printlogo


کد خبر: 229031تاریخ: 1400/2/19 00:00
از قهرمان تجزیه‌شده تا شبیه‌سازی تیم سابق در لیگ والیبال
رسم جدید مربیان موفق!

گزارش
محسن آجرلو    
 
در روزهایی که ترکیب بازیکنان حاضر در اردوی والیبال تکمیل می‌شود و تمرینات حالت جدی‌تری به خود می‌گیرد، بخش دیگری از این رشته زیر پوست اردو و البته خارج از آن در جریان است. در اتفاقی جالب و البته کمیاب، تیم‌های لیگ برتر خیلی زود به فکر تعیین‌تکلیف خود افتاده‌اند و مشغول بستن ترکیب خود برای فصل آینده هستند؛ اتفاقی که در سال‌های گذشته کمتر اتفاق می‌افتاد و تازه در هفته‌های پایانی رقابت‌های ملی بود که تیم‌ها کم‌کم بسته می‌شدند. امسال اما پس از رقابت نزدیک سال گذشته در لیگ برتر، مدعیان خیلی زود به تکاپو افتادند تا طوری برای سال آینده آماده شوند که بتوانند در رقابت قهرمانی برنده باشند. در این میان دو مربی برتر سال گذشته (از لحاظ جایگاه) در لیگ پیش‌رو، روی نیمکت دیگری خواهند نشست به همین خاطر تصمیم گرفته‌اند بخش مهم ترکیب سال گذشته‌شان را هم با خود به مقصد جدید ببرند.
 تجزیه کامل قهرمان!
تیم فولاد سیرجان ایرانیان در فصل گذشته لیگ والیبال هم شگفتی‌ساز بود و هم قهرمان؛ تیمی با هدایت محمدرضا تندروان ( در اولین تجربه لیگ برتری) و چینشی از بازیکنان باتجربه و جوان که به بهترین حالت ممکن جواب داد و با شکست همه مدعیان قهرمان شد. در روزهایی که همه داغ بودند و مدیران سیرجانی سرخوش از این موفقیت بزرگ، از ادامه کار با تندروان و حفظ ترکیب تیم برنده خبر دادند؛ تصمیمی که البته قطعاً در حد حرف و مذاکراتی هم انجام شده اما در نهایت آنقدر بد ادامه پیدا کرد که ترکیب تیم قهرمان را به معنای واقعی کلمه
 متلاشی کرد!
محمدرضا تندروان طی روزهای گذشته به یکباره از سیرجان جدا و سرمربی تیم دوم سال گذشته یعنی شهرداری ارومیه شد. تا اینجای کار می‌شد حدس زد که این مربی به هر دلیل ممکن با مدیران باشگاه به توافق نرسیده و به‌ترتیب شخص دیگری با ترکیب قهرمان کار کرده و با تقویت آن راهی لیگ می‌شود. با این حال روز گذشته شهرداری ارومیه به یکباره با اعلام عقد قرارداد با شش بازیکن، بمب بزرگی را منفجر کرد که البته تیم رقیب را منهدم کرد!
این خریدهای جدید ارومیه‌ای‌ها نشان داد سرمربی قهرمان با کوچ به این شهر، شاگردان زرنگ و مهم خودش را هم با خود به دیار فلامینگوها برده و ترجیح داده برنامه حفظ ترکیب قهرمان را هرچند ناقص اجرا کند. از میان شش خرید جدید شهرداری ارومیه، نام علیرضا بهبودی، رحمان داودی و صابر کاظمی دیده می‌شود؛ سه بازیکنی که هر سه پایه‌های اصلی قهرمانی فولاد سیرجان در لیگ برتر بودند و حالا به‌همراه سرمربی به ارومیه آمده‌اند.
تندروان در هر پست مهم‌ترین بازیکن را از تیم سابقش آورده و جای یکی از سرعتی‌زن‌ها خالی است. آن هم شاید به این دلیل که آرمین تشکری قبل از رسمی شدن قرارداد مربی سابقش با پیکان به توافق رسیده بود.
با این حال دست سرمربی جوان ارومیه در این پست هم بسته نیست و سوای بازیکنان قبلی ارومیه، علی‌اصغر مجرد را از سپاهان به خدمت گرفته است. عبدالرضا علیزاده یا همان عبدیزای ارومیه‌ای‌ها هم یک‌بار دیگر به تیم شهرش بازگشته و آرمان صالحی هم دیگر خریدهای تندروان هستند.
نکته جالب اینجاست که در هفته پایانی فروردین‌ماه خبر رسیده بود مجرد و صالحی به سیرجان رفته‌اند اما واضح است که آنها با تندروان توافق کرده بودند و حالا با او به ارومیه آمده‌اند.
 
شبیه‌سازی ارومیه در تهران
به غیر از ارومیه که با خریدهای جدیدش سروصدا به‌پا کرده، سپاهان هم خیلی زود دست به کار شد و با جذب چند بازیکن دیگر برای رقبا خط و نشان کشید. پیکان هم با برگرداندن پیمان اکبری، تمدید با چند بازیکن مانند صفایی و همینطور جذب چند چهره جدید دیگر مانند یلی، فیاضی، وادی، تشکری و... به‌نوعی ترکیب شهرداری ارومیه در تهران را شبیه‌سازی کرده است و آمده تا پس از ناکامی محض خود در فصل گذشته، پس از چند سال این تیم را به جایگاه واقعی خود برگرداند.
 

Page Generated in 0.0056 sec