printlogo


کد خبر: 228838تاریخ: 1400/2/15 00:00
خبر

امیر به ژیل ویسنته می‌رسد؟
مصدومیت عابدزاده نگرانی ماریتیمو
تیم فوتبال ماریتیمو چهارشنبه در چارچوب هفته سی و یکم لیگ پرتغال به مصاف تیم ژیل ویسنته می‌رود. طبق اعلام نشریه «رکورد» پرتغال، وضعیت امیر عابدزاده دروازه‌بان ایرانی و «زین‌الدین» مدافع موزامبیکی ماریتیمو برای بازی امروز در ابهام است. امیر و زین‌الدین به دلیل مصدومیت روز گذشته تمرین نکردند و تحت درمان قرار داشتند. شرایط این دو بازیکن برای بازی کردن در دیدار برابر ژیل ویسنته، امروز مشخص می‌شود. ماریتیمو در حال حاضر با ۳۳ امتیاز در رده دوازدهم جدول ۱۸ تیمی پرتغال است.
 
 
تمجید آبولا از عملکرد مهاجم ایرانی
طارمیامید پورتو مقابل بنفیکا
پنجشنبه شب دیدار حساس و مهم «اُ کلاسیکو» بین بنفیکا و پورتو برگزار می‌شود و تیم پورتو قصد دارد با درخشش طارمی در این مسابقه به پیروزی دست یابد تا بتواند فشاری بزرگ روی صدرنشین لیگ بیاورد. نشریه معتبر آبولا در گزارشی در خصوص پیش بازی دیدار سنتی بنفیکا و پورتو به نقش مهم «مهدی طارمی» در این مسابقه اشاره کرد و نوشت ستاره ایرانی امید پورتو برای اندک شانس قهرمانی است. آبولا نوشت: «ستاره ایرانی در پنج بازی اخیر خودش چهار گل به ثبت رسانده و نقش اصلی بردهای پورتو را به دوش کشیده است. طارمی با این درخششی که از خود نشان داد امید پورتو در چهار بازی انتهایی است طارمی در اولین فصل خودش در این تیم به گلزن برتر پورتو تبدیل شده و توانسته در 37 بازی آمار 21 گل را به ثبت برساند. او پس از اینکه با نظر کونسیسائو به ترکیب اصلی در مسابقات راه پیدا کرد، تغییری اساسی در پورتو به وجود آورد و هم‌اکنون نیز توانسته به راه‌های متفاوت برای تیم بدرخشد. طارمی به راحتی گل می‌زند، پاس گل می‌دهد و در گرفتن پنالتی نیز به تیم کمک می‌کند.»
در جدول رده‌بندی اسپورتینگ با 76 امتیاز صدرنشین لیگ است و پورتو با 70 امتیاز در رده دوم قرار دارد. تنها چهار بازی باقی مانده و پورتو باید به شکست اسپورتینگ دل ببندد و خودش در مسابقه‌های سخت پیش رو به برتری دست یابد.
 
 
چرا کی‌روش- آفریقای جنوبی منتفی شد؟
در حالی که کارلوس کی‌روش یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی بود، این همکاری صورت نگرفت و او کماکان بعد از اخراج از تیم ملی کلمبیا بدون تیم است. یکی از اعضای فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی درباره عدم همکاری با کی‌روش گفت: «کارلوس کی‌روش قصد داشت همراه خود یک مربی، یک مربی دروازه‌بان‌ها، یک مربی بدنساز، یک آنالیزور و یک تیم فنی نیز بیاورد و خودش در کنترل کامل باشد. در زمان حضور اول او در آفریقای جنوبی کی‌روش با «جومو» مدیرفنی این تیم به مشکل خورد و در نهایت مربی پرتغالی بعد از صعود به جام جهانی از هدایت تیم کنار رفت. او می‌خواست نفر اول باشد و به هیچ وجه دوست نداشت فردی بالاتر از او در تیم باشد و حتی کمیته فنی را هم نمی‌خواست. با این شرایط باید پول زیادی برای او و دستیارانش خرج می‌شد که ما این شرایط را نداشتیم.» به این ترتیب پرونده بازگشت مربی پرتغالی به تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی بسته شد و در حال حاضر بنی مک کارتی امور فنی تیم را بر عهده دارد.
 
 
صعود زوریا به پلی‌آف قطعی شد
زاهدی و اللهیار در لیگ اروپا
در چارچوب دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر اوکراین، تیم زوریا لوهانسک که اللهیار صیادمنش را در ترکیب و شهاب زاهدی را جزو نفرات ذخیره داشت، در ورزشگاه اسلاووتچی آرنا مقابل تیم قعرنشین میناج قرار گرفت. زوریا لوهانسک که از امتیاز میزبانی بهره می‌برد، با گلزنی در دقیقه ۸۱ توسط کوچرگین موفق شد از میناج پیش بیفتد و در نهایت نیز به برتری یک بر صفر دست پیدا کند. یاران صیادمنش و زاهدی با کسب این پیروزی که سیزدهمین برد فصل آنها بود، ۴۴ امتیازی شدند و جایگاه سوم جدول لیگ برتر اوکراین را حفظ کردند که این اتفاق منجر به قطعی شدن سهمیه اروپایی برای آنها شد. زوریا لوهانسک با برتری یک گله مقابل میناج، فاصله امتیازی خود با تیم چهارم جدول را به شش امتیاز افزایش داد و با توجه به اینکه تنها دو هفته از فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ برتر اوکراین باقی مانده، سهمیه پلی‌آف لیگ اروپا برای آنها قطعی شد.

Page Generated in 0.0051 sec