printlogo


کد خبر: 224578تاریخ: 1399/11/26 00:00
خبر

حراج کفش‌های مسی برای کمک به کودکان سرطانی
لیونل مسی یک بار دیگر دست به حرکتی خیرخواهانه زد و این بار در راستای اقدامات انسان‌دوستانه‌اش چیزی را حراج کرده که برایش خیلی باارزش است: کفش‌هایی که با آنها ششصد و چهل ‌و‌ چهارمین گلش برای بارسلونا را زد و با آن یک رکورد مهم را به ثبت رساند.
ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا در پیروزی 3 بر صفر بارسلونا در خانه رئال وایادولید در تاریخ دهم دی، گل سوم بارسا را زد تا رکوردی که 46 سال پیش توسط پله برزیلی در تیم سانتوس به ثبت رسیده بود را بشکند.
اکنون کفش‌هایی که مسی با آنها مقابل وایادولید به میدان رفت، در یک محفظه شیشه‌ای در موزه هنر ملی کاتالونیا در شهر بارسلونا نگهداری می‌شود و برای یک ماه در معرض دید عموم خواهد بود. پس از آن اما این کفش‌ها در یک حراجی به فروش خواهد رفت تا عواید حاصل از آن صرف کمک به برنامه درمان و سلامت کودکان دارای امراض آنکولوژی (غده‌های سرطانی) شود.
تصمیم مسی برای حراج کفش‌هایش به منظور کمک به درمان کودکان سرطانی، پیش از این هم مورد تحسین تولیدکننده این کفش‌ها یعنی شرکت آدیداس قرار گرفته بود. این شرکت آلمانی ویدئویی منتشر کرد که مسی را در حال نوشتن عدد 644 با ماژیک مشکی روی یک شیشه نشان می‌داد و در کنارش این پیام درج شده بود: «از کوچه‌های روساریو تا موزه بارسلونا. از پسر بچه‌ای 13 ساله با یک رویا تا کاپیتانی 33 ساله که عظمت را دوباره معنا کرد. از اولین گل حرفه‌ای‌اش در 15 سال گذشته تا زدن گل 644 و شکست رکوردی 46 ساله.
 
 
اخراج همه تماشاگران حین تماشای بازی جوکوویچ
مسابقات اوپن استرالیا، اولین گرنداسلم فصل جاری تنیس با یک حاشیه جالب همراه شد که در آن تماشاگران حاضر در ورزشگاه محل برگزاری مصاف نواک جوکوویچ و تیلور فریتز درست در اواسط مسابقه مجبور به ترک ورزشگاه شدند چرا که مقررات جدید برای پیشگیری از شیوع کرونا در شهر ملبورن وضع شد. این اتفاق در ست چهارم بازی مرد شماره یک تنیس جهان در دور سوم رقابت‌ها رخ داد. در واقع مقرر شده بود که پروتکل‌های بهداشی جدید از روز گذشته (شنبه) به اجرا درآید و زمانی که بازی جوکوویچ و فریتز به بامداد روز شنبه کشیده شد، تماشاگران در ساعت 23 و 59 دقیقه ناچار به ترک ورزشگاه شدند.
اعلام این خبر که تماشاگران باید ورزشگاه را ترک کنند، توسط داور روی تور انجام شد و واکنش توأم با نارضایتی آنها را به همراه داشت. آنها یکصدا هو کردند و پس از آن مجبور به ترک ورزشگاه راد لاور شدند. این در حالی است که در ابتدا تصور می‌شد پروتکل‌های بهداشتی جدید شامل حال تماشاگران نمی‌شود اما تنها 30 دقیقه به پایان بازی داور اعلام کرد که امکان تماشای ادامه مسابقه توسط تماشاگران حاضر در ورزشگاه رادلاور نیست.
پس از خروج تماشاگران از ورزشگاه، مسابقه ادامه پیدا کرد و مرد شماره یک جهان موفق شد حریف آمریکایی خود را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد هرچند که امیدهای او برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش به خاطر پاره شدن یکی از عضلات شکمش در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. جوکوویچ پس از بازی درباره وضعیت مصدومیتش گفت: «در حال حاضر به نظر می‌رسد که یکی از ماهیچه‌های شکمی‌ام آسیب دیده است. پس نمی‌دانم که در عرض یکی دو روز می‌توانم بهبودی‌ام را به دست آورم یا نه.»
  
 
چاپ اسکناس با تصویر مارادونا در ایتالیا
یک شهر کوچک در جنوب شرقی ایتالیا برای زنده نگه داشتن یاد دیه‌گو مارادونا تصمیم گرفته که اسکناس‌هایی با تصویر اسطوره فقید فوتبال آرژانتین چاپ کند. به گزارش نشریه مارکا، انریکو فراتانجلو شهردار شهر کاستلینو دل‌بیفرنو که ایده این کار متعلق به او بوده است، گفت: «آرژانتین برای ما یک قهرمان واقعی فرستاد، کسی که ترجیح داد شاد کننده دل فقرا باشد و هرگز تسلیم منطق مزدورانه نشد. بعد از دیه‌گو، جنوب ایتالیا و جنوب دنیا ذهن خود را باز کرد و افرادی که همیشه مظلوم واقع می‌شدند فهمیدند که باید حقوق‌شان را برابر دریافت کنند. پس زنده باید مارادونا و زنده باد آزادی! اسکناس‌هایی که با تصویر مارادونا چاپ خواهد شد، صرفاً در منطقه‌ای کوچک از شهر کاستلینو دل‌بیفرنو و در داد و ستدهای محدود قابل استفاده خواهد بود. گل دست خدا و لحظه بالای سر برده شدن جام قهرمانی جام جهانی 1986 دو تصویر به یادماندنی مارادونا هستند که روی اسکناس‌های شهر کاستلینو دل‌بیفرنو چاپ شده‌اند.

Page Generated in 0.0052 sec