printlogo


کد خبر: 229140تاریخ: 1400/2/21 00:00
فرصت سوزی رقبا به نفع سرخ‌ها
تعویق در مسیر رسیدن به صدر

سامان موحدی راد
 
دیدارهای مهم یکشنبه شب یک پیام مهم داشت؛ همه ‌تیم‌های مدعی و صاحب شانس به جز پرسپولیس آن عطش لازم برای رسیدن به صدر جدول و قهرمانی را نداشتند. هم استقلال که دو هفته پیاپی است فرصت تساوی‌ها و امتیازات از دست رفته پرسپولیس را به آسانی از دست می‌دهد و هم سپاهان که در یک دیدار مهم و 6 امتیازی می‌توانست با کسب 3 امتیاز فاصله خودش از پرسپولیس را بیشتر کند و جام را حالا از دور ببیند اما حالا باید منتظر نتیجه دیدار معوقه پرسپولیس بنشیند. اینکه پرسپولیس عطشی برای قهرمانی دارد مهم نیست. مهم این است که رقبای این تیم چنان فرصت‌سوزی‌هایی می‌کنند که حتی اگر خودش هم نخواهد، به صدر و جام می‌رسد. به این ترتیب آنها با از دست دادن 4 امتیاز در 2 بازی اخیر همچنان مهم‌ترین مدعی جام در ایران هستند.
دیدار پرسپولیس و سپاهان اما جز این تصویر کلی که از سرنوشت احتمالی لیگ در برابر ما ترسیم کرد همان چیزی بود که انتظارش را داشتیم. بی‌دلیل نبود که بسیاری به این دیدار لقب ال‌کلاسیکو را داده بودند. دیداری مهیج، با فرصت‌ها و موقعیت‌های گلزنی فراوان و درخشش دروازه‌بان‌هایی که هر کدام یک بار دروازه‌‌شان را باز شده دیدند. با اشتباهات داوری و دعوای همیشگی بازیکنان که این‌بار به دلیل نبود تماشاگران در ورزشگاه به حوادث ناگوارتری ختم نشد.
مهدی ترابی و شهریار مغانلو در نیمه نخست هرچه کوبیدند به در بسته پیام نیازمند خورد و احسان حاجی‌صفی هم در طرف مقابل دقت لازم برای باز کردن حامد لک را نداشت و شاید مصدومیت عالیشاه و آمدن زودتر از برنامه عیسی آل‌کثیر کمکی کرد تا مشکل گلزنی در این بازی در نیمه دوم حل شود. در ابتدای نیمه دوم بود که عیسی آل‌کثیر بیشتر از هر وقت دیگری قدر پاس کمال کامیابی‌نیا را دانست و آن را به گل تبدیل کرد. شاید ایرادی که هواداران پرسپولیس به یحیی بگیرند این باشد که بعد از زدن این گل توپ و میدان را به سپاهان باخت. آنها در بیشتر اوقات نیمه دوم تحت تأثیر بازی و میدان‌داری سپاهانی‌ها بودند و همین مسأله هم موجب شد تا نهایتاً اشتباه کنند و در دقیقه ۸۸ گل تساوی را دریافت کنند. نتیجه‌ای که حداقل فعلاً دستی به ترکیب تیم‌های صدر جدول نزد و همه باید منتظر انجام بازی معوقه پرسپولیس باشند.
یکی از نکات مهم این بازی قضاوت ضعف داور این بازی بود. مسأله‌ای که شاید در دعواهای بعد از بازی هم بی‌تأثیر نبود. آنچنان که کارشناسان داوری بعد از بازی گفته‌اند حداقل دو پنالتی در این بازی نادیده گرفته شد و غیر از آن تصمیم‌های داور در از دست رفتن شیرازه کار در پایان بازی بی‌تأثیر نبود. مسأله‌ای که سال‌هاست در فوتبال آن اتفاق می‌افتد و تلاشی برای بهبود کیفیت آن نمی‌شود. به جز بخش از دست دادن دو امتیاز برای هر دو تیم، به نظر تماشاگران پرسپولیس و سپاهان با رضایت این بازی را از منازل تماشا کردند. یک بازی زیبا که شانس هر دو تیم را برای صدرنشینی به یک اندازه حفظ کرد.
 

Page Generated in 0.0050 sec