printlogo


کد خبر: 229015تاریخ: 1400/2/19 00:00
رقابت 20 بازیکن آماده برای رسیدن به ترکیب
عالیشاه بیرون از ترکیب یا مهره تعیین‌کننده یحیی؟

جدا از امیرمحمد یوسفی و علی خدایی دو بازیکن جوانی که این روزها در تمرین پرسپولیس حضور دارند این تیم 21 بازیکن شناخته شده دارد که 20 نفرشان در فرم مسابقه‌اند و می‌توانند در بازی با سپاهان حاضر باشند. نفر بیست و یکم به لحاظ آمادگی سعید آقایی است که سه چهار روزی است با تیم تمرین می‌کند‌ اما به قول مربیان تیم هنوز کار دارد. با این حساب اگر آقایی را از رقابت برای حضور در بازی بزرگ نقش جهان خارج کنیم یحیی باید از بین 20 بازیکن در دسترس بهترین ترکیب یازده نفره را انتخاب کند.
با این حال به نظر می‌رسد غیر از دو پست، می‌توان ترکیب اصلی پرسپولیس را حدس زد و نام 9 نفر را برای بازی امشب لیست کرد. در واقع حامد لک درون دروازه قرار می‌گیرد، زوج سیدجلال و کنعانی در قلب دفاع قرار می‌گیرند و نعمتی و امیری در کناره‌های خط دفاع.
هافبک راست احتمالاً احسان پهلوان وهافبک چپ مهدی ترابی خواهند بود اما اصلاً مشخص نیست زوج میانه میدان را کدام بازیکنان تشکیل می‌دهند. درعین حال شاید با توجه به سه اخطاره بودن میلاد سرلک و اینکه او در خطر از دست دادن دربی است شاید این بازیکن مقابل تیم سابقش نیمکت‌نشین شود. شاید هم سرلک بازی کند و کمال بیرون بنشیند.
در خط حمله هم به احتمال قریب به یقین زوج مغانلو-آل‌کثیر در ترکیب قرار خواهند گرفت که اگر اینگونه باشد عیسی اولین بازی لیگ برتری‌اش با پیراهن پرسپولیس را در ترکیب اصلی تجربه خواهد کرد.
در این بین بیرون ماندن بازیکن آماده و تعیین کننده‌ای مثل امید عالیشاه هم می‌تواند معادلات ترکیب پرسپولیس را پیچیده کند. عالیشاه در هند فوق‌العاده مؤثر کار کرد و هیچ بعید نیست کادر فنی با بیرون گذاشتن یکی از دو مهاجم نوکش از عالیشاه به عنوان مهاجم سایه جایی بین خط حمله و میانی استفاده کنند - که در این پست فوق‌العاده کارگشا بوده - ضمن اینکه احتمال بازی دادن به عالیشاه جای پهلوان در پست هافبک راست هم وجود دارد.طی روزهای گذشته سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها از مصدومیت چهار بازیکن مهم پرسپولیس خبر داده بودند که از ابتدا مشخص بود هیچ‌کدام از این مصدومیت‌ها جدی نیست. البته بعد از اینکه مشخص شد همه این بازیکنان می‌توانند مقابل سپاهان بازی کنند باز هم برخی خبرگزاری‌ها مصدومیت خفیف سیدجلال را مطرح کرده و نوشته‌اند بازی کردن او در ابهام قرار دارد.البته با در نظر گرفتن بازی با استقلال کادر فنی پرسپولیس باید بازیکنانش را مدیریت کند اما فاصله 5 روزه تا آن مسابقه و اهمیت بازی با سپاهان بعید است مانع بازی کردن سیدجلال شود.

Page Generated in 0.0053 sec