printlogo


کد خبر: 229158تاریخ: 1400/2/21 00:00
مصاحبه و خبر

 پیام رئیس فیفا برای رئیس فدراسیون فوتبال
جاسمیان به پیشرفت فوتبال ایران کمک کرده است
اینفانتینو در پیامی به منظور همدردی با رئیس فدراسیون فوتبال، درگذشت ملی‌پوش اسبق ایران را تسلیت گفت. به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، جیانی اینفانتینو – رئیس فیفا در نامه ارسالی خود به شهاب‌الدین عزیزی خادم نوشت: «از صمیم قلب درگذشت حمید جاسمیان بازیکن اسبق بین‌المللی را تسلیت می‌گویم. کلمات برای بیان اندوه ناشی از این فقدان کافی نیستند.
حمید جاسمیان ملی‌پوش اسبق به خاطر کارنامه مهم خود در باشگاه پرسپولیس - جایی که پس از بازی با شاهین به عنوان اولین کاپیتان باشگاهی بود - در یادها خواهد ماند. شخصیت و خصوصیات انسانی این قهرمان فوتبال ایران و پرسپولیس که به پیشرفت فوتبال کشور شما کمک کرده است، هرگز فراموش نمی‌شود. ولیکن در واقعیت او را برای همیشه از دست داده‌ایم. من از طرف جامعه فوتبال بین‌المللی، ابراز همدردی عمیق خود را با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، خانواده، دوستان و عزیزان حمید اعلام می‌کنم. ذهن ما درگیر تک تک شماست. امیدوارم این خاطرات و سخنان ما بتواند در این شرایط دشوار مایه آرامش و تسلی خاطر باشد.»
 
 
افزایش 300 درصدی حقوق داوران اتفاق خوبی در شرایط فعلی بود
فغانی: مسئولان جدید که آمدند، پروژه VAR خوابید
داور بین‌المللی فوتبال ایران می‌گوید زمان حضور رفعتی در دپارتمان داوری امور مربوط به ورود کمک داور ویدئویی نهایی شده بود اما با حضور مسئولان جدید در این دپارتمان بی‌نتیجه ماند.
سایت رسمی فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای که از علیرضا فغانی منتشر کرده است، به ابهاماتی پاسخ داده که پیش از این درباره اجرای پروژه کمک داور ویدئویی (VAR) در ایران وجود داشت. مواردی که پیش از این هم از سوی داوود رفعتی بارها مطرح شده بود و حالا فغانی، آن روایت‌ها را تأیید می‌کند.
علیرضا فغانی درباره تصمیم فدراسیون برای ایجاد یک صندوق مالی برای داوران و هزینه درآمدهای اسپانسرینگ برای جامعه داوری می‌گوید: «تجربه من می‌گوید به محض اینکه فدراسیون پروژه ورود این تکنولوژی در فوتبال کشور را شروع کند، حدود یک سال زمان خواهد برد تا کار به مرحله اجرا برسد. به هر حال کلاس‌های آموزشی داوران، نرم‌افزار، قرارداد برای وارد کردن تجهیزات، نصب و راه‌اندازی آنها در ورزشگاه‌ها اتفاقی نیست که بتوان ظرف مدتی کوتاه آنها را انجام داد. با این حال با برطرف شدن مشکلات تحریمی سرعت انجام کار هم ان‌شاءالله بالاتر می‌رود.»
فغانی تأکید می‌کند: «یک بار در زمان حضور داوود رفعتی در دپارتمان کمیته داوران، تقریباً تمام امور برای ورود سیستم VAR در حال نهایی شدن بود. با تغییراتی که انجام شد مسئولان جدید از ابتدا یک راه دیگر را رفتند و دیگر هم نتیجه‌ای حاصل نشد. مشکل اصلی سیستم فوتبال ما این است که کار با رفت و آمد آدم‌ها می‌خوابد. با وجود این امیدوارم در فدراسیون جدید این عزمی که وجود دارد با یک کار تیمی و اصولی به نتیجه‌ای مثبت در زمینه ورود VAR به فوتبال کشور همراه شود. اشکالی هم ندارد از نفراتی که قبلاً کار را جلو بردند و آشنایی کامل با سیستم دارند مشورت صورت بگیرد.»
داور بین‌المللی ایران درباره تصمیم فدراسیون برای پرداخت درآمد ناشی از قرارداد اسپانسرینگ داوران به خود داوران، می‌گوید: «این اتفاق قابل تقدیر است. در سال‌های اخیر این اتفاق رخ نمی‌داد و حالت خوشی هم نداشت. از این درآمد چیزی به داوران نرسید و حتی در بخش آموزش هم هزینه و اقدامات خوبی نشد. پیش از دوره قبلی مدیریتی درآمد صرف توسعه داوری و آموزش می‌شد و بخشی از آن هم نسبت به عملکرد داوران و تعداد قضاوت آنها در لیگ به داوران پرداخت می‌کردند. متأسفانه جلوی این کار برای چند سال گرفته شد و حالا خبر آمده که این درآمدها برای جامعه داوری هزینه خواهد شد.»
او به افزایش دستمزد داوران هم اشاره می‌کند: «افزایش حق‌الزحمه داوران تصمیم بسیار خوبی بود. البته به نظر من می‌تواند باز هم بیشتر باشد. به داوران شاغل در لیگ‌های پایین‌تر هم باید توجه شود. فاصله بین دستمزد داور لیگ برتری با سایر لیگ‌ها هم باید حتماً وجود داشته باشد. داوران لیگ‌های دیگر باید مدام تلاش کنند تا با پیشرفت و قضاوت‌های بهتر به بالاترین سطح داوری فوتبال کشور برسند. این قاعده نباید هیچ‌وقت از بین برود. اعضای جدید کمیته داوران می‌توانند در جلسات خود سیستم جدیدی برای پرداخت دستمزد داوران در هر رده و لیگ تعیین کنند و با حمایتی که مدیریت فدراسیون از داوران خواهند داشت آن را در هیأت رئیسه هم به تصویب برسانند. در کل اما افزایش ۳۰۰ درصدی حقوق داوران در این مقطع اتفاق خوبی در قدم‌های اول مدیریت فدراسیون فوتبال بود.»

Page Generated in 0.0048 sec