printlogo


کد خبر: 229034تاریخ: 1400/2/19 00:00
کیانوش قید انتخابی المپیک را زد
سهراب مرادی امروز به کلمبیا می‌رود

ایران ورزشی- سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های مختلف و متفاوت، در شرایطی که کیانوش رستمی تصمیم گرفت بیخیال حضور در تورنمنت گزینشی کلمبیا و منتظر جواب مسئولان موقت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای قبول یا رد امتیاز او در تورنمنت سوئیس شود، سهراب مرادی امروز یکشنبه (19 اردیبهشت‌ماه) به‌همراه محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی تهران را به مقصد ترکیه ترک کرده و پس از توقفی کوتاه در استانبول از آنجا عازم شهر کالی کلمبیا می‌شود.
چهار سال پیش هم تقریباً شرایطی مشابه آنچه امروز مسیر المپیکی شدن سهراب مرادی را سخت و پرپیچ‌و‌خم کرده است، سر راه سهراب قرار داشت. آن موقع موضوع بازنشستگی سهراب مرادی در دوره دوری نسبتاً طولانی او از وزنه‌برداری مانعی برای رسیدن به سهمیه ریو 2016 بود، حالا هم قوانین دست‌و‌پاگیر امتیازی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و مصدومیت‌های شدیدی که سهراب را یک‌سال و نیم از حضور در میادین مختلف دور کرد، کار سهراب را به وقت طلایی و اما و اگر برای المپیکی شدن رسانده است. سهراب مرادی اما مثل چهار سال پیش بار دیگر در شرایط سخت شانس‌اش را برای کسب سهمیه المپیک امتحان می کند. باید منتظر ماند و دید کلمبیا و شهر کالی آیا مثل چهار سال قبل برای سهراب مرادی خوش‌یمن است و مجوز المپیکی شدن او در این کشور صادر می‌شود یا اینکه قهرمان طلایی بازی‌های المپیک 2016 ریو باید قید حضور در سومین المپیک را بزند و دست خالی به ایران برگردد؟ مرادی باید رکورد مجموع ۳۸۸کیلوگرم را در کلمبیا ثبت کند تا بتواند بالاتر از وزنه‌بردار قرقیزستان قرار بگیرد، در غیر اینصورت حتی حضور و وزنه زدن او هیچ فایده‌ای برای  این ملی‌پوش ندارد.
 
رستمی از سفر به کلمبیا منصرف شد
کیانوش رستمی از حضور در مسابقات گزینشی المپیک کلمبیا انصراف داد. کیانوش رستمی به‌واسطه تغییر اوزان المپیکی و قوانین امتیازی گزینشی توکیو در رشته وزنه‌برداری، همچنین حواشی بسیاری که بعد از المپیک ریو برای خودش ایجاد کرد، شانس کسب سهمیه المپیک توکیو را از دست داد. این موضوع را خود کیانوش رستمی بعد از ناکامی در کسب امتیاز طلایی در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا فهمید و به همین دلیل دیگر تلاشی برای رفتن به کلمبیا نکرد. رستمی می‌داند اگر فدراسیون جهانی وزنه‌برداری امتیاز تورنمنت سوئیس را به او بدهد (که البته تقریباً بعید به نظر می‌رسد این اتفاق رخ دهد) شانس‌اش برای کسب سهمیه و انتخاب شدن به‌عنوان بهترین گزینه آسیایی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به‌واسطه حقیقتی که پیش روی او روشن است ملی‌پوش کشورمان تصمیم به انصراف از اعزام به کلمبیا گرفت تا کسب سهمیه یا خداحافظی قطعی با المپیک توکیو را به دست شانس و تقدیر بسپارد. از سوی دیگر نیز کیانوش رستمی چون باید مجموع ۴۰۲کیلوگرم را در کلمبیا ثبت می‌کرد تا بالاتر از وزنه‌بردار قرقیزستان و سهراب مرادی قرار بگیرد، به‌خاطر نداشتن آمادگی رکوردی و روحی ماندن را به رفتن ترجیح داد. رستمی اکنون منتظر پاسخ فدراسیون جهانی می‌ماند که به درخواستش مبنی بر محاسبه امتیاز مسابقات گزینشی المپیک سوئیس چه پاسخی می‌دهد؟
 

Page Generated in 0.0046 sec