printlogo


کد خبر: 228843تاریخ: 1400/2/15 00:00
سوژه

پارسال لاتزیو، امسال رم
آزمون به پایتخت ایتالیا می‌رود؟
تیم آ. اس. رم ایتالیا در فصل جاری شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند؛ این تیم هفته گذشته شکست تحقیرآمیزی را مقابل منچستریونایتد در لیگ اروپا متحمل شد و در سری آ هم با قرار گرفتن در رتبه هفتم، فاصله امتیازی زیادی با تیم‌های مدعی دارد. به همین علت پیش‌بینی می‌شود تغییراتی اساسی را در پایان این فصل در تیم اول فوتبال پایتخت ایتالیا شاهد باشیم. نشریه گاتزتا دلواسپورت ایتالیا در گزارشی جالب ضمن بررسی وضعیت تیم آ. اس. رم از برخی سیاست‌های این باشگاه پرده برداشت. براساس ادعای این نشریه، بحث حضور مائوریتسیو ساری، سرمربی سابق یوونتوس در رم با قراردادی دو ساله (با گزینه تمدید برای سال سوم) به قیمت 5/4 میلیون یورو تقریباً نهایی شده است.
این نشریه با اشاره به حضور ساری در رم، از ضرورت ایجاد تغییرات گسترده و بنیادی در این تیم خبر داده و آرکادیوش میلیک، مهاجم 27 ساله اهل لهستان باشگاه مارسی را اصلی‌ترین گزینه رم برای تقویت خط حمله معرفی کرد. این مهاجم سال گذشته هم مورد توجه تیم ایتالیایی قرار داشت اما سر از لیگ فرانسه و تیم مارسی درآورد. در بخش دیگر از این گزارش به حضور احتمالی سردار آزمون در تیم آ. اس. رم اشاره شده است؛ اتفاقی که با توجه به درخشش سردار آزمون در فصلی که با قهرمانی زنیت در لیگ روسیه رخ داد چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. گاتزتا با پرده برداشتن از تحقیقات تیاگو پینتو، مدیر کل باشگاه رم مدعی شد که او برای خط حمله تیم اطلاعاتی درباره مهاجم زنیت (سردار آزمون) گرفته و اگر ساری در رم حضور پیدا کند می‌توان به حضور او در رم هم امیدوار بود.
سردار آزمون فصل فوق‌العاده‌ای را در تیم زنیت پشت سر می‌گذارد و چند شب قبل نیز با هت‌تریک او، زنیت حریف خود لکوموتیو را شش بر یک شکست داده و به قهرمانی زودهنگام لیگ روسیه دست یافت. او سال گذشته در ۲۸ مسابقه ۱۷ گل زده و به آقای گلی لیگ برتر روسیه دست یافته بود اما امسال در ۲۳ مسابقه به ۱۹ گل رسیده و دو هفته دیگر فرصت دارد تا برای دومین فصل پیاپی به کفش طلای این مسابقات دست یابد.ملی‌پوش ایرانی زنیت که یکی از مهره‌های غیرقابل چشمپوشی تیم اسکوچیچ در راه صعود به جام جهانی 2022 قطر هم به شمار می‌رود طی سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی در بین لژیونرهای فوتبال ایران داشته و با توجه به پیشنهادهایی که در طول این سال‌ها از تیم‌های مختلف دریافت کرده، به نظر می‌رسد که زمان حضورش در یک تیم و لیگ بزرگتر فرا رسیده و حضور در تیم رم می‌تواند، اتفاق خوب و هیجان‌انگیزی در راستای عملی شدن، ایده یاد شده باشد.
 
 
آینده مبهم نیمکت زنیت
سماک می‌ماند یا مورینیو می‌آید؟
در مورد باشگاه زنیت شایعه‌هایی پیرامون جذب ژوزه مورینیو شنیده می‌شود. قرارداد سماک پایان یافته است و اکنون مهم‌ترین سؤالی که ذهن تماشاگران زنیت را به خود مشغول کرده این است که باشگاه قرارداد سماک را تمدید می‌کند یا مربی جدیدی به خدمت خواهد گرفت؟ از صحبت‌های رئیس زنیت، بعد از قهرمانی این تیم پیداست که به احتمال قوی قرارداد سماک تمدید می‌شود. اگر چه او به تمدید قرارداد این مربی اشاره نکرده اما از سویی از مربی تیم انتقاد هم نداشته و تنها به نتایج تیم در دوره گذشته اشاره کرده و خط و مشی رئیس باشگاه برای فصل آینده ارائه بازی‌های بهتر به همراه نتایج خوب است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می‌رسد. از آنجا که قرارداد سماک به پایان رسیده اتخاذ تصمیم جدید برای زنیت آسان‌تر شده است.
 
 
سود یک میلیون دلاری سردار برای روبین‌
در پی قهرمانی تیم زنیت در این فصل از بازی‌های لیگ روسیه، روبین‌کازان تیم سابق سردار آزمون صاحب درآمد یک میلیون دلاری شد. باشگاه روبین که سردار آزمون را با مبلغ 12 میلیون دلار به زنیت فروخت بابت هر قهرمانی تیم زنیت در لیگ برتر روسیه مبلغ یک میلیون دلار از همتای روسی خود دریافت خواهد کرد.

 


Page Generated in 0.0056 sec