printlogo


کد خبر: 228826تاریخ: 1400/2/15 00:00
بیم و امید در اردوگاه تراکتور
چشم‌انتظـــار یک تغییـــر بــــزرگ
کادرفنی جوان تراکتور این نکته را هم باید درنظر بگیرد که فرمان تراکتور در دستان مدیری‌ است که ابداً به ابعاد فنی و سیستمی فوتبال توجهی ندارد و به تغییرات یکباره مربیان شهره شده

میعاد نیک
 
 سرنوشت تیم تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا با آنچه این تیم در سال‌های گذشته مواجه بوده، شباهتی نداشت. پرشورهای تبریزی به بازنده‌هایی تبدیل شده بودند که دست‌شان به یک‌قدمی جام قهرمانی هم می‌رسید اما در گام آخر سکندری می‌خوردند و رؤیای چندین ساله را بر باد می‌دیدند. سرخ‌های دیار آذربایجان اما ACL۲۰۲۱ را فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و در شرایطی که کسی از آنها انتظار حضور در جمع ۱۶ تیم مرحله یک‌هشتم نهایی را نداشت، با اتفاقی شبیه به یک معجزه جواز حضور در نخستین دور حذفی رقابت‌ها را به جیب زدند و به تبریز بازگشتند.
نمایش شاگردان رسول خطیبی در لیگ قهرمانان آسیا اما به شایستگی یک تیم صعودکننده نبود. تی‌تی‌ها در مدیریت بازی‌های خود بسیار ضعیف نشان دادند و بارها و بارها تا مرز فروپاشی کشیده شدند اما درخشش فردی محمدرضا اخباری روی خط دروازه که گویی به روزهای اوج خودش بازگشته، بیم را در اردوگاه سرخ به بارقه‌ای از امید تبدیل می‌کرد. تراکتوری‌ها در برابر تمام تیم‌هایی که در گروه B رقابت‌های ACL۲۰۲۱ حضور داشتند، اگرچه شکست نخوردند و بدون حتی یک باخت پا به عرصه حساس حذفی نهادند اما این آمار خوشایند هرگز به معنای برتری مطلق قرمزها در امارات متحده عربی نبود. ستاره‌های پر زرق و برق رختکن تراکتور در این تورنمنت حساس هرگز شمه‌ای از آن روشنایی پیشین خود را نشان ندادند و بار گلزنی مانند همیشه بر دوش مهاجمی سوار بود که بیشتر از ۳۰ بهار را از سر گذرانده. رسول خطیبی با اتکا به بازیکنان جوان و کم‌تجربه‌اش توانست چکاچک شمشیرهای اعراب پرزور را لااقل دفع کند اما شاید خوشبین‌ترین هوادار تراکتور هم تصورش را نمی‌کرد که ارتش سرخ تبریز که با سیلی از ایرادات فنی دست و پنجه نرم کرده، جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورد و تیم شایسته فولاد نه.
تبریزی‌ها به هر لطایف‌الحیل و هر روشی هم که شده، از گروه نه‌چندان دشوار خود صعود کردند که قطعاً جای خوشحالی هم دارد اما این تازه آغاز مسیری‌ است که با سنگلاخ و چاه همراه شده. تراکتور اصلاً تیمی کم‌اشتباه نشان نداده و وزن کادرفنی‌اش هم در مقیاسی نیست که بتوان رویش حساب باز کرد. یک اشتباه در تقابل با غول‌های فوتبال آسیا می‌تواند به قیمت جان نحیف تراکتور تمام شود و رسول خطیبی باید پیش از هر کسی به این نکته واقف باشد. تراکتور اگر همین روند منفعل و بی‌برنامه را از خود در مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا نشان دهد، به نخستین تیم ایرانی حذف شده از این رقابت‌ها تبدیل خواهد شد اما اگر اردوی پرشورها تا شهریورماه سال جاری به آن پختگی لازم برای استحاله‌ای واقعی برسد، ماجرا تماماً تغییر خواهد کرد. کادرفنی جوان تراکتور این نکته را هم باید درنظر بگیرد که فرمان تراکتور در دستان مدیری‌ است که ابداً به ابعاد فنی و سیستمی فوتبال توجهی ندارد و به تغییرات یکباره مربیان شهره شده. خطیبی اگر بتواند جو رختکن را به سمت موفقیت پیش ببرد، با مانعی بزرگ در تفکرات مالک باشگاه روبه‌روست که هر آن می‌تواند تمام رشته‌ها را با یک تصمیم خلق‌الساعه، پنبه سازد.
 

Page Generated in 0.0049 sec