printlogo


کد خبر: 224575تاریخ: 1399/11/26 00:00
اینتر با بحران یک بازی فاصله دارد
کونته، خلبان نمایشی

ریچارد هال
 
جام حذفی ایتالیا را فراموش کنید، همینطور همه اتفاقات اخیر که برای اینتر خاطره شده است. برای آنتونیو کونته این چند هفته حیاتی است، اول برای امیدهای قهرمانی لیگ و دوم برای امنیت شغلی خودش.
امشب و یکشنبه آینده برای او تعیین‌کننده است و بازی‌های اینتر سرنوشت فصلش را رقم می‌زند. اول، لاتزیو است که هرگز نمی‌توان دست‌کمش گرفت. بعد هم دربی دلا مادونینا که می‌توان آن را فینال زودرس اسکودتو قلمداد کرد.
در هفته‌های گذشته نکات مثبت و منفی از اینتر دیده شده است اما کونته باید تمام تیم را راه بیندازد اگر می‌خواهد آینده‌ای در میلان داشته باشد.
مشکل اینتر این است که حتی وقتی شرایط خیلی خوبی دارد یک بازی بیشتر با بحران فاصله ندارد. حذف از لیگ قهرمانان این فصل، به شدت ناامیدکننده بود اما خیلی زود و به درستی اوضاع روبه‌راه شد. بعد از آن، کونته استاد موفقیت داخلی بود و جام حذفی و اسکودتو برایش در دسترس شد.
باخت در نیمه‌نهایی جام حذفی تلخ بود، اول به خاطر اینکه مقابل یوونتوس رقم خورد و دوم به دلیل آنکه نتیجه اشتباهات بود و اینکه خط حمله کارآمدی لازم را نداشت اما اینها نباید «پروژه اینتر» را به هم بریزد حتی اگر کونته به خاطر درگیری با آندره‌آ آنیلی، خبرساز شده باشد. این تیم با دو امتیاز اختلاف نسبت به میلان در رده دوم لیگ است و قرار است با هم بازی کنند، پس مشکل از کجا است؟
این به مالکیت باشگاه ربط دارد که دلبستگی به باشگاه ندارد و می‌گوید یا قهرمانی یا هیچ. گروه سونینگ همواره گزینه فروش اینتر را روی میز دارد. تصمیم دولت چین برای محدودکردن سرمایه‌گذاری‌ها، باعث شده این گروه وارد مذاکره با خریداران احتمالی شود. «ایل جورنو» گزارش داده علاوه بر گروه آمریکایی فورترس، چهار گروه دیگر هم علاقه دارند اما این مذاکرات باید زودتر به نتیجه برسد.
سونینگ تا انتهای فصل به 200 میلیون یورو نیاز دارد و باید این را از جایی وام بگیرد چون دولت چین سرمایه‌گذاری خارجی را محدود کرده است.
این سناریو را تصور کنید، اینتر به لاتزیو و میلان ببازد و شانس واقعی برای بردن اسکودتو را از دست بدهد. کمی اغراق آمیز است اما واقعیت دارد. کونته تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد اما واکنش سونینگ چه خواهد بود؟ اخراجش می‌کند؟ شاید در شرایط عادی این کار را می‌کردند اما نبود سرمایه‌گذاری (اگر موضوع مالکیت حل نشود) این کار را خیلی سخت می‌کند.
فراموش نمی‌کنیم که اینتر هنوز دارد سالانه 4 میلیون یورو به لوچانو اسپالتی می‌دهد. او شاید نتواند به تیم دیگری برود اما شانس با او همراه بوده. خوشبختانه برای اینتر، قرارداد لوچانو در همین تابستان پیش رو منقضی می‌شود.
در عین حال، بهترین سناریو برای اینتر این است که به سرمایه‌گذاری مورد نظرش برسد و بالاخره به اسکودتو برسند تا موضوع استخدام کونته کاملاً موجه جلوه کند.
باید اشتباهات فردی را ترک کنند و در مقابل دروازه در بازی‌های بزرگ فرصت‌طلبی بیشتری داشته باشند. بله، آنها بیشترین گل زده را دارند در عین حال فرصت‌های گلزنی زیادی را از دست می‌دهند.
برای همین است که آینده اینتر کاملاً مبهم است، ممکن است اسکودتو را ببرند و سرمایه‌گذاری خارجی زیادی را جذب کنند هرچند ممکن است از حالا تا پایان فصل اتفاقات دیگری برای این تیم رقم بخورد.
حتی اگر شریکی پیدا کنند و به ثبات برسند، کونته اگر قهرمان سری A نشود، یک شکست‌خورده تلقی می‌شود. او همان کسی است که در تابستان می‌خواست مورد حمایت قرار گیرد اما این را هم می‌دانست همین حمایت شاید قاتلش شود. این داستان در تیم‌های دیگر دراماتیک است اما برای اینتر نه. آنها مثل یک خلبان نمایشی هستند. با شتاب به سوی زمین می‌روند اما مطمئن نیستند از عهده‌اش بر می‌آیند یا نه، اگر بتوانند مردم برایشان دست می‌زنند اما زمین خوردن اجتناب‌ناپذیر است. یک چیز قطعی است، اگر اینتر دو برد برابر لاتزیو و میلان به دست آورد، قطعاً جمعیت برای خلبان دست می‌زنند.
منبع: فوتبال ایتالیا
 

Page Generated in 0.0053 sec