printlogo


کد خبر: 229160تاریخ: 1400/2/21 00:00
کمیته انضباطی و درگیری بازیکنان در پایان بازی پرسپولیس - سپاهان
پرسپولیسی‌ها از دربی محروم می‌شوند؟

تصاویر ویدئویی منتشر شده از صحنه‌های درگیری بازیکنان پرسپولیس و سپاهان در پایان بازی یکشنبه شب، فضای مجازی را تحت تأثیر خود قرار داده است. ویدئوها محدود است و بازتاب آن بسیار و بدون شک آنچه تصاویر ویدئویی نشان می‌دهند، تنها بخشی از واقعیتی است که یکشنبه در اصفهان رخ داده است. البته که تصاویر صحنه درگیری را به طور واضح نشان نمی‌دهد که آیا در آن میان زد و خوردی هم صورت گرفته یا نه؟ فقط صدای فریاد به گوش می‌رسد و هرج و مرج بازیکنان دو تیم.
با این حال اما ناظران حاضر در استادیوم، هیچ‌یک بروز فحاشی یا درگیری فیزیکی را تأیید نکرده‌اند. برخی از این ناظران و حاضران افرادی بوده‌اند که نمی‌خواستند نام‌شان بیان شود اما به اتفاق اعلام کرده‌اند که این درگیری‌ها چیزی فراتر از فریاد بازیکنان و غرولندهای مخصوص به بازیکنان بعد از یک بازی حساس نبوده است.
این را البته نماینده فدراسیون فوتبال هم در مصاحبه با خبرگزاری‌ها تأیید کرده است. امیرعلی داودزاده، نماینده فدراسیون فوتبال در بازی سپاهان و پرسپولیس درباره این حواشی اینطور توضیح داد: «با وجود صحبت‌هایی که از قبل مطرح شد مشکل خاصی در طول برگزاری بازی به وجود نیامد و دو تیم خیلی راحت فوتبال بازی کردند. پس از پایان بازی یکی از بازیکنان پرسپولیس از تصویربردار خواست فیلم نگیرد و همین امر اتفاقی جزئی را به وجود آورد. البته هیچ زد و خوردی صورت نگرفت. بلافاصله هم با ورود نیروی انضباطی و یگان ویژه این ماجرا تمام شد.»
او درباره اینکه به نظر می‌رسد لب مهرداد خانبان، آنالیزور تیم پرسپولیس در جریان همین اتفاق پاره شده است، گفت: «من این موضوع را ندیدم و طبق نظارتی که داشتم با این مورد برخورد نکردم.»
نماینده فدراسیون فوتبال در بازی سپاهان و پرسپولیس درباره اتفاق‌های قبل از این مسابقه و اعتراض باشگاه پرسپولیس به تجمع هواداران سپاهان و تعدادی موتورسوار در مقابل هتل این تیم تأکید کرد: «یگان ویژه و نیروی انتظامی از زمان ورود تیم پرسپولیس با چندین نیرو رفت و آمد این تیم از فرودگاه به هتل، از هتل تا ورزشگاه و ورزشگاه تا فرودگاه را کنترل کردند و آنجا هم اتفاق خیلی خاصی پیش نیامد. بسیاری از این افرادی که مقابل هتل تجمع کرده بودند هوادار خود پرسپولیس بودند و در میان آنها تعدادی هوادار سپاهان هم حضور داشتند اما نیروی انتظامی این افراد را متفرق کرد.»
از طرف دیگر پلیس اصفهان هم حضور تماشاگران را باعث جذابیت بازی دانسته و اعلام کرده که هیچ مشکل امنیتی خاصی در جریان برگزاری این مسابقه پیش نیامده است.
با توجه به اینکه بازیکنان پرسپولیس، مسابقه حساس مقابل استقلال را در پیش دارند، این سؤال پیش می‌آید که آیا درگیری‌های به وجود آمده در پایان بازی با سپاهان، موجب محرومیت یا جریمه‌های اینچنینی برای بازیکنان این تیم خواهد شد و کمیته انضباطی پیش از برگزاری دربی، با صدور دستور موقت بازیکنانی که در درگیری بوده‌اند را محروم خواهد کرد یا نه؟
البته که صحبت در این رابطه مستلزم رسیدن گزارش ناظر بازی به کمیته انضباطی و انجام بررسی‌های دقیق بر روی گزارش و مستندات ارائه شده است. ناظر بازی صبح امروز (سه‌شنبه) گزارش خود را از اتفاقات این بازی به کمیته انضباطی تحویل می‌دهد و کمیته انضباطی بررسی‌های لازم را شروع خواهد کرد.
رضا جاودانی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره احتمال صدور دستور موقت برای متخلفان احتمالی این مسابقه قبل از دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر توضیح می‌دهد: «اگر تخلفات حاد و مشمول ماده 100 آیین‌نامه باشد حتماً دستور موقت می‌دهیم در غیر این صورت دلیلی برای صدور دستور موقت وجود ندارد.»
با نظر به آنچه در آیین‌نامه کمیته انضباطی آمده و تجربه صدور احکام پیشین این کمیته، در صورتی که در گزارش‌های واصله به کمیته انضباطی تأیید شود که زد و خوردی صورت نگرفته و فحاشی نبوده است، احتمال اینکه کمیته انضباطی جریمه سنگینی برای بازیکنان در نظر بگیرد، بسیار کم است و احتمالاً تنها به جریمه نقدی برای آنها اکتفا خواهد کرد.

Page Generated in 0.0047 sec