printlogo


کد خبر: 229137تاریخ: 1400/2/21 00:00
سپاهان - پرسپولیس تازه شروع شد

مازیار گیلکان
 
 پایان بازی سپاهان - پرسپولیس، آغاز بازی سپاهان - پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی است. یک بازی بزرگ که از امروز هر هفته در لیگ برگزار می‌شود. رقابت بین این دو تیم برای رسیدن به جام بیش از تمام هفته‌های گذشته شدت گرفته است.
فارغ از جنگ و جدل و حواشی این بازی، برگردیم به رقابت جانانه‌ای که بین سپاهان و پرسپولیس درگرفته و محرم نویدکیا و یحیی گل‌محمدی را به رقابتی نزدیک و سخت دعوت کرده است. این می‌تواند جذاب‌ترین مصاف لیگ باشد؛ محرم - یحیی.
آنچه باعث حساسیت‌های بازی سپاهان - پرسپولیس در اصفهان شد، همین رقابت نزدیک است. این رقابت می‌تواند هم تنش را در فوتبال ایران بیشتر کند و هم جذابیت را. اینکه فوتبال ایران بین تنش در رقابت و جذابیت در رقابت کدام را انتخاب می‌کند، به فرهنگ جاری در فوتبال ایران ارتباط دارد.
اما این رقابت به حساسیت‌های برگزاری بازی‌ها می‌افزاید. بازی‌های این دو تیم در هفته‌های آینده می‌تواند بسیار حساسیت‌برانگیز باشد و سازمان لیگ مسئولیت دارد که احساس رعایت عدالت را در بازی‌ها جاری کند.
سازمان لیگ و کمیته داوران و انضباطی باید این مهارت را داشته باشند که حس برقراری عدالت را به تماشاگران و تیم‌ها بدهند تا در لیگ و در داغ شدن رقابت بخصوص بین سپاهان و پرسپولیس از حرف و حدیث‌ها کاسته شود و به فوتبال اضافه شود. درباره جنجال‌های پیش آمده در بازی سپاهان و پرسپولیس نیز باید بررسی‌ها دقیق و موشکافانه و عادلانه باشد تا لیگ رقابت داغ بر سر قهرمانی را با سلامت سپری کند وگرنه دوباره با هزار و یک بدگمانی مواجه خواهیم شد که از اعتبار فوتبال نزد مخاطبانش می‌کاهد.
سپاهان - پرسپولیس این توانایی فنی را دارند که تا روز آخر لیگ پا به پا بجنگند و شور و شوق را در فوتبال ایران بیشتر کنند اما به شرط آنکه این مسیر با تصمیمات عادلانه درباره آنها طی شود تا لیگ سلامت کافی در کنار جذابیت داشته باشد.
 

Page Generated in 0.0045 sec