printlogo


کد خبر: 229132تاریخ: 1400/2/21 00:00
۸ برداشت از ۲ بازی حساس شنبه
امان از گزارشگر و غم جدایی فراز

احسان محمدی
 
۱ - بازی سپاهان-پرسپولیس همیشه قبل از سوت داور شروع می‌شود. مسابقه‌ای که گرچه همپای شهرآورد تهران حساس نیست اما بدون شک در کنار بازی با تراکتور یکی از سه بازی مهم سال برای قرمزها به شمار می‌رود. رقابت سنتی دو تیم در دو دهه گذشته برای فتح جام باعث شده که هواداران، این مسابقه را فارغ از اینکه دو تیم در کجای جدول ایستاده‌اند مثل یک بازی فوق‌حساس دنبال کنند.
۲ - البته که از خستگی پرسپولیسی‌ها و استراحت کافی سپاهان، میزبانی، مهره‌های خوب تیم اصفهانی و ... به سادگی نمی‌توان گذشت اما گزارشگر این بازی هم در نوع خود پدیده‌ای بود. او با اصرار بیش از حد روی ال‌کلاسیکو بودن این بازی و اغراق در برخی تحسین‌ها دادِ خیلی‌ها را درآورد که چرا بعضی از گزارشگران شهرستانی این همه مثل یک هوادار صرف، یک بازی را گزارش می‌کنند و اگر چنین است یا باید باشد چرا از دو گزارشگر استفاده نشود؟
۳ - این تساوی رقابت در صدر جدول را داغ نگاه داشت گرچه هنوز بحث در مورد نحوه سوت‌های داور بازی در فضای مجازی داغ است اما هیچ چیزی را تغییر نخواهد داد. حالا دو تیم به بازی بعد فکر می‌کنند. جایی که هر لغزش آنها را از مسیر قهرمانی دور خواهد کرد.
۴ - هنوز برخی از هواداران استقلال از گل دقایق پایانی که پرسپولیس خورد و پیروزی مقابل سپاهان را از دست داد خوشحال بودند که صحنه آهسته بازی استقلال-ذوب‌آهن پخش شد و در کمال ناباوری این دروازه رشید مظاهری بود که روی یک ضربه سر فرو ریخت. ارسال حقدوست و ضربه سر دقیق وحید محمدزاده ذوبی‌ها را با یک گل در دقیقه 6 پیش انداخت و این پرسش را خلق کرد که چه اتفاقی می‌افتاد اگر بازی چند دقیقه دیرتر از مسابقه اصفهان پخش می‌شد؟
۵ - گل زدن به استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی آن هم در دقایق ابتدایی گاهی شبیه آتش انداختن در انبار باروت است، منفجر می‌شود. به ویژه اینکه این ذوب‌آهن آن تیم نایب‌قهرمان آسیا نیست. یک فانوس به دست در رده پانزدهم جدول با فقط 18 امتیاز است که 19 گل زده و 26 گل خورده بود؛ یکی از دو خط دفاع خیلی بد لیگ. طبعاً گل زدن به این تیم برای استقلالی که مهدی قائدی، شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و انبوهی از بازیکنان خوش تکنیک را دارد کار سختی نیست. این چیزی بود که هواداران حتی بعد از دریافت گل به آن فکر کردند.
۶ - مجتبی حسینی اما به بازیکنانش دستور دفاع داد. اتوبوس سفید پارک شد. انتظاری غیر از این هم نمی‌رفت، آنها باید از دروازه محافظت می‌کردند و اگر می‌شد توپ را به سرعت به میلاد جهانی می‌رساندند. در نیمه اول شهاب گردان یک نمایش درخشان داشت، توپ‌های زیادی را گرفت و استقلالی‌ها هم کم‌رمق بودند، تا همه چیز به نیمه دوم بکشد.
۷ - در نیمه دوم اما این ذوب‌آهن بود که از تاکتیکش نتیجه گرفت. اشتباهی در خط میانی توسط عارف غلامی توپ را به چپ‌ پای خطرناک ذوب رساند و میلاد جهانی یک گل فراتر از سطح فوتبال آسیا زد. همان سبکی که جهانی در آن تخصص دارد، ضربه شلاقی به توپ از پشت هجده قدم و گل دوم برای اصفهان! نتیجه‌ای که باورکردنی نبود. کافیست به جدول نگاه می‌کردیم، ذوب‌آهن در 20 بازی قبلی فقط 3 بار پیروز شده بود!
۸ - بدشانسی؟ دفاع منسجم ذوبی‌ها؟ انگیره بالاتر اصفهانی‌ها برای فرار از سقوط؟ شب درخشان گردان؟ حالا چه فرقی می‌کند، شکست 2-صفر و بد موقع استقلال را در کورس قهرمانی به تلاطم انداخت و دیدار هفته آینده آنها مقابل پرسپولیس را بسیار حساس‌تر کرد. بعضی از هواداران خیلی زود یاد جدایی فراز کمالوند افتادند و این عدم نتیجه‌گیری را یکی از خسارت‌های جدایی او عنوان کردند.
(خلاصه مطلبی که در سایت عصر ایران منتشر شده است)
 

Page Generated in 0.0060 sec