printlogo


کد خبر: 228824تاریخ: 1400/2/15 00:00
سکانس آخر از نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا
نبوغ زیدان یا دانش توخل؟

علی بابازاده
 
پس از دوران پر افت و خیز فرانک لمپارد، کشتی شیرهای لندن حالا به ساحل آرامش رسیده؛ چلسی پس از ارائه یک نمایش قابل قبول در ورزشگاه آلفردو دی استفانو شهر مادرید، موفق به کسب تساوی یک-یک در زمین رئال مادرید شد و گام بلندی برای صعود به فینال مسابقات 
برداشت.
 در واقع از زمان شروع بازی برگشت در ورزشگاه استمفوردبریج و به لطف گل خارج از خانه کریستین پولیسیچ، این آبی‌های لندن هستند که به عنوان تیم فینالیست شناخته خواهند شد و رئال مادرید برای تغییر شرایط و رسیدن به فینال استانبول، راهی جز به‌ثمر رساندن گل خارج از خانه نخواهد 
داشت! 
باشگاه لندنی از جولای۲۰۱۶ به بعد تحت هدایت چهار مربی نام آشنا قرار گرفته؛ آنتونیو کنته با هدف ایجاد یک انقلاب جدید به انگلستان آمد و کسب یک قهرمانی در لیگ جزیره و جام حذفی آن هم طی دو سال به خوبی قدرت مرد ایتالیایی را به رخ کشید. 
پس از کنته، به ترتیب مائوریتزیو ساری و فرانک لمپارد به عنوان انتخاب‌های جدید رومن آبراموویچ برای نیمکت تیمش معرفی شدند و در این بین یک قهرمانی در لیگ اروپا نیز با کمک تئوریسین ایتالیایی، ساری به ارمغان آمد.
 طی سالیان اخیر اما برای دوستداران چلسی، انتخابی مؤثرتر و دوست‌داشتنی‌تر از توماس توخل وجود نداشته؛ در بین تمامی هواداران، امیدواری به رنسانس و انقلاب توماس توخل در باشگاه افزایش چشمگیری پیدا کرده و آنها بر این باورند که کار نیمه تمام فرانکی، توسط نبوغ توخل به پایان خواهد رسید. 
استفاده همزمان از بازیکنان جوان و مستعد مانند ریس جیمز، تیموورنر، حکیم زیاش، میسون مانت و کای هاورتز آینده فوق‌العاده درخشانی را برای باشگاه رقم خواهد زد و کسب قهرمانی در لیگ جزیره بیشتر از هر زمان دیگری در دسترس خواهد بود. کریستین پولیسیچ در دیدار رفت یکی از برترین بازیکنان چلسی وتوماس توخل بود و جور بی‌دقتی‌های ورنر، هم‌تیمی خود را نیز کشید. 
پولیسیچ حالا علاوه برآنکه تنها گلزن آمریکایی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپاست، با ۵ گل زده نام خود را به عنوان برترین گلزن اهل ایالات متحده در UCL معرفی کرده؛ چلسی با ارائه یک نمایش درخشان به دنبال کسب پیروزی در شهر مادرید بود و سردرگمی ستارگان زیدان، و زدن تنها یک شوت داخل چهارچوب، دلیلی جز همکاری تیمی، دوندگی بالا و قدرت تخریب انگولو کانته نداشت! هافبک سیه‌چرده فرانسوی با ۴۹ پاس صحیح، ۷ بازپس‌گیری توپ و ۶ دریبل موفق به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد و یقیناً خود توماس توخل هم می‌داند که برای شکست رئال در مسابقه برگشت به حضور کانته نیازی حیاتی دارد. 
دوستان سابق هازارد بازی دور رفت را بهتر از کهکشانی‌ها پشت سر گذاشتند و نمایش یک بازی زیبا و هجومی، مهاجم بلژیکی زیزو را هم به تحسین وا‌داشت؛ «مسابقه با دوستان قدیمی همیشه چالش‌برانگیز است؛ چلسی از بازیکنان توانمندی بهره می‌گیرد و همین موضوع باعث شده تا بتوانند به بهترین شکل ممکن فوتبال بازی کنند. نمایش خوب چلسی برابر رئال قابل پیش بینی است اما برای رویارویی چهارشنبه شب تنها هدف‌مان کسب پیروزی خواهد بود.»
رئال مادرید پس از گل‌های نجات بخش ادرمیلیتائو و کاسمیرو برابر اوساسونا، در جدول رده‌‌بندی لالیگا ۷۴ امتیازی شد و با کسب یک پیروزی دلچسب و روحیه‌بخش، پا در ورزشگاه استمفورد بریج خواهد گذاشت؛ لشگر مصدومان زیزو فصل پرنوسانی را برای کهکشانی‌ها رقم زد و اگر هنوز هم شانس قهرمانی در دو تورنمنت معتبر برای لوس بلانکوس باقی مانده، به واسطه توان فنی و نبوغ زین‌الدین زیدان است.
تیتر«چلسی رئال را ترساند» روز بعد از مسابقه دور رفت در نشریات معتبر به چاپ رسید و حالا شایعات شنیده شده حاکی از آن است که زیدان می‌تواند امشب از فدریکو والورده و سرخیو راموس در ترکیب اصلی خود استفاده بکند. میزان ریسک پذیری زیزو در استفاده از ستارگان مصدوم خود راه رسیدن به فینال استانبول را هموار خواهد کرد و کهکشانی‌ها به دنبال آن هستند تا فصلی پر از مصدومیت، محرومیت و نتایج پرنوسان را با قهرمانی در UCL به پایان برسانند. لالیگا هنوز هم برای زیزو در دسترس خواهد بود ولی شکست و حذف برابر چلسی جوان توماس توخل، سیاست‌های زیدان و پرز را زیر سؤال خواهد برد؛ آنها به امید حضور کروس، راموس، مودریچ و بنزمای پا به سن گذاشته خط قرمز روی نام‌هایی چون اودگارد و سبایوس کشیدند و حالا که باشگاه آینده نگری و جوانگرایی را از دست داده، خبر بازگشت مجدد این دو بازیکن جوان را رسانه‌ای کرده است. 
رئال مادرید چه در صورت بردن دوگانه و چه خالی ماندن دستش از کسب هرگونه جام در فصل جاری، نیازمند تغییرات گسترده و همه جانبه خواهد بود؛ تغییراتی که شاید اگر زودتر شکل می‌گرفت رضایت هواداران را دو چندان می‌کرد و بنابر گفته‌های آرسن ونگر کهکشانی‌ها را در دوره پایان عصر طلایی خود قرار نمی‌داد؛ «رئال مادرید و مربی‌اش طی سال‌های گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند اما، عصرطلایی‌شان به پایان رسیده. بازیکنانی که این تیم را به شکوفایی رساندند اکنون سن‌شان بالارفته و زمان آن رسیده تا رئال نفرات جایگزین را جذب کند!»
 

Page Generated in 0.0058 sec