printlogo


کد خبر: 229145تاریخ: 1400/2/21 00:00
سوژه

شروع دور جدید تمرینات کاراته از دیروز
تلاش مهدیزاده برای کسب سومین سهمیه در پاریس
اردوی‌های تیم‌های ملی کومیته و کاتای کاراته مردان و زنان کشورمان از دیروز در پایتخت آغاز شد. این اردو قطعاً برای امیر مهدیزاده چهره شاخص و عنوان‌دار کشورمان جهت حضوری قدرتمند در رقابت‌های لیگ جهانی کاراته پاریس و کسب سومین سهمیه المپیکی کاراته ایران در بخش مردان حائز اهمیت بسیاری است.
مرحله نهم اردوی تیم ملی کومیته و مرحله ششم اردوی تیم ملی کاتای زنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از روز گذشته (دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه) در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شد و تا 26 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. ملی‌پوشان کاراته کشورمان روز گذشته پس از ورد به اردو آزمایش کرونا دادند تا در صورت سلامتی تمرینات تیم آماده‌سازی خود را از امروز در دو نوبت صبح و عصر انجام دهند.
در مرحله نهم اردوی تیم ملی کومیته زنان، حمیده عباسعلی، رزیتا علیپور، سارا بهمنیار، مبینا حیدری، نگین آلتونی، فاطمه خنکدار، ملیکا احدی و فاطمه سعادتی ملی‌پوشان زنان کاراته کشورمان هستند که تمرینات خود را زیر نظر سمانه خوشقدم سرمربی و فاطمه قاسمی مربی برگزار می‌کنند.
در مرحله ششم اردوی تیم ملی کاتا نیز فاطمه صادقی ملی‌پوشان زنان کشورمان تمرینات خود را زیر نظر فاطمه بغلانی‌پور مربی تیم ملی کاتای زنان انجام می‌دهند.
همچنین مرحله دوازدهم اردوی تیم ملی کاراته مردان کشورمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امروز در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شد.
طبق اعلام سیدشهرام هروی سرمربی تیم ملی، این مرحله از اردو تا 27 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. اردوهای ملی‌پوشان کاراته مردان و زنان ایران جهت حضور در مسابقات پاریس که رقابت گزینشی برای المپیک توکیو است، تشکیل شده است.

 

لیگ پینگ‌پنگ رفت و برگشت می‌شود
تصمیم فدراسیون برای برگشت به سیستم قدیم
لیگ برتر تنیس روی میز چندین سال است که از حالت رفت و برگشتی درآمده و به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود؛ شیوه‌ای که البته در دوران کرونا در بسیاری از رشته‌ها اجرا شد اما در مجموع اقدامی است که لیگ را کوچک و کوتاه می‌کند. از طرف دیگر میزبانی در شهرهای مختلف و حضور تماشاگران می‌تواند گسترش و افزایش رغبت به این رشته‌ها را افزایش دهد.
پرونده لیگ ۹۹ تنیس روی میز به‌دلیل کرونا و عدم برگزاری به‌موقع بسیاری از دیدارها هنوز بسته نشده است با این حال مسئولان فدراسیون تنیس روی میز و کمیته مسابقات این فدراسیون نسبت به برنامه‌ریزی اولیه برای برگزاری فصل جدید مسابقات و چگونگی آن آغاز به کار کرده‌اند.طبق برنامه مصوب در کمیته مسابقات تنیس روی میز تا ۲۲ خردادماه تکلیف قهرمان و دیگر تیم‌های برتر در فصل جاری مسابقات باشگاهی این رشته مشخص می‌شود. بر این اساس از تیرماه بررسی چگونگی فصل جدید مسابقات در هر دو بخش مردان و زنان آغاز می‌شود تا حتی‌الامکان از شهریورماه مسابقات وارد فصل جدید شود؛ فصلی که بر اساس آسیب‌شناسی‌های انجام‌شده قرار است متفاوت از ادوار گذشته برگزار شود.
پیمان حسنی دبیر فدراسیون تنیس روی میز درباره پایان متمرکز برگزار شدن لیگ گفت: «این شیوه برگزاری مسابقات معایب و مزایای همزمانی داشت اما از آنجا که معایب آن بیشتر بود تصمیم گرفته شده دیدارهای فصل جدید به‌صورت رفت و برگشت انجام شود.»
دبیر فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: «کاهش هزینه تیم‌ها (نمایندگان غیر تهران) برای حضور در محل برگزاری مسابقات، حضور همه تیم‌ها در یک مکان و کاهش تعداد روزهای مسابقات از مزایای برگزاری متمرکز لیگ بود اما از طرفی این شیوه عملاً جنب‌و‌جوش لیگ را از استان‌ها گرفت و باعث شد مسئولان استانی و بخصوص نفراتی که برای نماینده خود در لیگ برتر هزینه کرده و به‌نوعی اسپانسر شده بودند، نتوانند از نزدیک شاهد رقابت بازیکنان تیم‌شان باشند.»
 
 
 

Page Generated in 0.0058 sec