printlogo


کد خبر: 229035تاریخ: 1400/2/19 00:00
خبر

شکست علیزاده در بلغارستان
تیم ملی کشتی فرنگی برای المپیک کامل نشد
ملی‌پوش وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی با قبول شکست در رقابت‌های گزینشی، شانس کسب سهمیه المپیک توکیو را از دست داد.
آخرین مرحله از پیکارهای کشتی فرنگی گزینشی المپیک در حالی از صبح دیروز در شهر صوفیه بلغارستان آغاز شد که ناصر علیزاده به‌عنوان تنها نماینده ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم به میدان رفت.
علیزاده در دور نخست با نتیجه ۶ بر صفر رامون بتچارت از سوئیس را شکست داد و در دور بعد مقابل ماتسو سومی از ژاپن با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید. او در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف زورابی داتوناشویلی دارنده مدال طلای اروپا از صربستان رفت اما با نتیجه یک بر یک مغلوب شد تا بدین ترتیب شانس کسب آخرین سهمیه المپیک برای کشتی فرنگی ایران هم از دست برود.
بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان برای المپیک تکمیل نشد و محمد بنا باید با پنج ملی‌پوش راهی توکیو شود.
پنج سهمیه کشتی فرنگی ایران برای حضور در المپیک پیش از توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی‌منجزی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم و همچنین محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی در اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم در مسابقات گزینشی ۲۰۲۱ قزاقستان به دست آمد.
 
 
برای حضور در رقابت‌های جهانی جوانان
لیست اولیه وزنه‌برداران اعلام شد
طبق اعلام کادر فنی تیم‌های وزنه‌برداری جوانان دختر و پسر کشورمان، نام ۹ وزنه‌بردار دختر و پسر منتخب ایران در لیست اولیه مسابقات قهرمانی جوانان جهان قرار گرفت.
مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۳ تا ۳۱ مه (۲ تا ۱۰ خرداد) به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود. بر همین اساس لیست اولیه مسابقات اعلام شد و بر اساس آن از ایران نام ۶ وزنه‌بردار در بخش مردان و سه وزنه‌بردار در بخش زنان قرار دارد.
هدایت تیم وزنه‌برداری جوانان پسر کشورمان بر عهده سعید علی‌حسینی نایب‌قهرمان جهان و بازی‌های آسیایی است و قهرمانی جوانان جهان اولین چالش جدی برای او در دوران مربیگری محسوب می‌شود. هدایت فنی دختران جوان وزنه‌برداری نیز بر عهده اکبر خورشیدی مشاور فنی زنان بود که باید دید بعد از نتایج ضعیفی که تیم ملی زنان کشورمان در مسابقات آسیایی ازبکستان چندی پیش کسب کرد فدراسیون چه تصمیمی برای هدایت فنی دختران جوان در رقابت‌های جهانی جوانان در ازبکستان اتخاذ خواهد کرد.
طبق اعلام فدراسیون وزنه‌برداری، اسامی اولیه وزنه‌برداران دختر و پسر کشورمان برای اعزام به رقابت‌های جهانی جوانان بدین شرح است: در بخش پسران به‌ترتیب در اوزان 73، 81، 96 و 109+کیلوگرم ابوالفضل جمعه‌پور، عبدالله بیرانوند، حسن بیرانوند، رضا حسن‌پور، علیرضا اسفندیاری و علیرضا زندی برای اعزام به رقابت‌های جهانی جوانان گزینش شدند. همچنین در بخش دختران نیز به‌ترتیب در اوزان 64، 71 و 76کیلوگرم فروغ یونسی، یکتا جمالی و الناز باجلانی برای اعزام به رقابت‌های جهانی در نظر گرفته شدند.

 


Page Generated in 0.0044 sec