printlogo


کد خبر: 228840تاریخ: 1400/2/15 00:00
پرواز چارتر قطعی شد، مشکلات ورزشگاه کیش برطرف
واکسن در انتظار لیست تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران از روز سیزدهم خرداد ماه، کار دشوار خود برای صعود از گروه C مقدماتی جام جهانی را آغاز خواهد کرد؛ این تیم در حال حاضر با شش امتیاز، پایین‌تر از عراق و بحرین 11 و 9 امتیازی در مکان سوم جدول رده‌بندی قرار دارد. شاگردان اسکوچیچ با توجه به شرایط موجود باید تمامی بازی‌های خود را با برد پشت سر بگذارند. به غیر از عراق و بحرین، تیم ملی باید با تیم‌های کامبوج و هنگ‌کنگ نیز طی 12 روز فشرده دیدار کند.
طبق اعلام مجتبی خورشیدی که در جلسه‌ای با مسئولان فدراسیون فوتبال حضور یافته بود، اعضای تیم ملی طبق قراردادی که فدراسیون با یک شرکت هواپیمایی منعقد کرده، با پرواز چارتر، مسافرت خود را در این مقطع انجام خواهند داد. بحث حضور لژیونرها در اردوی تیم ملی که از روز چهارم خرداد شروع می‌شود، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی بود که به نظر می‌رسد حل شده و طبق آنچه سرپرست تیم اعلام کرد، لژیونرها مشکلی برای حضور در اردوی تیم ملی ندارند و همه روز چهارم خرداد در تهران حضور خواهند یافت. لژیونرهای شاغل در انگلیس هم مشکلی برای همراهی تیم ملی نخواهند داشت.
طی چند ماه اخیر مسأله واکسینه شدن بازیکنان حواشی بسیار به همراه داشته است. حسین شریفی، سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال در این باره گفت: «وزارت بهداشت هنوز برای در نظر گرفتن سهمیه موافقت قطعی نکرده و فقط اعلام همکاری کرده است. آنها می‌گویند باید لیست اعضای تیم ملی ارائه و بعد از بررسی در مورد تخصیص سهمیه تصمیم‌گیری شود. در واقع آنها سهمیه را به فدراسیون نمی‌دهند و به فرد تعلق می‌گیرد. به همین دلیل از فدراسیون لیست خواسته‌اند. اعضای کادرفنی، پزشکی و تدارکات تیم ملی مشخص هستند اما در مورد لیست بازیکنان چیزی مشخص نیست و عملاً فدراسیون نمی‌تواند از حالا فهرستی تهیه کند. یک مسأله مهم دیگر اینکه ما بازیکنان لژیونری داریم که تاریخ ورود آنها به ایران برای حضور در اردوی کیش نامشخص است و اصلاً همه بازیکنان را در یک وقت مشخص در اختیار نداریم که تاریخ واکسیناسیون تعیین شود. از سوی دیگر فدراسیون از طریق سفارت‌های ایران در کشورهای مختلف در حال رایزنی است تا بررسی کند آیا برخی از بازیکنان شاغل ما در خارج از ایران از طریق کشورهایی که حضور دارند می‌توانند واکسن بزنند یا خیر. تمام سعی فدراسیون بر این است که اعضای تیم ملی واکسینه شوند و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. مثلاً اگر لیست بازیکنان تا 9 خرداد نهایی شود و تازه آن زمان اقدام به زدن واکسن کنیم تا بازی نخست تیم ملی فاصله زیادی باقی نمی‌ماند و در عمل این موضوع امکان‌پذیر نیست چون واکسن که زده می‌شود حداقل باید چند روز بازیکنان تحت نظر باشند تا عوارضی ایجاد نشود. با توجه به همه این مسائل تکلیف این موضوع هنوز مشخص نشده و گمانه‌زنی‌ها دقیق و درست نیست.»
 خورشیدی، سرپرست تیم ملی اما ابراز امیدواری کرد که این مشکل هم به زودی حل شود؛ او در این مورد گفت: «مسئولان به شدت پیگیر واکسن هستند و امیدواریم با قول‌ها و مساعدت‌هایی که صورت گرفته واکسن تهیه شود تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.»
مجتبی خورشیدی همچنین با تکذیب حواشی اخیر در مورد حاضر نبودن مکان تمرین تیم ملی در کیش، اعلام کرد که ملی‌پوشان پیش از سفر به بحرین در این جزیره اردو می‌زنند: «زمانی که ما برای بازدید به کیش رفتیم، آقای اسکوچیچ خیلی راضی بودند و خود ایشان اعتقاد داشتند که تغییرات زیادی نسبت به آنچه که قبلاً دیده بودند، صورت گرفته است. ایشان قبلاً یک بار هم از آنجا بازدید کرده بودند و تلاش مسئولان برای رفع نواقص، شبانه‌روزی و چشمگیر بود. زمین همین الان استانداردهای لازم را دارد و یکی دو بخش از کناره‌های آن چمن کم‌پشتی دارد که قول دادند تا یک هفته آینده آن را هم آماده کنند. نورافکن‌ها هم باید به لوکس دلخواه ما برسد. قول دادند که تا 2500 لوکس برسانند. لامپ‌ها خریداری شده و مهندسان مشغول نصب آنها هستند.»
تیم ملی حدود سه هفته دیگر راهی اردوی کیش خواهد شد و به عقیده سرپرست تیم تا آن زمان نواقصی که باقی مانده نیز حل خواهد شد. او با تأکید بر این موضوع گفت: «ما 24 ،23 روز دیگر به آنجا خواهیم رفت و تا آن زمان مشکلات کاملاً حل خواهد شد.»

Page Generated in 0.0051 sec