printlogo


کد خبر: 228814تاریخ: 1400/2/15 00:00
جشن عجیب صعود به دسته اول هلند

 هنک دی‌یونگ، مربی کامبور- لوواردن، شنبه صبحانه خوبی خورد. او می‌دانست که چه اتفاقاتی در پیش است. پس از تساوی یک - یک آنها در شب قبل مقابل خرافسخاپ، تیم او به مسابقات دسته برتر لیگ هلند راه پیدا کرد.
محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا باعث شد که تیم کامبور نتواند جشنش را در مرکز شهر برگزار کند، اما آنها با کمک شهردار و شورای شهر، جشنی عجیب و نامتعارف برگزار کردند؛ با بالگرد.
اعضای تیم کامبور، که برخی از آنها در روز ابری عینک آفتابی زده بودند، به پایگاه هوایی لوواردن رفتند. 
آنها سه بالگرد را دیدند که منتظر ایستاده بودند: دو تا برای بازیکنان و یکی هم برای رسانه‌ها.
در هر بالگرد پنج نفر جا می‌شدند و قرار شد که هر کدام از آنها 20 دقیقه بر فراز لوواردن پرواز کنند؛ شهری در شمال هلند با جمعیت 122هزار نفر و در ارتفاع 300 متری. از مردم شهر خواسته شد که باغ‌ها و منازل خود را در هنگام حرکت بالگردها به رنگ زرد و آبی درآورند.
اما این جشن مدت‌ها به تعویق افتاده بود. وقتی که بحران ویروس کرونا دنیا را فراگرفت، اتحادیه فوتبال هلند جلسه‌ای با باشگاه‌ها برگزار کرد تا سرنوشت فصل
20-2019 مشخص شود. کامبور در آن موقع در صدر جدول دسته دو بود و 11 امتیاز بالاتر از تیمی داشت که به پلی‌آف می‌رفت. صحبت از این شد که میانگین امتیازات هر تیم بررسی شود. 34 باشگاه در دسته‌های برتر و دوم لیگ هلند رأی خود را دادند؛ 16 باشگاه اعلام کردند که باید صعود و سقوط در همین مرحله انجام شود، 9 باشگاه مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردند و 9 باشگاه هم رأی ممتنع دادند. چون رأی اکثریت وجود نداشت، تصمیم به عهده اتحادیه فوتبال افتاد. آنها باشگاه‌های راه‌یافته به مسابقات اروپایی را مشخص کردند، اما حاضر نشدند تیمی را به عنوان قهرمان معرفی کنند یا تیم‌هایی را به عنوان صعود کرده یا سقوط کرده اعلام کنند.
دل هواداران کامبور شکست. آنها در آستانه صعود به اردیویژه بودند. دی‌یونگ گفت که این بزرگترین رسوایی تاریخ ورزش هلند است. باشگاه تصمیم گرفته بود ورزشگاه جدید و 72 میلیون یورویی خود را در حومه شهر بسازد. اما جشن صعود متوقف شد.
اما دی‌یونگ تصمیم گرفت تیمش را روی این فصل متمرکز کند. آنها در 36 بازی لیگ 27 برد کسب کردند. وقتی ایسا کالون در 17 آوریل گلی زد که باعث صعود تیمش شد، پیراهنش را بالا زد. او روی زیرپیراهنی‌اش نوشته بود: «عدالت».
حالا بالگردها از ساعت 1 تا 3 عصر بر فراز شهر لوواردن به پرواز درآمده‌اند. بازیکنان از بالا دیدند که آتش‌نشانان با ماشین‌های خود یک نیم‌دایره تشکیل داده‌اند. در خیابان ماکسیمیلا، لوگو باشگاه با گچ روی زمین کشیده شده بود. هشتگ «بازگشت به جایی که به آن تعلق داریم» هم در توییتر داغ شد.
 

Page Generated in 0.0057 sec