printlogo


کد خبر: 229113تاریخ: 1400/2/21 00:00
حتی بدون تماشاگر
سپاهان- پرسپولیس بدون حاشیه نمی‌شود

 
ایران ورزشی- همین دو، سه روز پیش نگاهی مختصر به برخی اتفاقات و حواشی گذشته از تقابل تیم‌های پرسپولیس و سپاهان داشتیم و حتی اشاره کردیم که بازی این هفته‌شان هم به دلیل جایگاهی که در جدول دارند، حساسیت بالایی خواهد داشت اما حقیقتاً کمتر کسی فکر می‌کرد در شبی که بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود باز هم شاهد حواشی و البته درگیری‌های بازیکنان دو تیم باشیم. این را گفتیم تا مدیران و مربیان بعضی تیم‌ها که همیشه دیواری کوتاه‌تر از تماشاگران و رسانه‌ها پیدا نمی‌کنند، فراموش‌شان نشود که ال‌کلاسیکوی ایران اینطور که به نظر می‌رسد اگر در کره ماه هم برگزار شود، حاشیه و جنجال خواهد داشت.
اینکه در شب قبل از بازی در کانال‌های هواداری این تیم‌ها چه گذشته و ترددشان از هتل تا استادیوم هم به چه صورت بوده و اشتباهات داوری این بازی هم اگر وجود داشته، به ضرر کدام تیم بوده، همه یک طرف داستان، اما حرف این است حالا که سکوها خالی از تماشاگر بود و فقط صدای‌شان از طریق سیستم‌های صوتی پخش می‌شد، چرا این درگیری‌ها به وجود آمد. البته که این مدل درگیری‌ها با شدت کمتر و بیشتر همیشه در بازی‌های حساس وجود داشته و قطعاً این بازی آخرین آنها نخواهد بود.
 پرسپولیسی‌ها مدعی هستند شروع‌کننده درگیری‌ها بازیکنان سپاهان بودند اما شاگردان محرم نویدکیا چنین ادعایی ندارند و برخلاف قرمزهای پایتخت، شاگردان گل‌محمدی و البته اشتباه داوری را دلیل اصلی این اتفاقات می‌دانند که در اصل داستان فرق آنچنانی ندارد. فقط باید خوشحال باشیم که تماشاگران دو تیم در ورزشگاه حضور نداشتند چون مشخص نبود اگر بازی با تماشاگر برگزار می‌شد چه اتفاقاتی در داخل یا خارج استادیوم به وجود می‌آمد. محمد محبی، هافبک سپاهان که گل تساوی تیمش را زد، می‌گوید: «بازی که تمام شد ما به وقت‌های تلف‌شده اعتراض داشتیم. نمی‌دانم چه شد که چند بازیکن پرسپولیس آمدند و حرف‌هایی به بازیکنان ما زدند که آنها هم تهییج شدند.» جلال‌الدین علی‌محمدی هم که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت، تقریباً ادعایی شبیه به دیگر هم‌تیمی‌اش دارد: «من دقیقاً در جریان درگیری پایان بازی نیستم. از نظر من زیاد این چیزها خوب نیست. فرقی هم نمی‌کند که چه کسی شروع‌کننده باشد. دو تا تیم مهره‌های خوبی دارند و زشت است از لفظ‌های بد استفاده کنیم ولی بعضی وقت‌ها این اتفاقات پیش می‌آید. طی هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، فشار و حساسیت‌های زیادی روی همه بود و همین فشارها در پایان بازی خود را نشان داد.» اما پیام نیازمند، دروازه‌بان سپاهان دلیل تمام این درگیری‌ها را به صحنه مشکوک آخر بازی مربوط می‌داند. از نظر او به احتمال بسیار زیاد توپ به دست سیامک نعمتی برخورد کرده است: «من دیر رسیدم و متوجه ماجرا نشدم، اما متأسفانه صحنه‌های قشنگی را شاهد نبودیم. متوجه نشدم منشأ این درگیری‌ها از کجا بود. بازیکنان دو تیم دوست و بچه محل هستند و در تیم ملی کنار یکدیگر بودیم، اما این اتفاقات می‌افتد. صحنه مشکوک پایان بازی هم یک مقدار در این تنش جنجالی دخیل بود.» در این میان محرم نویدکیا با خویشتنداری همیشگی‌اش حتی در جریان بازی سعی در آرام کردن نیمکتش داشت. نویدکیا از زاویه دیگری به این اتفاقات نگاه می‌کند: «من در آن زمان در حال دست دادن به داور بودم و ندیدم چه شد. می‌گویند یکی از بازیکنان پرسپولیس حرفی زد که باعث این تنش شده است. فقط یک نکته منفی هم باید بگویم که شاید خیلی این صحبت من جذاب نباشد اما وقتی خودم دیدم و شنیدم برایم عجیب بود. اینکه پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های ایران است اما اینکه خودم شنیدم برایم خیلی عجیب است. اینکه از روی نیمکت به بازیکنان بگویند بیفتید، برایم عجیب است. در تیمی با این ساختار و قدمت به بازیکنان بگویند بیفتید روی زمین (اتلاف وقت کنید)، برای فوتبال ما که فکر می‌کنیم در آسیا بهترین هستیم، فاجعه‌بار است.»
نکته جالب این اظهارنظرها این است که اکثرشان یا دیر رسیدند یا از ابتدا شاهد شروع درگیری‌ها نبودند اما تیم حریف را هم مقصر می‌دانند که البته کاملاً هم طبیعی است چون آن طرف داستان هم قرمزهای پایتخت چنین ادعایی دارند. به هر حال جدا از گزارش ناظر بازی، ناظر داوری و فیلم‌های موجود می‌تواند پس از بررسی دقیق سهم طرفین را از درگیری‌ها مشخص کند. مسابقه‌ای که اگرچه در دقایق ابتدایی به دلیل حساسیت بالایش کیفیت لازم را نداشت اما هر چه از زمان مسابقه گذشت و به خصوص در نیمه دوم فوتبالی را شاهد بودیم که انتظارش را داشتیم اما حیف که پایان خوبی برای هواداران دو تیم نداشت.
به هر حال همانطور که اشاره شد باید خوشحال باشیم که بازی بدون تماشاگر بود. البته یک موضوع دیگر هم ثابت شد؛ اینکه خیلی مواقع حاشیه و تنش از داخل زمین به سکوها کشیده می‌شود و همیشه نباید تماشاگران را مقصر دانست.
 

Page Generated in 0.0060 sec