printlogo


کد خبر: 229030تاریخ: 1400/2/19 00:00
خبر

شروع انتخابات فدراسیون‌ها با دوچرخه‌سواری و شطرنج
دوچرخه‌سواری و شطرنج نخستین فدرسیون‌هایی هستند که مجمع انتخاباتی آنها برای تعیین رئیس جدید در سال جاری برگزار می‌شود. برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی در سال جاری از خردادماه و با برگزاری مجمع دوچرخه‌سواری آغاز می‌شود. طبق برنامه اعلام‌شده از سوی وزارت ورزش، قرار است انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری ۵ خردادماه برگزار شود. برای تعیین رئیس جدید این فدراسیون ۱۶ نفر کاندیدا شده بودند اما بعد از دو مرحله بررسی صلاحیت کاندیداها در کمیسیون تطبیق و مراجع ذی‌صلاح تنها چهار نفر مجوز حضور در مجمع را گرفتند. عبدالرحمن قاسمی، سیدرضا میرابوطالبی، نوربخش عسکری و محمود رشیدی کاندیداهایی هستند که در انتخابات ۵ خردادماه دوچرخه‌سواری شرکت می‌کنند.
شطرنج دومین فدراسیونی است که انتخاباتش در سال جاری برگزار می‌شود به این ترتیب که طبق تصمیم وزارت ورزش قرار است انتخابات این فدراسیون ۱۲ خردادماه برگزار شود.
این در حالی است که ۱۴ ماه از دوره سرپرستی در شطرنج می‌گذرد. دوره ریاست قبلی فدراسیون شطرنج که در اختیار مهرداد پهلوان‌زاده بود اسفندماه سال ۹۷ به پایان رسید اما به‌خاطر برخی مسائل حاشیه‌ای که منجر به ابطال ثبت‌نام‌های اولیه و اعلام نام‌نویسی دوباره از کاندیداها شد، تعیین رئیس جدید شطرنج تا به امروز طول کشیده است.
انتخابات ۱۲ خردادماه فدراسیون شطرنج با حضور حسن تامینی، افشین داوری، رضا شیرین‌آبادی، احمد گواری و محمدابراهیم مداحی به‌عنوان کاندیداهای تأیید صلاحیت شده برگزار می‌شود.
 
 
موسوی به اردوی تیم ملی والیبال ملحق شد
محمد موسوی به جمع اردونشینان تیم ملی والیبال ملحق شد. اردوهای تیم ملی والیبال زیر نظر ولادیمیر الکنو برای حضور پرقدرت در رقابت‌های لیگ ملت‌ها و المپیک در سالن فدراسیون در حال پیگیری است. با منفی شدن تست‌های کرونای سیدمحمد موسوی طی ۴۸ ساعت گذشته، این بازیکن از عصر دیروز به جمع اردونشینان تیم ملی والیبال مردان ایران پیوست.
 
 
برگزاری رقابت‌های تکواندو مهاجران در ایران
مسابقات انتخابی تیم پناهندگان ویژه مهاجران مقیم ایران در رده سنی بزرگسالان و گروه زنان و مردان در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه در فدراسیون تکواندو برگزار می‌شود.
ثبت‌نام برای حضور در این رقابت‌ها آغاز شده است و تا روز دوشنبه (بیستم اردیبهشت‌ماه) نیز ادامه دارد. متولدین ۱۰ دی‌ماه ۱۳۸۳ به پایین جواز حضور در مسابقات را دارند. رقابت‌ها در گروه زنان در اوزان ۴۶-، ۴۹-، ۵۳-، ۵۷-، ۶۲-، ۶۷-، ۷۳- و ۷۳+ کیلوگرم و در گروه مردان در اوزان ۵۴-، ۵۸-، ۶۳-، ۶۸-، ۷۴-، ۸۰-، ۸۷- و ۸۷+ کیلوگرم پیگیری خواهد شد.
تکواندوکاران مهاجری که برای حضور در این رقابت‌ها ثبت‌نام می‌کنند، در بخش زنان روز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه و در بخش مردان روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ساعت ۷ تا ۸ صبح تست PCR (کرونا) می‌دهند و بلافاصله قرنطینه می‌شوند؛ پس از مشخص شدن نتیجه تست ساعت ۱۶ الی ۱۸ وزن‌کشی انجام می‌شود.
 
 
۴ کاندیدا برای ریاست ژیمناستیک ثبت‌نام کردند
چهار کاندیدا برای پست ریاست فدراسیون ژیمناستیک در فاصله سه روز مانده به پایان مهلت ثبت‌نام، اعلام آمادگی کردند. ثبت‌نام از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون‌ ژیمناستیک از ۷ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و به‌مدت ۱۰ روز کاری تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.
علیرضا باقری، رئیس اداره نظارت بر فدراسیون‌ها که از سوی وزارت ورزش به‌عنوان دبیر این مجمع تعیین شده است درباره تعداد افراد ثبت‌نام‌شده برای پست ریاست این فدراسیون می‌گوید: «تاکنون چهار نفر برای پست ریاست فدراسیون ژیمناستیک ثبت‌نام کرده‌اند. به دلیل اینکه هنوز پرونده این چهار نفر کامل نشده است نمی‌توانیم اسامی را منتشر کنیم و به امید خدا بعد از این که مهلت ثبت‌نام تمام شد همه اسامی را اعلام خواهیم کرد.» باقری درباره مهلت باقی‌مانده برای ثبت‌نام نیز تأکید دارد: «تا سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت زمان باقی مانده و این تاریخ تمدید نمی‌شود.»

Page Generated in 0.0056 sec