printlogo


کد خبر: 229026تاریخ: 1400/2/19 00:00
خاطرات تلخ و شیرین یحیی و سپاهان از یکدیگر

یحیی گل‌محمدی یکی از موفق‌ترین مربیان سال‌های اخیر فوتبال ایران است و سپاهان یکی از پرافتخارترین‌های تیم‌های دو دهه اخیر که بارهای بار مانع از موفقیت طرف مقابل شده‌اند و تقابل‌های به یادماندنی از خود به یادگار گذاشتند. جدال سپاهان و گل‌محمدی برای هر طرف یادآور خاطرات تلخ و شیرین زیادی است که سایت فوتبال ۳۶۰ اینطور به آن پرداخته:
 
رؤیاهای طلایی که یحیی نقش بر آب کرد
تاکنون چندین بار یحیی گل‌محمدی نقش بسزایی در قهرمان نشدن سپاهان در فصول مختلف داشته است. 
اولین رویارویی یحیی با سپاهان به نخستین روزهای سرمربیگری این سرمربی بازمی‌گردد که گل‌محمدی در هفته‌های پایانی به عنوان مربی- بازیکن سرمربی صبا شد. 
صبا در بازی با سپاهان توانست تا این تیم را با نتیجه ۲-۲ متوقف کند و هفته بعد با ۴ گل مغلوب پرسپولیس رقیب سپاهان در مسیر قهرمانی شد تا شانس سرخ‌پوشان برای قهرمانی زیاد شود و در نهایت پرسپولیس فاتح لیگ هفتم لقب گیرد.
گل‌محمدی در لیگ دوازدهم به سرمربیگری پرسپولیس رسید و در هفته بیست و ششم برابر سپاهان قرار گرفت.
 سپاهان که در کورس رقابت با استقلال قرار داشت، مغلوب تک گل دقیقه (3+90) مرحوم هادی نوروزی شد تا فاصله‌اش با رقیب آبی‌پوش بیشتر شده و در نهایت قافله را به این تیم واگذار 
کند.
 این تنها پیروزی گل‌محمدی برابر سپاهان در زمین مسابقه در ادوار لیگ برتر است.
در لیگ هجدهم، سپاهان در هفته ماقبل پایانی به دیدار پدیده‌ای رفت که هدایت آن برعهده یحیی گل‌محمدی بود. 
این بازی با تساوی یک-یک به پایان رسید و سپاهان فرصت بزرگی را برای کم کردن فاصله با رقیب خود در مسیر قهرمانی یعنی پرسپولیس که در آن هفته مقابل ماشین‌سازی به نتیجه تساوی دست یافته بود، از دست داد تا پرسپولیس هفته بعد سومین قهرمانی پیاپی خود را جشن بگیرد.
 
جام‌هایی که سپاهان از دست گل‌محمدی ربود
در همان فصل که در لیگ، گل‌محمدی با غلبه بر سپاهان شانس این تیم را برای قهرمانی کم‌رنگ کرد، سپاهان و پرسپولیس در فینال جام‌حذفی برابر هم قرار گرفتند. 
در این فینال پرهیجان پرسپولیس ۲ بار از حریف پیش افتاد ولی نتوانست از برتری خود محافظت کند و در نهایت ضربات پنالتی رأی به قهرمانی سپاهان داد. این شکست برای سرمربی پرسپولیس گران تمام شد. 
گل‌محمدی که به خاطر کنار گذاشتن مهدوی‌کیا زیر بار انتقادات بود مقصر اصلی ناکامی پرسپولیس به نظر می‌رسید و همکاری این سرمربی با تیم مورد علاقه‌اش ادامه پیدا نکرد و این شکست ضربه سنگینی به گل‌محمدی در مسیر مربیگری وارد کرد.
یحیی گل‌محمدی فصل بعد به نفت تهران رفت و از این تیم کم نام و نشان، مدعی جدی قهرمانی ساخت.
 نفت تا هفته ماقبل آخر صدرنشین لیگ بود و در هفته پایانی میهمان سپاهان بود که مغلوب گل ‌به خودی محمد‌امین حاج‌محمد شد و قهرمانی را با رتبه سوم عوض کرد.
 

Page Generated in 0.0055 sec