printlogo


کد خبر: 228847تاریخ: 1400/2/15 00:00
تغییر مسیر سعادت از ایتالیا به کره
تأثیر حضور در ایران و مشورت غلط؟

ایران ورزشی - انتقال بردیا سعادت به مودنا یکی از بهترین اتفاق‌های یک سال گذشته والیبال ایران بود. حضور بازیکن آینده‌دار ایران در یکی از بهترین تیم‌های بهترین لیگ دنیا می‌توانست آینده این استعداد را درخشان‌تر کند. 
با این حال او که این روزها در تمرین تیم ملی قرار دارد، تصمیمش را عوض کرده و به‌جای ایتالیا سر از کره‌جنوبی درآورده است!
بردیا سعادت، ستاره جوان والیبال ایران سال گذشته در لیگ صربستان حضور داشت و با عملکرد درخشان خود توانست نظر چند تیم مطرح را به خود جلب کند. وی از بین تمام پیشنهادهایی که داشت تیم مودنا را انتخاب کرد و قراردادی سه‌ساله با این تیم امضا کرد که اتفاق بزرگ و خوبی برای والیبال ایران محسوب می‌شد.
در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر حضور این بازیکن در لیگ والیبال کره‌جنوبی به گوش می‌رسید که بیشتر رنگ و بوی شایعه داشت، اما سرانجام این اتفاق افتاد و سعادت در اقدامی عجیب راهی لیگ کره‌جنوبی شد! لیگی که حتی در آسیا هم جایگاه چندان قابل اتکایی ندارد و شرایط کیفی آن به‌وضوح از لیگ ایران پایین‌تر است.
به این ترتیب بردیا سعادت با استفاده از بندی که در قراردادش با تیم مودنا وجود داشت توانست با پرداخت 40هراز یورو آزاد شده و به تیم ویکستورم کره‌جنوبی بپیوندد. حضور سعادت در این تیم قطعی شده و پوستر خوشامدگویی کره‌ای‌ها به سعادت هم در شبکه‌های اجتماعی مربوط به تیم ویکستورم منتشر شده است.
در این میان برخی معتقدند حضور این بازیکن جوان و کم‌تجربه در ایران و مشورت‌های غلط باعث شده از تصمیم درست خود برگشته و به مسیر نامشخصی پا بگذارد. او تا زمانی که در صربستان بود خیلی خوب و درست تصمیمش را گرفت اما حالا آنقدر مشورت اشتباه گرفته که کره‌جنوبی را به ایتالیا ترجیح داده است.
مشورت‌های غلط به سعادت به احتمال فراوان چیزی بوده شبیه به احتمال حضورش در المپیک و دریافت پیشنهادهای بهتر و پرپول‌تر پس از این بازی‌ها. یا اینکه مجبور باشد در مودنا بیشتر روی نیمکت بنشیند و کمتر بازی کند! 
کما اینکه وقتی باشگاهی مانند مودنا روی چنین بازیکنی سرمایه‌گذاری می‌کند، قطعاً برنامه مشخص و قابل قبولی برای استفاده از او دارد و برای پر کردن نیمکت از چنین بازیکن‌هایی استفاده نخواهد کرد.
 

Page Generated in 0.0050 sec