printlogo


کد خبر: 228813تاریخ: 1400/2/15 00:00
NBA

توفان کری
در یکی از بهترین نمایش‌های فصل استفن کری، تیم گلدن‌استیت وریرز موفق شد میزبانش نیو اورلینز پلیکانز را با 15 امتیاز اختلاف و با نتیجه 123 به 108 شکست دهد تا سی‌و‌سومین برد خود در شصت‌ و پنجمین بازی‌اش در این فصل از لیگ NBA را کسب کند و به راهیابی به بازی‌های پلی‌آف نزدیک‌تر شود.
کری شکار پلیکان‌ها را از همان ابتدای بازی آغاز کرد و با یک جفت پرتاب 3 امتیازی تماشایی، معدود هواداران تیم میزبان که در سالن بودند را متوجه شبی سخت برای تیم محبوب‌شان کرد. با این دو پرتاب او وریرز را 20 امتیازی و خودش را 17 امتیازی کرد و همه اینها فقط در کوارتر اول مسابقه به ثبت رسید. توفان زودهنگام ستاره میهمان گلدن‌استیتی اما به این یک کوارتر محدود نبود و او در سه کوارتر بعدی هم به آزار مدافعان نیواورلینز ادامه داد تا در پایان با 41 امتیاز، به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شود. علاوه بر این امتیازات او 8 بار هم هم‌تیمی‌هایش را صاحب موقعیت پرتاب موفق کرد و 4 ریباند هم انجام داد. به جز کری که یک سوم از امتیازات وریرز را گرفت، تیم میهمان از درخشش دریموند گرین و اندرو ویگینز هم بهره برد.اگرچه کری بیشترین امتیاز را برای وریرز کسب کرد، اما گرین تنها بازیکن مسابقه بود که تریپل دابل کرد. او علاوه بر 10 امتیازی که کسب کرد، 15 پاس گل و 13 ریباند هم به نام خودش به ثبت رساند. ویگینز هم که 38 دقیقه بازی کرد، 26 امتیاز گرفت و 4 ریباند داشت. به لطف این پیروزی گلدن‌استیت اکنون در رده هشتم جدول کنفرانس غرب قرار گرفته است و تا پایان کارش در این فصل NBA (فصلی که به خاطر فشرده برگزار شدن پس از شیوع کرونا) 7 بازی دیگر فاصله دارد.
استفان کری در پایان بازی گفت: «الان مهم‌ترین چیز برای من این است که این روند را حفظ کنم و از کاری که باید انجام دهم لذت ببرم. من باید به کاری که می‌توانم در زمین مسابقه انجام دهم نهایت اطمینان را داشته باشم و از چالشی که پیش رویم قرار گرفته است، لذت ببرم چون می‌دانم که من باید خوب بازی کنم تا امسال تیم‌مان همان تیمی باشد که می‌خواهیم. ما در تلاش هستیم تا این فصل را به شیوه‌ای مطلوب به پایان برسانیم.»
گلدن استیت اکنون 4 پیروزی بیشتر از پلیکان رده یازدهمی دارد که در ادامه مرحله گروهی فصل باید دو بار دیگر هم مقابل آن قرار بگیرد. این دو بازی کورسوی امید پلیکان‌ها برای صعود به مرحله پلی‌آف را زنده نگه می‌دارد البته اگر بتوانند راهی برای مهار کری پیدا کنند و امتیازآورترین‌ بازیکنان‌شان از جمله ویلیامسون که در این بازی 32 امتیاز گرفت هم دچار مصدومیت نشوند.
  
 
سلام دوباره قهرمان به پیروزی
سریال شکست‌های متوالی تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز در لیگ NBA، با پیروزی خانگی این تیم برابر دنور ناگتس پایان یافت. مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها که در سه بازی قبلی‌اش به ترتیب مقابل تیم‌های واشنگتن ویزاردز، ساکرامنتو کینگز و تورنتو رپتورز شکست خورده بود، این بار با درخشش آنتونیو دیویس موفق به کسب پیروزی شد و میهمانش را با نتیجه 93 به 89 شکست داد.
در رقم خوردن سی‌و‌هفتمین پیروزی در شصت‌و‌پنجمین بازی فصل مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها، دیویس با کسب 25 امتیاز پررنگ‌ترین نقش را داشت. او اجازه نداد که دومین غیبت متوالی لبران جیمز به دلیل مصدومیت از ناحیه قوزک و نبود دنیس شرودر که به خاطر پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا یک هفته‌ای خانه‌نشین خواهد بود، منجر به ثبت شکستی دیگر برای لیکرز شود. دیویس 33 دقیقه در زمین بازی حضور داشت و یک پاس گل و 7 ریباند هم به ثبت رساند. به لطف این پیروزی لیکرز – تیمی که در 7 بازی اخیرش متحمل شش شکست شده - در رده پنجم جدول باقی ماند و اجازه نداد که وضعیتش برای راهیابی به مرحله پلی‌‌آف بیش از این به خطر بیفتد.
دیویس پس از بازی گفت: « می‌دانم که در نبود لبران و دنیس، تیم بیشتر روی من حساب می‌کند. من هم تمام تلاشم را کردم تا بهترین بازی‌ام را ارائه کنم. خوشحالم که می‌بینم ما دوباره می‌توانیم به سبک خودمان بسکتبال بازی کنیم. ما باید این سبک بازی را حفظ کنیم.»
این هفتمین بازی دیویس از زمان بازگشت او پس از غیبتی دو ماهه به خاطر مصدومیت بود و نمایش‌اش هم توانست نظر سرمربی تیم فرانک ووگل را جلب کند. او گفت: «دیویس رفته رفته دارد ریتم بازی‌اش را پیدا می‌کند و هر بازی بهتر از بازی قبل ظاهر می‌شود. او وقتی که در هر دو فاز دفاعی و هجومی تأثیرگذار ظاهر می‌شود، در اوج قرار دارد.»
 

Page Generated in 0.0061 sec