printlogo


کد خبر: 224124تاریخ: 1399/11/15 00:00
تلاش خدیرا برای بقای هرتابرلین

هرتابرلین یک بار دیگر خبرساز شد و سامی خدیرا، بازیکن برنده جام جهانی را که در یوونتوس جایی نداشت، به خدمت گرفت. یک هفته بعد از قطع همکاری با مدیر باسابقه باشگاه، میشاییل پریتز که میلیون‌ها یورو را با اشتباهاتش در نقل و انتقالات هدر داده بود، حالا هرتا یک بازیکن تأثیرگذار آورده است.
یک روز بعد از آنکه باخت مقابل آینتراخت فرانکفورت، بازگشت پال داردای به نیمکت مربیگری را با شروعی سخت مواجه کرد، هافبک 33 ساله که سابقه قهرمانی در بوندس‌لیگا با اشتوتگارت را دارد، به هرتا آمد تا به این تیم برای بقا در دسته اول کمک کند.
در ماه‌های اخیر امثال ماریو گوتزه و یولین دراکسلر به هرتا پیشنهاد شدند اما خرید خدیرا که قراردادش با یوونتوس در تابستان تمام می‌شد، سؤال‌های زیادی را ایجاد می‌کند. داردای در هیچ پستی به اندازه هافبک دفاعی بازیکن ندارد، لوکاس توسار، ماتئو گوندوزی، نیکلاس اشتارک، ادوارد لوون و سانتیاگو آسکاسیبار همه در این پست بازی می‌کنند.علاوه بر آن، خدیرا که هرگز در جنگ بقا برای تیمی بازی نکرده آیا می‌تواند به درد هرتا بخورد. در عین حال او از همه بازیکنان حاضر هرتا در این پست باتجربه‌تر است و داردای بعد از باخت به آینتراخت از کم تجربگی تیمش گله کرده بود. خدیرا 145 بازی در یوونتوس انجام داد که با 21 گل همراه بود، او پنج اسکودتو و سه جام حذفی ایتالیا به دست آورد اما با آمدن آندره‌آ پیرلو به طور کامل کنار رفت. او آخرین بازی حرفه‌ای خود را خرداد گذشته و آخرین بازی‌اش در سری A را آبان سال گذشته انجام داد. خدیرا سال 2015 بعد از پنج سال بازی در رئال مادرید به یوونتوس آمده بود و حالا بعد از 11 سال به بوندس‌لیگا برگشته است. درخشش او در تیم ملی آلمان از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی آغاز شد که آلمان در نیمه‌نهایی به اسپانیا باخت. چهار سال بعد او یکی از اعضای کلیدی تیم قهرمان جهان در برزیل بود اما یکی از قربانیان جام جهانی فاجعه‌بار سال 2018 بود و بعد از حذف ژرمن‌ها از مرحله گروهی دیگر به تیم ملی آلمان دعوت نشده است. او این اواخر با مصدومیت‌های زیادی مواجه شد و چند بار زانویش را جراحی کرد. دو سال قبل به خاطر ضربان قلب نامنظم مجبور به انجام جراحی روی قلبش شد.
منبع: دویچه وله
 

Page Generated in 0.0046 sec