printlogo


کد خبر: 224574تاریخ: 1399/11/26 00:00
اشتباه بزرگ پوچتینو و مصدومیت نیمار
بازی روی لبه تیغ

رابین بیرنر
 
برای سومین بار در چهار سال حضور در پاری‌سن‌ژرمن، نیمار حداقل یک بازی از مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را از دست می‌دهد. شش روز قبل از اینکه تیم موریسیو پوچتینو در نوکمپ به مصاف بارسلونا برود، ستاره برزیلی در بازی جام حذفی فرانسه مقابل کائن به زمین رفت در حالی که هیچ ضرورتی نداشت.
کائن تیم یازدهم لیگ دو است. آنها در شرایطی به این بازی بزرگ آمدند که تنها یکی از 9 بازی آخرشان را برده بودند، علاوه بر اینکه مصدومان و محرومان زیادی داشتند و پنج بازیکن اصلی‌شان نبود. خلاصه اینکه این بازی آن مسابقه‌ای نبود که پاری‌سن‌ژرمن بخواهد با تمام توان و با حضور گران‌ترین بازیکن جهان برگزار کند.
ضمن اینکه هنری که نیمار در هر مسابقه به نمایش می‌گذارد، فوق‌العاده است. او در این فصل به طور متوسط هر 70 دقیقه یک گل زده یا یک پاس گل داده. در بازی‌های لیگ قهرمانان، این تأثیرگذاری را در هر 55 دقیقه داشته است. ساده‌اش اینکه هیچ تردیدی در توانایی او به عنوان یک بازیکن جهانی روی فرم وجود ندارد. او در یک ساعت بازی در زمین هفت دریبل موفق داشت، پاس تنها گل تیمش را داد که توسط مویسه کین به ثمر رسید اما بعد از خطای استیو یاگو، مصدومیتی گریبانش را گرفت که باعث می‌شود در یک مقطع حساس تیمش را همراهی نکند. او برای دومین بار در این فصل ماهیچه رانش آسیب دید در حالی که مصدومیت قبلی از این ناحیه، باعث دوری سه هفته‌ای او شد.
مربی آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن از تصمیم خود برای به کار گرفتن نیمار دفاع کرد اما قابل انکار نیست که این نخستین اشتباه بزرگ پوچتینو به عنوان مربی پاریسی‌ها بود. پوچ در دفاع از خودش گفت: «او شرایط خیلی خوبی برای بازی داشت. نمی‌خواهم درباره شیوه بازی تیم حریف یا سبک خاص نیمار حرف بزنم اما فقط احساس می‌کنم گاهی اوقات از سوی داور حمایت لازم وجود ندارد اما این فقط یک احساس است.»
اگرچه بحث حمایت نشدن نیمار از سوی داور کاملاً منطقی است اما این هم درست است که این موضوع قرار نیست یک‌شبه حل شود بخصوص وقتی تیمی از رده‌های پایین‌تر لیگ می‌خواهد فاصله عظیم فنی با حریف را با ارائه یک بازی فوق‌العاده فیزیکی جبران کند. در واقع در 60 دقیقه بازی نیمار در زمین تیمش 14 خطا گرفت که شش تا از آنها روی خود او بود.
 ادعا شده به خاطر اینکه نیمار نتوانست در بازی هفته گذشته برابر مارسی به دلیل ناراحتی مختصر گوارشی، در ترکیب اصلی قرار بگیرد باید مقابل کائن بازی می‌کرد تا از فرم خارج نشود.
اما او در 28 روز قبل پنج بازی انجام داده بود و این یعنی چنین ادعایی بی‌اساس است بخصوص با توجه به اینکه شب گذشته هم بازی سختی برابر نیس داشتند. حالا باید چهار هفته مهم را کنار بنشیند که می‌تواند روی فصل پاری‌سن‌ژرمن سایه بیندازد، در رقابت‌های داخلی و اروپایی.
نیمار در اینستاگرامش نوشت: «خیلی ناراحتم، درد زیادی دارم و گریه‌ام به راه است. برای مدتی باید از کاری که بیشترین لذت را از آن می‌برم، دور باشم. گاهی از سبک بازی خودم ناراحت می‌شوم چون دریبل می‌زنم و من را می‌زنند. نمی‌دانم مشکل از من است یا چیز دیگر. خیلی ناراحت می‌شوم. خیلی ناراحت می‌شوم وقتی یک بازیکن، مربی، گزارشگر یا هر آدم عوضی دیگری می‌گوید باید او را بزنید، می‌افتد، گریه می‌کند، بچه است. نمی‌دانم تا کجا می‌توانم تحمل کنم، من فقط می‌خواهم از بازی فوتبال لذت ببرم، نه چیز دیگر.»
شاید مرتبه بعدی که نیمار بتواند به زمین بیاید، پاری‌سن‌ژرمن از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده باشد. وقتی در قرعه‌کشی حریفشان مشخص شد، شاید انتظار داشتند به راحتی بر تیم بحران‌زده بارسلونا غلبه کنند اما آنخل دی‌ماریا را هم در بازی سه‌شنبه شب در اختیار ندارند و چه بار سنگینی روی دوش کیلیان امباپه است؛ بازیکنی که بهترین روزهایش را سپری نمی‌کند.
یک بازی کاملاً بردنی به مسابقه‌ای روی لبه تیغ تبدیل شده است.
در لیگ هم پاری‌سن‌ژرمن سوم است. در نبود نیمار، پوچتینو در خانه با نیس و موناکو و خارج از خانه با دیژون و بوردو بازی دارد. موناکو با مربیگری نیکو کواچ پیشرفت خوبی داشته و هر هشت بازی رسمی‌اش در سال 2021 را برده و این یعنی بازی خیلی سختی برای پاریس است.
مصدوم شدن او در دیداری که تیم دوم پاری‌سن‌ژرمن هم به راحتی شکستش می‌داد، باعث می‌شود این تیم بزرگترین ستاره‌اش را درست در وقتی که بیشترین نیاز را به او داشت، از دست بدهد.
منبع: گل
 

Page Generated in 0.0051 sec