printlogo


کد خبر: 228846تاریخ: 1400/2/15 00:00
گزارش سایت FIVB از امکان کسب مدال در لیگ ملت‌ها
هدفی که برای ما نیست!

فدراسیون جهانی والیبال در خصوص حضور ایران در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ نوشت: ایران تأثیر خود را در لیگ ملت‌های والیبال بر جای گذاشته، چراکه این تیم از مقام دهم در سال ۲۰۱۸ (نخستین دوره) به مقام پنجم در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ رسیده است.
حالا ایران به‌دنبال این است که اوضاع را کمی بهبود بخشیده و موفق به حضور در جمع چهار تیم برتر پایانی شود.
فدراسیون جهانی والیبال در این گزارش به شاخص‌ترین چهره ایران در دوره گذشته نیز اشاره کرد: امیر غفور با ۲۴۹ امتیاز بهترین امتیازآور لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ بوده، اما سؤال این است که آیا ولادیمیر آلکنو، مربی افسانه‌ای روسی که امسال هدایت تیم ایران را بر عهده دارد، می‌تواند این تیم را متحول کند؟
طبق فدراسیون جهانی والیبال، شهر ریمینی ایتالیا به‌عنوان میزبان لیگ ملت‌های والیبال زنان و مردان سال ۲۰۲۱ انتخاب شده است. مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از هفتم خرداد آغاز می‌شود و تا دوم تیر به مدت ۲۷ روز ادامه خواهد داشت.
هر تیم در این رقابت‌ها ۱۵ بازی انجام خواهد داد و چهار تیم برتر به فینال صعود می‌کنند تا اینکه قهرمان این رقابت‌ها مشخص شود. این در حالی است که در حالت معمول و قبل از شیوع کرونا شش تیم به مرحله نهایی این مسابقات صعود می‌کردند.
فدراسیون جهانی والیبال قول داده جدیدترین اقدامات برای کاهش قابل توجه خطر انتقال ویروس کرونا از جمله آزمایش مکرر و مسائل بهداشتی را در این رقابت‌ها به دقت پیاده کند. 
لیگ ملت‌های والیبال که نسخه جدید لیگ جهانی است، از سال 2018 آغاز شده و امسال قرار است سومین دوره خود را تجربه کند. این رقابت‌ها در سال‌های 2018 و 2019 برگزار شد اما سال گذشته به‌دلیل شیوع گسترده کرونا در سراسر جهان برای اولین‌بار پس از سال‌ها برگزار نشد و حالا پس از یک دوره وقفه، یک‌بار دیگر برگزار خواهد شد.
 
هدف اصلی؛ المپیک
گزارش سایت فدراسیون جهانی والیبال در حالی ابراز امیدواری کرده ایران با آلکنو متحول شده و بتواند به جایگاه بهتری در لیگ ملت‌ها برسد که هدف تیم ایران چیز دیگری است. موضوع اصلی یکی از اولین جلسه‌های آلکنو با داورزنی هم تصمیم‌گیری درباره هدف ایران در لیگ ملت‌ها بود. در نهایت هم اینطور اعلام شد که لیگ ملت‌ها قرار است تدارکی خوب برای آماده‌سازی تیم و همینطور میدان دادن به جوان‌ترها باشد. به این ترتیب واضح است که با این شرایط نباید از تیم ملی در لیگ ملت‌ها انتظار رفتن به مرحله نهایی و جمع چهار تیم برتر را داشته باشیم. هدف اصلی والیبال ایران در ماه‌های آینده بازی‌های المپیک است؛ رقابت‌هایی که آلکنو هم برای موفقیت در همان آمده و همه برنامه‌ریزی‌ها و تمرینات قرار است نه در ایتالیا، بلکه در توکیو اثر کند و جواب دهد.
 

Page Generated in 0.0055 sec