printlogo


کد خبر: 228992تاریخ: 1400/2/19 00:00
مصاحبه و خبر

 ناظم‌الشریعه: مشکلات فوتسال را به عزیزی خادم منتقل کردم
هفته گذشته رئیس فدراسیون فوتبال به همراه برخی از اعضای هیأت رئیسه نشستی را با سرمربی، مدیر و مربی دروازه‌بانان تیم ملی فوتسال بزرگسالان برگزار کرد.
سید محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال بزرگسالان ضمن مثبت ارزیابی کردن نشست با رئیس فدراسیون فوتبال، برگزاری اردوها، عدم پرداخت پاداش تیم ملی، مشکلات مالی و عدم اجرای برخی از برنامه‌های فوتسال را از مهم‌ترین مشکلات تیم ملی دانست: «برای حضور در جام جهانی بدون شک با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان به میدان خواهیم رفت. تیم ملی وقتی جوان می‌شود که لیگ جوانی داشته باشیم. تیم‌های صدر جدول لیگ را ببینید. آمار بگیرید چند بازیکن جوان دارند که چهره شده و از دید ما دور ماندند؟ تمام بازیکنان لیگ زیر ذره‌بین کادرفنی تیم ملی فوتسال هستند. از خانواده فوتسال، پیشکسوتان و مسئولان فدراسیون می‌خواهم که ما را حمایت کنند تا بتوانیم در آسیا و جهان موفق باشیم.»
 
 
پرهیزکار: از برکناری‌ام مطلع نبودم اما ناراحتی ندارم
داود پرهیزکار، رئیس پیشین کمیته فوتسال درباره فعالیت خود در سمت سرپرست کمیته فوتسال می‌گوید: «تجارب مدیریتی باعث شد کارم را با سرپرستی تیم زیر 20 سال آغاز کنم و سپس مرا به سمت سرپرست کمیته فوتسال منصوب کردند. اولین آزمون جدی ما میزبانی مسابقات قهرمانی زیر 20 سال آسیا بود که قرار شد شرکتی خارجی آن را برگزار کند و 750 هزار دلار درآمد داشت. مسئولیت این بازی‌ها با من بود و مسابقات به‌خوبی برگزار شد که درآمد آن به فدراسیون فوتبال رسید. قرار بود بدهی‌های فوتسال را با این مبلغ پرداخت کنند که با توجه به شرایط فدراسیون فوتبال، چیزی به فوتسال نرسید. اعضای AFC را مجاب کردیم و میزبانی مقدماتی جام ملت‌های آسیا را هم گرفتیم که ایران هم صعود کرد.»
پرهیزکار در مورد انتقاد از برکناری خودش بدون اطلاع قبلی می‌گوید: «از این موضوع (برکناری) بی‌اطلاع بودم اما جابه‌جایی‌ها با تغییر مدیریت طبیعی است و اصلاً ناراحت نیستم. رئیس فدراسیون فوتبال صلاح فدراسیون را بهتر از من می‌داند و در انتصاب‌ها اختیار تام دارد. سایر موارد به سلیقه مدیران برمی‌گردد. در این مدت تلاشم را کردم با چالش‌ها و مشکلات مبارزه کنم که پس از کرونا، مسائل مالی فدراسیون فوتبال اصلی‌ترین مشکل ما بود. از لحاظ اقتصادی خیلی در مضیقه بودیم و بسیاری از کارها را نتوانستیم انجام دهیم.»
 
 
فوتبال زنان
دعوت دختران زیر 20 سال به اردوی تیم ملی
اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال زنان رده سنی زیر ۲۰ سال از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت در مرکز ملی فوتبال، میهمانسرای شهید رضایی مجد برگزار می‌شود.
بر این اساس مریم آزمون، سرمربی این تیم، اسامی ۲۲ بازیکن دعوت شده به اردو را اعلام کرد که اسامی آنان به شرح زیر است:
شرمین افخمی، نسترن محمدخوانی، زهرا جوانمردی، معصومه بهمنی‌پور، فاطمه قهرمانی، فاطمه پسندیده، نگین نقدی، شینا عبداللهی، مهسا انگزی، زیلان مرادی، فاطمه ستوده، فریمهر خضری، زهره عرفانی، اسرا روستا، هانیه تنکابنی، آرزو حضرتی، کیمیا رحیمی‌نیا، بیتا طاهری بویراحمدی، لیلی نجاتی، نسا کهزادی، نازنین دواتگر و یاسمن طائفه. تیم فوتبال زنان جوان در تورنمنت زیر ۲۰ سال کافا شرکت خواهد کرد. این رقابت‌ها از ۱۹ تا ۲۸ خرداد در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار می‌شود. تیم‌های ایران، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و افغانستان در این تورنمنت به مصاف هم می‌روند.
 
 
سرمربی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان:
تیم فوتبال دختران پشتوانه ندارد
تیم ملی فوتبال دختران نوجوان ایران شهریور ماه ۱۴۰۰ مرحله اول مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو دارد و باید آماده این رویداد شود. کمیته زنان فدراسیون فوتبال به تازگی شادی مهینی را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرده است. البته مهینی پیش از این نیز سرمربی نوجوانان بود و حالا باید تیم زیر ۱۷ سال ایران را تشکیل دهد و آماده حضور در مسابقات آسیایی شود.
سرمربی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان در مورد برنامه‌های خود برای آماده‌سازی ملی‌پوشان می‌گوید: «رده سنی بازیکنان امسال به زیر ۱۷ سال آمده است و مسابقات هم پس از دو دوره تعویق به دلیل شیوع کرونا، ۲۷ شهریور برگزار می‌شود. در رده سنی ما این زمان یعنی ریسک، چون پشتوانه‌ای در سطح ایران برای تیم نوجوانان نداریم. در واقع تعداد آکادمی‌ها و مدرسه‌های فوتبال قوی خیلی کم است که بازیکنان را از آنجا انتخاب کنیم و رده سنی زیر ۱۲ و زیر ۱۴ سالی هم نداریم که پشتوانه تیم نوجوانان باشند.»
سرمربی تیم ملی دختران نوجوان در مورد زمان آغاز اردوهای ملی تأکید می‌کند: «کمیته فنی ابتدا باید کادر تیم ملی را تأیید کند، من هم طی چند روز آینده برنامه اردویی و لیست نفرات هر اردو را به فدراسیون می‌دهم. در شرایط فعلی اولویت با تیم بزرگسالان و جوانان است چون خرداد ماه مسابقه دارند.»

Page Generated in 0.0058 sec