کرد و خشم باشگاه و هوادارانش را برانگیخت. شبکه تلویزیونی رئال مادرید خواست که او دیگر برای رئال بازی نکند؛ این می‌توانست اتفاق خوبی باشد اما وقوعش به این آسانی‌ها هم نیست.
آنها نمی‌توانند گران‌ترین خرید تاریخ‌شان را مفت از دست بدهند و در حال حاضر هیچ کسی مایل به خریدن او نیست. او قراردادی بلندمدت با دستمزد بالا دارد و همانطور که گرت بیل در سال‌های اخیر نشان داده، بازیکنی در این شرایط را نمی‌توان به زور بیرون کرد؛ بیل این تابستان وارد سال آخر قراردادش می‌شود و تنها امید مادرید این است که تاتنهام قرارداد قرضی او را تمدید کند و بخش قابل توجهی از دستمزدش را بپردازد. بزرگترین مشکل بیل این بود که با وجود دو فصل خوب در ابتدای کارش و رکورد فوق‌العاده در فینال‌ها هرگز نتوانست از هواداران رئال دلبری کند.
آزار فصل قبل چنین مشکلی نداشت و وقتی اضافه وزن پیدا کرد و تنها در پنج بازی به طور کامل حضور داشت، بیل همچنان در باشگاه حضور داشت و آماج تمام انتقادات بود در حالی که کسی به آزار کاری نداشت. شاید باید این فصل متفاوت می‌بود اما هواداران در استادیوم نیستند و آزار از اینکه در پایان بازی‌ها در برنابئو هو شود، در امان است. او فصل بعد باید با هواداران مواجه شود هرچند هنوز سه بازی باقی مانده و شاید بتواند این نگاه منفی را تغییر دهد بخصوص که در سه بازی اخیر ثابت شده به آمادگی کامل بدنی نزدیک شده است. او نتوانست در برابر توفان چلسی مانع از حذف رئال شود اما در تساوی خانگی 2-2 یکشنبه شب برابر سویا 15 دقیقه حضور داشت و شوت تونی کروس بعد از برخورد اتفاقی به او به گل مساوی رئال در واپسین لحظات تبدیل شد. رئال در سه بازی بعدی خود میهمان گرانادا و اتلتیک بیلبائو و میزبان ویارئال است. یک پایان قابل قبول برای فصل بخصوص اگر به قهرمانی رئال مادرید منجر شود، فشار را برای فصل بعد به شدت کم می‌کند.
اما حتی بدون آن هم مادرید در برابر این بازیکن که تا به حال بیش از 100 میلیون پوند روی دستش خرج گذاشته و تا قبل از پایان قرارداد او باید پول هنگفتی بپردازد، گیر افتاده است. او پنجشنبه به خاطر شوخی کردن با کورت زوما از هواداران عذرخواهی کرد اما نگاه منتقدان نسبت به او خیلی تغییر نکرد.
توماس رونسرو، ستون‎نویس آاس نوشت: «مجبور شدیم تا هشت و نیم شب صبر کنیم البته به نظر من اقدام دیرهنگامش از انجام ندادنش بهتر است. خسته شدم از اینکه فیلم‌های قدیمی او و بازی برای چلسی را تماشا کردم تا به خودم یادآوری کنم که او چقدر بازیکن خوبی است. باید رفتارهای بچگانه را کنار بگذارد و در بازی‌های باقیمانده با همان اشتیاق و انگیزه بازی برای تیم ملی بلژیک خودش را نشان دهد.»
احتمالاً زیدان در بازی‌های حساس پایان فصل از او استفاده می‌کند. مربی فرانسوی شاید در سال آخر قراردادش با رئال نماند و با توجه به اینکه آینده مبهمی دارد، نمی‌خواهد در اواخر کار از اعتمادش به آزار کم کند.
مربی و بازیکنی که همیشه مورد توجهش بوده، تا پایان فصل متحد می‌مانند. در والده بباس نگاه مثبتی نسبت به او وجود دارد و زیدان نمی‌خواهد او را بازیکنی توصیف کند که میل به بردن را از دست داده است.
اگر این دو بتوانند قهرمانی این فصل لالیگا را به دست آورند، شاید فصل بعد هم کنار یکدیگر باشند. اگر نه، زیدان تصمیم می‌گیرد که روی نیمکت رئال مادرید بماند یا نه و باشگاه تصمیم می‌گیرد که با آزار چه کند اما گزینه‌های باشگاه محدود است.
بعید است پاری‌سن‌ژرمن علاقه‌ای به جذب او به عنوان بخشی از قرارداد انتقال کیلیان امباپه استفاده کند هرچند رئال به این اتفاق علاقه‌مند است. محتمل این است که مسئولیت‌های آزار به او یادآوری شود و از او بخواهند در فصل سوم حضورش در رئال بالاخره توانایی‌هایش را به اثبات برساند. کارلوس کارپیو در سرمقاله جمعه مارکا نوشت: «آزار به رئال مادرید بدهکار است و او هنوز این را نفهمیده.»
منبع: دیلی میل
 

Page Generated in 0.0052 sec