printlogo


کد خبر: 225191تاریخ: 1399/12/5 00:00
مصاحبه و خبر

 مسعود سلطانی‌فر:
خدا را چه دیدید شاید نتایج تاریخی گرفتیم
وزیر ورزش و جوانان گفت: «شاید با تلاشی که انجام می‌شود و دعای خیر مردم و انگیزه و اشتیاق ورزشکاران بتوانیم کار تاریخی در المپیک انجام دهیم.»
مسعود سلطانی‌فر در حاشیه افتتاح خوابگاه تیراندازی با کمان در مجموعه ورزشی آزادی گفت: «خدا را شکر می‌کنم قولی که داده بودیم، عملی و این خوابگاهی که بر اساس صحبت‌های ریاست فدراسیون و ورزشکاران یکی از ملزومات اصلی بود، فراهم و آماده شده است.»
او با بیان اینکه امید زیادی به تیراندازی با کمان و همچنین تیراندازی دارم، ادامه داد: «فکر می‌کنم ریشه این ورزش‌ها در هویت فرهنگی و ملی ماست. در واقع حیف است که از مدال‌های بین‌المللی و جهانی و المپیک در این رشته‌ها بی‌بهره بمانیم و با این سابقه دیرینه فرهنگی و تاریخی که در این رشته‌ها داریم، نتوانیم در این رشته‌ها مدال بگیریم.»
وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: «تلاش ما بر این است که امکانات مناسب‌تری فراهم کنیم. برای تجهیزات هم چندین‌بار صحبت کرده‌ایم. مشکل تحریم‌ها را داریم و الان تحت شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها هستیم. امیدواریم این تحریم‌ها هرچه سریع‌تر برطرف شود و مشکلات بخش‌های مختلف کشور حل شود. در فکر هستیم و با همین شرایط کنونی هم تلاش می‌کنیم جهیزات مناسب‌تری را فراهم کنیم تا با عزم و اراده‌ای که ورزشکاران دارند بتوانند برای کشور افتخار آفرینی کنند.»
سلطانی‌فر گفت: «میلاد وزیری سهمیه المپیک را گرفته اما فکر می‌کنم سایر ورزشکارانی که قرار است خرداد 1400 در رقابت‌های جهانی پاریس مسابقه بدهند، موفق به کسب سهمیه شوند. خدا را چه دیدید، شاید با این تلاشی که انجام شد و دعای خیر مردم و انگیزه و اشتیاق ورزشکاران بتوانیم یک کار تاریخی در المپیک انجام دهیم. این موضوع دور از ذهن نیست و ممکن است روز مسابقه در المپیک، روزِ یک ورزشکار باشد و بتواند نتیجه خوبی بگیرد.»
 
 
تاریخ جدید گزینشی المپیک در آسیا اعلام شد
رقابت تکواندوکاران آخر اردیبهشت
جلسه شورای اجرایی اتحادیه تکواندو آسیا ظهر دیروز (دوشنبه، ۴ اسفندماه) برگزار و در نهایت تاریخ برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک و رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص شد.
جلسه آنلاین شورای اجرایی اتحادیه تکواندو آسیا با حضور «کی سوک لی» رئیس، سیدمحمد پولادگر نایب‌رئیس و دیگر اعضا ظهر دیروز برگزار و در نهایت تاریخ برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک و رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص شد.
بر همین اساس مسابقات کسب سهمیه المپیک قاره آسیا که پیش از این قرار بود ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به میزبانی اردن برگزار شود، به تاریخ ۳۱ اردیبهشت تا ۲ خرداد ۱۴۰۰ (۲۱ تا ۲۳ مه ‌۲۰۲۱) موکول شد.
مسابقات قهرمانی آسیا در بخش پومسه، پاراتکواندو و کیوروگی مردان و زنان نیز که طبق تقویم اعلامی باید در تاریخ ۳۰ فروردین تا ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۳ آوریل) در لبنان برگزار می‌شد به تعویق افتاد و در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد - تیر ۱۴۰۰) انجام می‌شود.
همچنین چهارمین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در قاره آسیا به میزبانی فلسطین در نوامبر (آبان - آذر ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.
 
 
لغو انتخابی هندبال جوانان و نوجوانان جهان
فدراسیون جهانی هندبال به‌دلیل شیوع کرونا تصمیم به لغو مسابقات انتخابی قهرمانی جوانان و نوجوانان جهان گرفته است.
کنفدراسیون هندبال آسیا اعلام کرد فدراسیون جهانی تصمیم گرفته است مسابقات انتخابی قهرمانی جوانان و نوجوانان جهان به‌دلیل شیوع کرونا لغو شود.
مسابقات قهرمانی آسیا جوانان قرار بود به میزبانی بحرین و از اواخر اسفند شروع شود. البته پیش از این قرار بود این مسابقات به میزبانی شیراز برگزار شود که به‌دلیل شیوع شدید کرونا در ایران این میزبانی از کشورمان گرفته شد. با این تصمیم جدید فدراسیون جهانی هندبال، برگزاری این مسابقات منتفی است.
 
محرومیت ۴ ساله کشتی‌گیر آزادکار
 به‌دلیل دوپینگ
امیررضا مجاوری، کشتی‌گیر آزادکار به‌دلیل تخلف دوپینگ به مدت چهارسال محروم شد.
 بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران‌نادو) این کشتی‌گیر به‌دلیل مصرف ماده ممنوعه استیرویید آنابولیک به مدت چهار سال (از ۲۹ آذرماه ۱۳۹۹ لغایت ۲۸ آذرماه ۱۴۰۳) از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم خواهد بود. این رأی پس از طی شدن کامل پروسه قانونی و حقوقی صادر شده است.
 

Page Generated in 0.0041 sec