printlogo


کد خبر: 228844تاریخ: 1400/2/15 00:00
خبر

شروع رقابت رویینگ‌سوارها از امروز برای سهمیه المپیک
برنامه مسابقات رویینگ انتخابی المپیک در ژاپن مشخص شد و طبق برنامه، ملی‌پوشان ایران از امروز رقابت خود را در ژاپن آغاز می‌کنند.
بر اساس برنامه اعلام‌شده، امروز بهمن نصیری در رویینگ تک‌نفره سنگین‌وزن مردان در گروه سوم با حریفانی از کشورهای هند، اندونزی و کویت رقابت خواهد کرد. سه قایق نخست به نیمه‌نهایی صعود می‌کنند و قایق آخر باید در شانس مجدد پارو بزند.
در روز نخست رقابت‌ها، نازنین ملایی نیز در رویینگ تک‌نفره سنگین‌وزن زنان در گروه سوم با حریفانی از کشورهای چین‌تایپه، سنگاپور و ویتنام رقابت می‌کند. سه قایق اول به نیمه‌نهایی می‌رسند و قایق آخر باید در شانس مجدد پارو بزند.
در ادامه قایق دونفره سبک‌وزن زنان ایران با ترکیب کیمیا زارعی و زینب نوروزی مسابقه خواهند داشت و در گروه دوم با حریفانی از هند، فیلیپین، کویت، چین‌تایپه و ازبکستان رقابت می‌کنند. قایق اول مستقیم به فینال می‌رود و دیگر قایق‌ها باید در شانس مجدد برای فینالیست شدن تلاش کنند.
 
 
اردوی مشترک کاراته‌کاهای ایران و روسیه در مسکو
تیم ملی کاراته روسیه که با هدایت حسین روحانی برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک در پاریس آماده می‌شود، درخواست برپایی یک اردوی مشترک با تیم ملی کشورمان را ارائه کرده که بر همین اساس قرار است تعدادی از ملی‌پوشان ایران راهی این اردو شوند.
مسئولان فدراسیون به‌دلیل درگیری اعضای اصلی تیم ملی با رقابت‌های انتخابی المپیک و تمرینات آماده‌سازی برای حضور در بازی‌های المپیک، پس از هماهنگی با روس‌ها نفرات دیگری به‌جز المپیکی‌ها را به این اردو اعزام می‌کنند.
صالح اباذری، علی‌اصغر آسیابری، مهدی خدابخشی، مهرداد پورشیب و مهدی عاشوری با هدایت حسن روحانی در لیست اعزام به روسیه قرار داشتند که اباذری به‌دلیل مثبت شدن تست کرونا، به‌جای حضور در این اردوی مشترک، در قرنطینه خانگی می‌ماند. حسن روحانی نیز که تیم ملی را در سفر به پرتغال همراهی می‌کرد، از لیسبون عازم مسکو شد. این اردو ۱۰روزه است و پس از آن ملی‌پوشان کاراته به تهران بازمی‌گردند.
 
 
ذره‌بین روی کاندیداهای اسکیت
کمیسیون تطبیق وزارت ورزش روز چهارشنبه تشکیل می‌شود تا پرونده کاندیداهای ریاست فدراسیون اسکیت را به‌منظور تأیید صلاحیت آنها بررسی کند.
اسکیت اولین فدراسیونی بود که پروسه انتخاباتی آن در سال جاری توسط وزارت ورزش و با نام‌نویسی از کاندیداهای ریاست آغاز شد. بر این اساس در فاصله زمانی ۲۸ فروردین‌ماه تا ۸ اردیبهشت‌ماه که به‌عنوان مهلت ۱۰روزه نام‌نویسی از کاندیداها تعیین شده بود، ۵ نفر با ارائه مدارک لازم نسبت به ثبت‌نام خود برای حضور در انتخابات اقدام کردند. بهمن محمدرضایی که ریاستش در فدراسیون اسکیت ۱۱ تیرماه به پایان می‌رسد، همراه با محمد هنرجو نایب‌رئیس این فدراسیون و علیرضا نصیری دبیر پیشین در کنار حسن یاری‌نیا و محمدرضا جعفری نفراتی هستند که متقاضی ریاست چهار سال آینده اسکیت شده‌اند. پرونده مدیریتی این کاندیداها روز چهارشنبه در کمیسیون تطبیق وزارت ورزش بررسی می‌شود تا در صورت تأیید این کمیسیون، به‌منظور تأیید صلاحیت نهایی در اختیار نهادهای ذی‌صلاح قرار بگیرد. سیروس احمدی مدیرکل منابع انسانی، زهرا موسوی مدیرکل هماهنگی امور زنان، علی رغبتی مدیرکل دفتر نظارت و برنامه‌ریزی فدراسیون‌ها (خبره ورزشی به انتخاب رئیس مجمع)، علیرضا خسروی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، مدیرکل حراست، مهدی مستجاب‌الدعوه معاون امور مجامع فدراسیون‌ها و دبیر مجمع فدراسیون مربوطه از افراد حاضر در کمیسیون تطبیق هستند.
وزارت ورزش تأکید دارد پیش از تغییر دولت، مجامع انتخاباتی فدراسیون‌هایی که تا تیرماه مهلت ریاست‌شان به پایان می‌رسد را برگزار کند که اسکیت یکی از این فدراسیون‌هاست.

Page Generated in 0.0068 sec