printlogo


کد خبر: 229159تاریخ: 1400/2/21 00:00
روابط عمومی فدراسیون فوتبال پس از تزریق واکسن برای ملی‌پوشان فوتبال:
پزشکان وزارت بهداشت، همه علائم بازیکنان را چک کردند
هر کس بود، همین 40 نفر را برای تیم ملی انتخاب می‌کرد

گزارش
بهناز میرمطهریان  @mirmotaharian
 
از لیست اولیه 40 نفره اسکوچیچ برای تیم ملی فوتبال ایران، 33 نفر از بازیکنان دیروز (دوشنبه) با حضور در مرکز ملی فوتبال ایران واکسینه شدند.
فدراسیون فوتبال بعد از نامه‌نگاری با وزارت ورزش و وزارت بهداشت، درخواستی مبنی بر واکسیناسیون اعضای تیم ملی فوتبال را ارسال کرد. بعد از موافقت با این درخواست واکسیناسیون ملی‌پوشان فوتبال و اعضای کادرفنی آغاز شد تا تزریق دوز اول واکسن کرونا تا پیش از اعزام تیم ملی به منامه انجام شود.
در این مرحله از واکسیناسیون که از ساعت 15 روز گذشته انجام شد، احسان حاجی‌صفی، امید نور افکن، پیام نیازمند، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی قایدی، علی قلی‌زاده، کمال کامیابی‌نیا، کاوه رضایی، حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، اکبر ایمانی، میلاد سرلک، ابوالفضل جلالی، عارف غلامی، محمد‌رشید مظاهری، سیامک نعمتی به همراه دراگان اسکوچیچ، ماریو تات، ملادن زانجر، وحید هاشمیان، محمودرضا رضایی، مهدی حسین‌پور، رضا نقی‌پور، محمد صابر، حمیدرضا هدایتی، امید جمالی، تورج کشاورز، مرتضی دهقانی، هادی نجات‌پور، مهدی خراطی و داود شاهمرادی واکسن دریافت کردند.
بنا به توضیحاتی که حسین شریفی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال به خبرنگار ایران‌ورزشی ارائه داد، تمام زمان‌بندی‌ها و تمهیدات لازم برای انجام واکسیناسیون از سوی وزارت بهداشت انجام شده بود. شریفی در این رابطه می‌گوید: «نمایندگان وزارت بهداشت، اقدامات مربوط به زمان‌بندی واکسیناسیون ملی‌پوشان فوتبال را انجام داده‌اند و مطابق همان زمان‌بندی عمل می‌کنند. علاوه بر اینکه در حین واکسیناسیون توصیه‌های لازم به بازیکنان شد، تا ساعاتی بازیکنان و اعضای تیم ملی فوتبال در محل ماندند و تحت نظر پزشکان حاضر بودند. اورژانس هم در محل حاضر بود و تمام علائم و حالات بازیکنان چک شد. افراد واکسینه شده زمانی اجازه ترک محل واکسیناسیون را پیدا کردند که سلامتی کامل آنها از سوی پزشکان و نمایندگان وزارت بهداشت، تأیید شده بود.»
او با این مقدمه، درباره نگرانی‌هایی توضیح داد که بابت تأثیر عوارض واکسن بر حال بازیکنان پیش از دربی خواهد داشت: «از زمان تزریق واکسن تا برگزاری دربی به مدت 4 روز زمان داریم. تمام مطالعات نشان می‌دهد این واکسن در نهایت 24 تا 48 ساعت عوارض خواهد داشت که عوارض آن هم بسیار محدود است و مشکلی برای حضور بازیکنان در مسابقه دربی ایجاد نخواهد کرد.»
زمان تزریق دوز دوم واکسن، یکی دیگر از مسائلی است که مورد بحث قرار گرفته است. براساس فاصله استانداردی که برای تزریق بین دو دوز واکسن لازم است، به احتمال فراوان ملی‌پوشان نمی‌توانند پیش از اعزام به بحرین دوز دوم واکسن را دریافت کنند. بخصوص که مابقی بازیکنان که هنوز دوز اول را دریافت نکرده‌اند، قرار است پیش از اردوی کیش، دوز اول واکسن را دریافت کنند و بر همین اساس بدون شک کل تیم تا پیش از اعزام به بحرین به طور کامل واکسینه نمی‌شوند. شریفی در این رابطه توضیح می‌دهد: «از آنجا که متخصصان حاضر در وزارت بهداشت در این رابطه تصمیم‌گیری خواهند کرد، من اطلاعی ندارم. ما مطمئنیم که آنها بهترین تصمیم را در این رابطه می‌گیرند.»
نوع واکسن تزریق شده به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام نشده است اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا ممکن است لژیونرها برای تزریق نوع خاصی از واکسن از سوی باشگاه‌های خارجی‌شان محدودیت خاصی داشته باشند؟ این سؤالی است که مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره آن اینطور به ایران‌ورزشی می‌گوید: «واکسنی که به ملی‌پوشان تزریق شده است، تأییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارد و فکر نمی‌کنم از این نظر مشکلی برای باشگاه‌های خارجی وجود داشته باشد. ضمن اینکه تعدادی از لژیونرهای تیم ملی، خودشان درخواست تزریق واکسن را پیش از اعزام به بحرین داشتند تا با خیال راحت بتوانند همراه تیم ملی در این مسابقات حاضر شوند.»
او درباره انتخاب لیست 40 نفره‌ای که قرار است ترکیب اصلی تیم ملی از میان آنها انتخاب شود هم تأکید می‌کند: «این 40 نفر، بازیکنانی هستند که هر کس که کمترین تخصصی در فوتبال نداشته باشد هم با توجه به پتانسیل‌های موجود، آنها را برای تیم ملی انتخاب خواهد کرد. هیچ مشکلی بابت این موضوع وجود ندارد و این بازیکنان با نظر مستقیم اسکوچیچ انتخاب شده‌اند. این اتفاق افتاده تا دست سرمربی تیم ملی برای انتخاب 25 بازیکن تیم ملی باز باشد و هر 40 نفر واکسینه شده باشند.»

Page Generated in 0.0055 sec