printlogo


کد خبر: 228857تاریخ: 1400/2/15 00:00
قانون منع مربی خارجی سد راه مجیدی
دستیار جدید اجازه حضور روی نیمکت را ندارد

جدایی فراز کمالوند تا حد زیادی معادلات در این باشگاه را به هم ریخته است و هنوز مشخص نیست چه گزینه‌ای به جای او در کنار مجیدی قرار بگیرد. به مجرد آنکه خبر جدایی قطعی کمالوند از استقلال به گوش رسید درباره تمایل فرهاد به استخدام مربی خارجی نیز خبر‌های متعددی در رسانه‌ها منتشر شد.
 در این میان نام جیری ساناک، مربی سابق که حتی به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از باشگاه شکایت هم کرده بود، سر زبان‌ها افتاد اما فرهاد مجیدی تا به امروز هیچ‌یک از این نام‌ها را تأیید نکرده است.
 از قول او تنها گفته شده نام گزینه‌ خارجی مدنظرش را به باشگاه داده تا دراین راستا اقدام شود اما مسأله‌ای که می‌تواند جذب گزینه مورد نظر سرمربی استقلال را مختل کند، قانون منع جذب مربی خارجی است. قانونی که در همین استقلال منشأ ضرر بسیاری شد و اسباب جدایی آندره‌آ استرماچونی را فراهم آورد.
 حالا نیز اگر مجیدی روی جذب مربی خارجی مصر باشد، با توجه به قانون منع جذب مربی خارجی این مربی نمی‌تواند در بازی‌های لیگ برتر کنار فرهاد مجیدی بنشیند. طبق قانونی که نوشته شده تیم‌ها قادر به استفاده از مربی خارجی در بازی‌های رسمی روی نیمکت خود نیستند اما ظاهراً منعی برای حضور مربی خارجی در تمرینات وجود ندارد.
 حال اینکه مربی جدید مجوز حضور در ورزشگاه را داشته باشد نیز خود مسأله‌ای است که باید از سازمان لیگ استعلام گرفته شود اما حتی اگر مربی جدید خارجی استقلال نیز قادر به حضور روی سکوهای ورزشگاه هم باشد، برقراری ارتباط و تعامل میان او و سرمربی استقلال با این سبک و سیاق دردسرساز خواهد بود.
 با این شرایط باید دید که فرهاد مجیدی تا چه اندازه روی جذب مربی خارجی اصرار دارد و آیا همکاری با گزینه جدید خود را در حد همان تمرینات کافی می‌داند یا خیر؟!
مجیدی در دوران حضورش روی نیمکت استقلال کمتر به سمت هم‌تیمی‌های قدیمی‌اش در این باشگاه رفته و غالباً در تلاش بوده از گزینه‌هایی استفاده کند که سوابقی در این باشگاه نداشته‌اند. گرچه او در مقطع کوتاهی با مجید نامجو‌مطلق همکاری داشت اما بعد از حضور دوباره روی نیمکت استقلال به سمت فراز کمالوند رفت. گزینه‌ای که همگان می‌دانستند علایق بسیاری به باشگاه پرسپولیس دارد حتی فیلم مصاحبه ابراز علاقه‌اش به باشگاه رقیب نیز در فضای مجازی بارها دست به دست شده است.
 حالا باید دید مجیدی چه تصمیمی درباره آینده نیمکت استقلال خواهد گرفت. اگر او همچنان معتقد باشد که باید با گزینه‌های غیراستقلالی و احتمالاً خارجی همکاری کند، از همراهی گزینه جدیدش روی نیمکت محروم خواهد شد و تنها در تمرینات می‌تواند از یک تعامل نزدیک با گزینه جدید سود ببرد. به هر حال مجیدی باید همه جوانب را در نظر بگیرد. بدون شک حضور فردی که ارتباط نزدیکی به مجیدی داشته باشد، کمک بیشتری به استقلال خواهد بود.
 

Page Generated in 0.0042 sec